Jump to content
IGNORERAD

Bevattning


biran

Recommended Posts

Hej. Jag tog med denhär från Sverige för att få lindrig vattning av gräsmattan. Man lägger ut slangen i önskat mönster så följer vattentåget slangen. Enl. uppgift ska den kunna dra 60 m slang. Går ca 15 m/tim.

Jag är jättenöjd.

Biranpost-9399-0-96451400-1419243044_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag tog med denhär från Sverige för att få lindrig vattning av gräsmattan. Man lägger ut slangen i önskat mönster så följer vattentåget slangen. Enl. uppgift ska den kunna dra 60 m slang. Går ca 15 m/tim.

Jag är jättenöjd.

Biranattachicon.gif20141222_170435.jpg

 

Var har du köpt denna?

Vilket tryck kräver den?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt hos Rinkaby Rör ( finns på internet) och här i Thailand går den på det kommunala vattentrycket och det är inte högt i jämförelse med Sverige.

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt hos Rinkaby Rör ( finns på internet) och här i Thailand går den på det kommunala vattentrycket och det är inte högt i jämförelse med Sverige.

Biran

 

Tackar! :good:

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Frän liten sak

 

Själv lägger jag ut en sån röd puck längst bort och så flyttar jag den "innåt" genom att dra i slangen istället med en 30 minuters mellanrum.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt hos Rinkaby Rör ( finns på internet) och här i Thailand går den på det kommunala vattentrycket och det är inte högt i jämförelse med Sverige.

Biran

Låter ju bra, men har svårt att tänka att den fungerar med det pisstrycket det är på vattnet här i Isaan.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funnit att det mest effektiva är att skicka ut kärringen. Trycket spelar ingen roll och man slipper gå ut å flytta munstycket..

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju bra, men har svårt att tänka att den fungerar med det pisstrycket det är på vattnet här i Isaan.

 

Är det inte bara att skaffa en egen tank och pump?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...