Jump to content
IGNORERAD

Extrabagage


lenno

Recommended Posts

Är det någon som vet om det är OK att checka in ett paket som förbetalt bagage utöver den vanliga 23- kilosväskan? Det gäller Finnair om det har nån betydelse och det är trästaket i teak med totala mått på 74x30x30.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om det är OK att checka in ett paket som förbetalt bagage utöver den vanliga 23- kilosväskan? Det gäller Finnair om det har nån betydelse och det är trästaket i teak med totala mått på 74x30x30.

 

http://www.finnair.com/int/gb/information-services/baggage/Excess-baggage-fees

 

Alltså betala  förskott online (50USD eller €), så är det halva priset, jämfört med på flygplatsen (75€/100$) för ett extra baggage upp till 23Kg.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det har jag koll på men frågan gäller om det är OK att komma med paket på ca 20-22 kilo eller om det måste ligga i en väska.

Jag förstår ju inte varför det inte skulle vara OK men man vet ju aldrig och det skulle kännas lite taskigt att stå där och det skulle bli något strul när man har kostnad på både plankorna och extrabaggage.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller du dig bara inom måtten h x b x l och det är bra emballerat så är det inga problem.

Jag har sett massor av kartonger som checkas in som vanligt bagage genom åren

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte som golfbagarna, speialbagage?

 

Fast jag vet inte, har varken flugit med staket eller golfbabg.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...