Jump to content
IGNORERAD

En man blev lite för berusad på flyget


NiceBeaver

Recommended Posts

Tamdai, on 19 Dec 2014 - 12:58, said:Tamdai, on 19 Dec 2014 - 12:58, said:

Ehhh, ny skyller jag inte på Thaiair utan på packade passagerare i mycket övre medelåldern(får ju inte skriva gubbar), dessa män startar sin sexresa redan på Arlanda och tror redan där att de är sexymen efter några bärs.

 

Har suttit med min fru i baren där och fast att vi sitter med våra barn så kliver Kalle 65 år fram och börjar stöta på frugan, gissa om hon blir förbannad och förnärmad!

 

Jag flyger oftast ensam till och från Thailand, förutom en sväng till Sverige på sommaren. Är det som du skriver att gubbar börjar flörta med din fru redan på resan ner så känns det i bästa fall som tragiskt. Men det finns skräpmänniskor överallt så ge en chimpans arm i nyllet för det förtjänar de uppenbart. 

 

/ SatanG

 

PS Malaysia Airlines verkar gå riktigt på knäna nu. Jag lämnar KL idag och erbjöd dom 65 dollar för att uppgradera mig till business class och de gick med på det..

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    23

  • Lappen

    21

  • Tamdai

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men fattar du inte vad det handlar om ? En thailändska ska inte klaga offentligt, speciellt inte om det gäller en sån struntsak som att nån tafsar på henne. Jag menar, tänk om min kusin Olle i Bastuträsk hörde reportaget då hade han kanske fått för sig att det var mig hon snackade om, vilka konsekvenser hade inte det kunnat få för mig, jag bara frågar ?

Fritz..

Vilket jävla skitsnack. Vem eller vilka tycker inte att en thailändska skall klaga offentligt?

Hade snubben på flyget även tafsat eller är det bara du som vill skarva på sagan ytterligare?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h, on 18 Dec 2014 - 23:57, said:

"Min bror, gift med en mycket välutbildad filippinska har get mig rådet att aldrig flytta till Sverige, det spelar ingen roll hur bildad hon än är så skiter det sig."

 

Jag anser inte att det stämmer. Då en välutbildad thai faktiskt kan få till det i arbetslivet i Sverige. Dock kräver det lite läshuvud så man kan klara svenskan bra även i skrift. Vilket inte är helt enkelt.

Jag tycker naturligtvis att ni gör rätt som bor kvar under dom omständigheterna. Då det i alla fall inte är så att din fru från första dag hon landar blir erbjuden drömjobbet.

Sen att Thai blir sedda som barbrudar i Sverige är nånting som man ofta får för sig. Men enligt min erfarenhet så stämmer inte detta annat med ett fåtal fördomsfulla människor, som i övrigt ofta brukar på ett eller annat sätt ha det problematiskt att hitta en livspartner.

Jag kommer ner i mitten av februari. Då kanske vi kan träffas över en matbit?

Om det är en maskinist på forumet så har du rätt. Annars får du nog hjälpa mig på traven vem du menar?

 

Har lite brådis nu men maskinisten heter Jonas, lite tjock kille. Tror inte han är medlem här.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

En thailändska ska inte klaga offentligt, speciellt inte om det gäller en sån struntsak som att nån tafsar på henne.

 

Lika jävligt har de det på SFI ibland.

 

Den uppfattningen verkar ofta gälla på SFI också där alla "arabjävlar" tycks tro att det är fritt fram på Thailändska tjejer, både med fysiska beröringar och tillmälen, och eftersom dessa män tillhör en fredad grupp i Sverige så ser(eller ser inte alls) lärare där detta mellan fingrarna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt en "mångfacetterad" diskussion här på MPR. Kul :good:

 

När det gäller tjejens "reportage" så är det väl fullt möjligt att det inträffat, det går att träffa på idi*ter överallt. Och om man ska träffa en idi*t som är gift (eller tillsammans med) en thailändska är väl ett plan till Thailand en säker plats att göra det på. Så som sagt, det kan nog ha inträffat. Sen skulle det inte förvåna mig om historien är ganska "kryddad" för extra effekt, om inte så vore hon inte mkt till "journalist". Sen är det ju definitivt inte oväntat att ett sånt "reportage" körs i Sverige, alla vet ju "vad" svenska män i Thailand är...

 

Dock är det intressant att läsa här att denna situation för en del verkar vara mer regel än undantag. Jag har åkt österut flera ggr/år sedan 15 år och aldrig träffat på en sån här person. Har jag bara haft tur? Vem vet. Eller är jag bara en sån person som inte drar till sig idi*ter (kanske inte behövs 2 bredvid varandra..)? Ska höra med min tjej, men mig veterligen har hon "missat" alla dessa idi*ter också.

 

Jag ska hålla ögonen öppna nästa resa. Jag är inte så lättkränkt, så det kanske kan bli kul. Det mesta är ju roligare än ett halvt dygn på ett plan :good:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Bryter in lite diskret och delger min syn på tidningsfolk, ja efter att nu ha följt politiken och deras grova påhopp på SD och direkt felciterad vinklingar. Så är det inte så ofta som jag benämner dem som trovärdiga. Tidigare kunde man vinkla till höger lite själv när man läste någon vänster styrda tidningar och likaså åt andra hållet. Det fungerar inte längre tycker jag, sen är det färre journalister nu och ingen av dem korrekturläser vad de skriver, sämst är väl expressen som har en länk där man som läsare kan meddela stavningsfel (idag låter de bara program rätta utan större mänsklig kontroll). Sen har vi då rapporteringen från ubåtsjakten som hade mycket felaktigheter...

 

Hur som så kan mycket väl tösen ifråga byggt upp ett påhittat scenario, baserat på berusade äldre män på väg ner till Thailand. För att där då ge sig i lag med nån yngre tjej...  Möjligen var hon sansad för att hon inte kom från expressen, om så varit fallet skulle de genast ha varit en yngre barflicka som den berusade skulle "ta hand om"...  Så kan hon inte visa på källhänvisning till något som går att kolla upp så ser jag det inte som jättetrovärdigt... Bara att säga flight och datum skulle räckt och det hade inte heller varit utpekande mot mannen i fråga.

 

På vilket sätt tycker du hon skulle visa på någon källhänvisning? Skulle hon ha tagit personnummer på mannen? Att googla fram flightnummer säger väl ingenting alls.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Känns som ett karriärsteg är på hennes agenda, vad är då bättre än att klaga på den vita svenska mannen som förtrycker, garanterat ett pinnhål upp i den miljöpartistiska miljön hon vill göra karriär i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag fattar precis vad det är frågan om och som debattartikel har den ju fyllt sin funktion, Om du vill tro att jag har skygglappar så tro det!

 

Sorry Baa, borde satt en blinkande smiley på slutet av mitt inlägg för att understryka att det inte var så allvarligt menat. Borde dessutom lagt in det separat och inte som en kommentar till ditt inlägg. Alltså, det var absolut inget elakt menat mot dig !

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jävla skitsnack. Vem eller vilka tycker inte att en thailändska skall klaga offentligt?

Hade snubben på flyget även tafsat eller är det bara du som vill skarva på sagan ytterligare?

Varför så upprörd ? Jag vet inte om tjejen har fantiserat ihop historien hon berättade om i inslaget men det vet tydligen du, var du med på planet ?

Det som jag tycker är intressant i det hela är hur en del annars normalt funtade människor efter att ha fått sig ett par stänkare plötsligt anser sig ha rätt att se alla thailändskor som prostituerade och behandla dom därefter, ett kränkande beteende dom aldrig skulle göra mot sina landsmaninnor i sina hemländer.

 

Varför är det så viktigt för dig och en del andra att påpeka att hennes story är falsk (om den nu är det) ? För mig är det ganska ointressant om det är en påhittad story eller inte, det intressanta är ju det hon pekar på, nämligen företeelsen i sig. Eller är det också en påhittad saga, men av mig i så fall ?

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så upprörd ? Jag vet inte om tjejen har fantiserat ihop historien hon berättade om i inslaget men det vet tydligen du, var du med på planet ?

Det som jag tycker är intressant i det hela är hur en del annars normalt funtade människor efter att ha fått sig ett par stänkare plötsligt anser sig ha rätt att se alla thailändskor som prostituerade och behandla dom därefter, ett kränkande beteende dom aldrig skulle göra mot sina landsmaninnor i sina hemländer.

 

Varför är det så viktigt för dig och en del andra att påpeka att hennes story är falsk (om den nu är det) ? För mig är det ganska ointressant om det är en påhittad story eller inte, det intressanta är ju det hon pekar på, nämligen företeelsen i sig. Eller är det också en påhittad saga, men av mig i så fall ?

 

Fritz..

 

Det förstår du väl? Dom har haft samma tankar själva (eller rent utav betett sig på samma sätt) när dom suttit på ett plan och sett en thailändska :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Baa, borde satt en blinkande smiley på slutet av mitt inlägg för att understryka att det inte var så allvarligt menat. Borde dessutom lagt in det separat och inte som en kommentar till ditt inlägg. Alltså, det var absolut inget elakt menat mot dig !

 

Fritz..

Ironi är en konstart, tydligen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt tycker du hon skulle visa på någon källhänvisning? Skulle hon ha tagit personnummer på mannen? Att googla fram flightnummer säger väl ingenting alls.

 

/Krille

Du låter som en sargad journalist...

Jag tar ej upp det du skriver utan...

Ett flight nr samt datum och det gör att det faktisk finns en fysisk chans, att kunna luska fram om det stämmer.

Om hon inte ens gör detta så kan man tänka att hon vill dölja  något som tex en påhittad story...

~Tekkor

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter som en sargad journalist...

Jag tar ej upp det du skriver utan...

Ett flight nr samt datum och det gör att det faktisk finns en fysisk chans, att kunna luska fram om det stämmer.

Om hon inte ens gör detta så kan man tänka att hon vill dölja  något som tex en påhittad story...

~Tekkor

 

Du skulle behöva ta av dig foliehatten :)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så upprörd ? Jag vet inte om tjejen har fantiserat ihop historien hon berättade om i inslaget men det vet tydligen du, var du med på planet ?

Det som jag tycker är intressant i det hela är hur en del annars normalt funtade människor efter att ha fått sig ett par stänkare plötsligt anser sig ha rätt att se alla thailändskor som prostituerade och behandla dom därefter, ett kränkande beteende dom aldrig skulle göra mot sina landsmaninnor i sina hemländer.

 

Varför är det så viktigt för dig och en del andra att påpeka att hennes story är falsk (om den nu är det) ? För mig är det ganska ointressant om det är en påhittad story eller inte, det intressanta är ju det hon pekar på, nämligen företeelsen i sig. Eller är det också en påhittad saga, men av mig i så fall ?

 

Fritz..

Jag ogillar starkt ditt förra inlägg för att du tillskriver mig åsikter jag inte har när du påstår dig veta den "Verkliga" orsaken till att jag och några andra här inte sväljer hennes berättelse. Visst kan det vara sant det hon skriver men det skulle förvåna mig. Hennes förakt för äldre män med yngre thailändskor lyser starkt igenom. Du skarvar ju även själv på berättelsen om det där påstådda svinet. Det som förvånat mig är att många här sväljer berättelsen med hull och hår utan att vara det minsta kritisk.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man bara ens orka ifrågasätta detta reportaget är ju bara det konstigt i sig! För det första så var det ju inte allt för allvarligt det som hände i reportaget. En thailandsräv som fuktat läpparna lite för mycket som hamnade bredvid en thai/svenne som råkade vara reporter på SR är ju iof oflyt men än dock roligt för "oss". Det dras enorma växlar om att denna reportern ljuger och diktar ihop denna historien. Man börjar ju genast undra om dom som tycker detta kör samma stil som storfuktaren him self! :)

 

Var det bara jag som skrattade när man lyssnade reportaget? Jag tycker det var rätt oskyldigt och inte en helt ovanlig resenär som dragit på det lite för mycket svamlar och beter sig som en fyllseskalle brukar göra?! Så jävla farligt var det väl inte?! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förstår du väl? Dom har haft samma tankar själva (eller rent utav betett sig på samma sätt) när dom suttit på ett plan och sett en thailändska :)

Ja för mig är det ett konstigt beteende som jag sällan eller aldrig stöter på. Men vissa här verkar se dessa svin över allt. Men skit drar väl kanske till sig skit. Du har väl antagligen själv dessa tankat om thailändskor vilket ju är tråkigt. Jag har dem inte

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för mig är det ett konstigt beteende som jag sällan eller aldrig stöter på. Men vissa här verkar se dessa svin över allt. Men skit drar väl kanske till sig skit. Du har väl antagligen själv dessa tankat om thailändskor vilket ju är tråkigt. Jag har dem inte

Så är det i apklassen, inget ni stekare märker av! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det i apklassen, inget ni stekare märker av! ;)

Ja nu är jag tyvärr ingen äkta stekare bara Wannabe så jag har fått min beskärda del av apklassresande. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så upprörd ? Jag vet inte om tjejen har fantiserat ihop historien hon berättade om i inslaget men det vet tydligen du, var du med på planet ?

Det som jag tycker är intressant i det hela är hur en del annars normalt funtade människor efter att ha fått sig ett par stänkare plötsligt anser sig ha rätt att se alla thailändskor som prostituerade och behandla dom därefter, ett kränkande beteende dom aldrig skulle göra mot sina landsmaninnor i sina hemländer.

 

Varför är det så viktigt för dig och en del andra att påpeka att hennes story är falsk (om den nu är det) ? För mig är det ganska ointressant om det är en påhittad story eller inte, det intressanta är ju det hon pekar på, nämligen företeelsen i sig. Eller är det också en påhittad saga, men av mig i så fall ?

 

Fritz..

Jag vet inte vad det är för företeelse du pratar om. Mannens beteende i berättelsen var ju i min värld minst sagt underligt. Vart stöter du på dessa herrar som har för vana att bete sig så? Men det är klart är sanningshalten i dessa berättelser inte intressant är han nog mer vanlig i fablernas värld än i verkliga livet. I min bekantskapskrets känns beteendet inte igen i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad det är för företeelse du pratar om. Mannens beteende i berättelsen var ju i min värld minst sagt underligt. Vart stöter du på dessa herrar som har för vana att bete sig så? Men det är klart är sanningshalten i dessa berättelser inte intressant är han nog mer vanlig i fablernas värld än i verkliga livet. I min bekantskapskrets känns beteendet inte igen i alla fall.

Jag har bott i Pattaya i 7 år och sett en del, det är inte alltid man har förmånen att bara ha sin bekantskapskrets runt omkring sig. Att man inte ser nåt behöver faktiskt inte betyda att det inte finns. Nu säger jag som Torbjörn Fälldin, "jag tänker inte dra detta i långbänk" utan avslutar med detta inlägg.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, här luktar det en gravad hund.

Det är nu på tiden att den av förnekarna som trakasserade reportern träder fram, visa nu lite stake ynkryggar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryr mig inte om ifall denna historia är sann eller påhittad men ge inte en journalist lillfingret för då snor den åt sig hela dig med hull och hår, har själv blivit drabbad av denna yrkeskår.

 

En journalist vill ju bara få en klapp på axeln av uppdragsgivaren för ett bra jobb som säljer, om det sedan är sant de som skrivs spelar mindre roll. Det är väl inte för intet som journaliserna är bland de minst omtyckta yrkeskårerna

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om syftet var att skapa debatter i ämnet kan man inte annat än lyckönska henne, se bara på denna ankdamm som redan börjat skjuta skarpt, sant eller ej, hugg o slag blev det i alla fall!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om syftet var att skapa debatter i ämnet kan man inte annat än lyckönska henne, se bara på denna ankdam som redan börjat skjuta skarpt, sant eller ej, hugg o slag blev det i alla fall!

 

Jag tror också att damens story var en anka. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror också att damens story var en anka. :)

Tyvärr så kan detta vara sant.

På de 60 retur flygningarna till Bangkok.

Har det vid enstaka resor funnits en stolle med.

Som inte uppträtt vettigt.

Chansen är att den var med på just hennes resa ner.

Är inte osanerlik.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...