Jump to content
IGNORERAD

En man blev lite för berusad på flyget


NiceBeaver

Recommended Posts

Jag försvarar definitivt inte om nåt fyllo skämmer ut sig på en resa,det har hänt ofta men hur många skildringar av kvinnliga(iof,oxå manliga)journalister beskrivit sanningen när Thailand har nämnts.Har personligen träffat en journalist i Pattaya som intervjuade en kompis till mig,och den versionen han gav återgavs definitivt inte rätt vid publicering,Vi har väl även några politiker som har svamlat för att få lite gratis moralreklam.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    23

  • Lappen

    21

  • Tamdai

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du kan bara flyga direkt med Thai och

bekvämlighet flaggade norrbaggarnas skitföretag!

Övriga är det byte med..

fel min vän. fritidsresor flyger direkt,

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå pratar om svinerier på flyget, sist med Norwegian så gick det långsamt att stiga av. Då såg man när man passera en del säten att det såg ut som rena svinstian, varför beter sig folk så, bara kastar all sin skit på golvet? Inte undra på att man får vänta för påstigning då städarna får stressa som f#n,  tråkigt och onödigt är det.

 

Vad är just du för sorts resenär? Ordning och reda eller kasta allt på golvet?

Själv försöker jag och hålla det rent runt mig och ge skräpet till töserna när de samlar sopor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn med svenska fäder är garanterad 50% av arv, detta gäller hela Europa.

 

Vid skilsmässa kan frun även om de bor någon stans utanför Sverige kräva 50% av allt plus underhåll, från staten eller från gubben.

 

Framtiden kommer ju aldrig vara säkrad så fel av mig, men säkrare och det vet många damer i Los.

 

Nu är du där igen, gubben finns i din fantasi, vaeför så bitter plötsligt?

Har det hänt något så ber jag om ursäkt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 17 Dec 2014 - 14:37, said:Tamdai, on 17 Dec 2014 - 14:37, said:Tamdai, on 17 Dec 2014 - 14:37, said:Tamdai, on 17 Dec 2014 - 14:37, said:

Så sant, men när Kalle 65 träffar lilla Noi 24 och tror att det är kärlek då är affären mer än en affär, då är den ett självbedrägeri, den ena ljuger för sin man och mannen ljuger för sig själv.

 

Du vet detta och alla som bor i Thailand som Expat vet detta, men det är skönt att blunda för sanningen och varför inte skaffa ett barn med tiracen, hennes mål så att framtiden är säkrad när "gubben" lägger ner.

 

Ingen rolig sanning för oss Thailandsfrälsta, men fortfarande en sanning.

 

 

 

Ok, vad jag förstår så ärver frugan i Thailand efter mannen, ja förutom den del som ev. svenska barn kan ha rätt till. Skillnaden verkar vara underhållet då.

Det finns ju även en mycket stor andel kvinnor som vill bli mödrar i sitt liv, vilket kan bli betydligt svårare om de skiljer sig senare.

Många Thai vill också väldigt gärna ha Luuk kreung, dvs blandbarn då de ofta blir väldigt fina och har större chans till framgångar.

Jag har själv ett barn som är thai/svensk och 9 gånger av 10 vi går ut får vi kommentarer om hur fin grabben är så detta kan nog också vara en anledning att många thaikvinnor vill ha barn  med en farang. Perfekt wingman om man vill ha uppmärksamhet :-)

 

post-3550-0-78633800-1418864304_thumb.jp

 

Jag undrar också hur många års skillnad det behöver vara för att det enbart ska räknas som ett ekonomiskt val från kvinnans sida?

Känner du likadant i ditt förhållande?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår det - hon är ju både journalist och invandrare så din åsikt var ganska självklar :wink:

 

/Krille

Suck, ja det är ju även en kvinna, har spenderat sammanlagt ett antal år i Thailand, det hade jag knappast gjort om jag hade haft den inställningen som du försöker måla upp, att journalister spär på rätt rejält mellan varven och mer eller mindre fantiserar ihop berättelser för att få fram sensationer är knappast någon hemlighet om man är lite kritiskt granskande så förstår/märker man det, jag betvivlar starkt att du gör det..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som gör att en del medlemmar så surt ifrågasätter sanningshalten i det tjejen i reportaget säger ? Knappast för att det inte skulle kunnat hänt eller ?

Nåt annat måste det bero på, men vad ?

 

Kan det bero på att det var en yngre thaisvensk tjej som sa ifrån att nu får det vara nog, lämna mig ifred !

Själv önskar jag att det fanns mera tjejer med den kalibern här i Thailand !

 

Fritz..

Visst kan det ha hänt, men historien kan ju lika väl va uppdiktad, det brukar ju mellan varven va populärt att gnälla på äldre svenska gubbar med unga fattiga thaitjejer i den svenska pressen, att det är en thaitjej som är reporter har väl ingen större betydelse.

 

Att nigeriabrev och diverse andra scams inte tycks minska är fan inte konstigt...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vad jag förstår så ärver frugan i Thailand efter mannen, ja förutom den del som ev. svenska barn kan ha rätt till. Skillnaden verkar vara underhållet då.

Det finns ju även en mycket stor andel kvinnor som vill bli mödrar i sitt liv, vilket kan bli betydligt svårare om de skiljer sig senare.

Många Thai vill också väldigt gärna ha Luuk kreung, dvs blandbarn då de ofta blir väldigt fina och har större chans till framgångar.

Jag har själv ett barn som är thai/svensk och 9 gånger av 10 vi går ut får vi kommentarer om hur fin grabben är så detta kan nog också vara en anledning att många thaikvinnor vill ha barn  med en farang. Perfekt wingman om man vill ha uppmärksamhet :-)

 

attachicon.gifParty.jpg

 

Jag undrar också hur många års skillnad det behöver vara för att det enbart ska räknas som ett ekonomiskt val från kvinnans sida?

Känner du likadant i ditt förhållande?

 

/ SatanG

 

Alla individer är olika, ålderskillnad är något relativt och visst kan kärlek uppstå mellan ett par med stor skillnad.

 

Det jag har skrivet är att man inte skall tro att Thailändska tjejer föredrar äldre män framför yngre, de är lika som alla andra tjejer.

Bara det att många av oss faranger lurar oss själva och tror att de föredrar en gubbe(och till Baa, jag är också en gubbe), precis som oss som gillar snygga damer så gillar Thaitjejerna snygga killar.

 

Angående barn, visst vill många ha en haziphazip, men i baren och andra liknande ställen inom nöjesindistrin talas det öppet om att skaffa barn med en farang är en bra investering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla individer är olika, ålderskillnad är något relativt och visst kan kärlek uppstå mellan ett par med stor skillnad.

 

Det jag har skrivet är att man inte skall tro att Thailändska tjejer föredrar äldre män framför yngre, de är lika som alla andra tjejer.

Bara det att många av oss faranger lurar oss själva och tror att de föredrar en gubbe(och till Baa, jag är också en gubbe), precis som oss som gillar snygga damer så gillar Thaitjejerna snygga killar.

 

Angående barn, visst vill många ha en haziphazip, men i baren och andra liknande ställen inom nöjesindistrin talas det öppet om att skaffa barn med en farang är en bra investering.

 

Mja, vete katten om inte detta får priset som dagens pudel på MPR. Grattis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, vete katten om inte detta får priset som dagens pudel på MPR. Grattis. 

 

Pudel eller inte, jag skriver vad jag tycker i mer än en mening och försöker inte vara putslustig på andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla individer är olika, ålderskillnad är något relativt och visst kan kärlek uppstå mellan ett par med stor skillnad.

 

Det jag har skrivet är att man inte skall tro att Thailändska tjejer föredrar äldre män framför yngre, de är lika som alla andra tjejer.

Bara det att många av oss faranger lurar oss själva och tror att de föredrar en gubbe(och till Baa, jag är också en gubbe), precis som oss som gillar snygga damer så gillar Thaitjejerna snygga killar.

 

Angående barn, visst vill många ha en haziphazip, men i baren och andra liknande ställen inom nöjesindistrin talas det öppet om att skaffa barn med en farang är en bra investering.

 

Jag var på en fest häromdan och träffade bl a en skitsnygg, skittrevlig thaitjej som är gift sedan många år med en stenrik kille från Australien i olje branchen. Efter några glas vin sa hon "I want a jungster tonight". Så visst är thaitjejer helt normala.

 

Detta kan väl vara en signal till er unga killar i Pattis med lite begränsad ekonomi - det finns en gratis jättemarknad för er här om ni lämnar barstolen och kollar runt lite på andra ställen.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla individer är olika, ålderskillnad är något relativt och visst kan kärlek uppstå mellan ett par med stor skillnad.

 

Det jag har skrivet är att man inte skall tro att Thailändska tjejer föredrar äldre män framför yngre, de är lika som alla andra tjejer.

Bara det att många av oss faranger lurar oss själva och tror att de föredrar en gubbe(och till Baa, jag är också en gubbe), precis som oss som gillar snygga damer så gillar Thaitjejerna snygga killar.

 

Angående barn, visst vill många ha en haziphazip, men i baren och andra liknande ställen inom nöjesindistrin talas det öppet om att skaffa barn med en farang är en bra investering.

Men jag ser otroligt bra ut, så lite skillnad är det nog i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 18 Dec 2014 - 12:46, said:Tamdai, on 18 Dec 2014 - 12:46, said:

Alla individer är olika, ålderskillnad är något relativt och visst kan kärlek uppstå mellan ett par med stor skillnad.

 

Det jag har skrivet är att man inte skall tro att Thailändska tjejer föredrar äldre män framför yngre, de är lika som alla andra tjejer.

Bara det att många av oss faranger lurar oss själva och tror att de föredrar en gubbe(och till Baa, jag är också en gubbe), precis som oss som gillar snygga damer så gillar Thaitjejerna snygga killar.

 

Angående barn, visst vill många ha en haziphazip, men i baren och andra liknande ställen inom nöjesindistrin talas det öppet om att skaffa barn med en farang är en bra investering.

 

Visst är det individuellt var man lägger ribban på åldersskillnaden.

Personligen skiljer det drygt 11 år på mig och frugan, jag är nu 46 och hon 34. Enligt henne föll hon för mig pga att jag alltid fick henne att skratta och må bra vilket jag tror är en mycket bra anledning för många. Visst är thaikvinnor som kvinnor i övrigt och all för stor åldersskillnad tror jag ytterst få är ute efter om de får välja men som sagt vart gränsen går är nog olika. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det individuellt var man lägger ribban på åldersskillnaden.

Personligen skiljer det drygt 11 år på mig och frugan, jag 46 och hon 34. Enligt henne föll hon för mig pga att jag alltid fick henne att skratta och må bra vilket jag tror är en mycket bra anledning för många. Visst är thaikvinnor som kvinnor i övrigt och all för stor åldersskillnad tror jag ytterst få är ute efter om de får välja men som sagt vart gränsen går är nog olika. 

 

/ SatanG

Sett ur ett samhälleligt perspektiv så tenderar åldersskillnaden att bli större ju högre upp i samhället vederbörande befinner sig, och det gäller inte bara Thailand, och inte bara Thai-farangförhållanden, men oftast har ju farangen en hygglig ekonomisk sits och det skall inte förnekas har en ganska stor betydelse, även om det som sagt även gäller Thai-Thai med hygglig ekonomi!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive, on 18 Dec 2014 - 13:03, said:

Jag var på en fest häromdan och träffade bl a en skitsnygg, skittrevlig thaitjej som är gift sedan många år med en stenrik kille från Australien i olje branchen. Efter några glas vin sa hon "I want a jungster tonight". Så visst är thaitjejer helt normala.

 

Detta kan väl vara en signal till er unga killar i Pattis med lite begränsad ekonomi - det finns en gratis jättemarknad för er här om ni lämnar barstolen och kollar runt lite på andra ställen.

 

Det finns en gratis jättemarknad för oss alla här i Thailand, om vi nu inte måste ha en alltför stor åldersskillnad.

Frugan jobbar i Pacific one, skrapan framför svenska ambassaden, där hennes närmaste kollega berättat att hon skulle helst vilja träffa en farang. 

Hon är en hyffsat snygg singel, 37 år tror jag, och ligger runt 100K i månaden så visst finns det bra "investeringar" om man nu är ute efter det. Att hon inte har träffat någon är för hennes ide är att ett möte ska uppstå spontant och inte via t.ex. internetdating. Hon är dock just nu på arbetsintervju i England så är nog ute ur bilden för de som vill bo i Thailand men det finns många för den som söker lite.

 

/ SatanG    

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, on 18 Dec 2014 - 14:17, said:Baa, on 18 Dec 2014 - 14:17, said:

Sett ur ett samhälleligt perspektiv så tenderar åldersskillnaden att bli större ju högre upp i samhället vederbörande befinner sig, och det gäller inte bara Thailand, och inte bara Thai-farangförhållanden, men oftast har ju farangen en hygglig ekonomisk sits och det skall inte förnekas har en ganska stor betydelse, även om det som sagt även gäller Thai-Thai med hygglig ekonomi!

 

Jag håller med helt men den ekonomiska skillnaden har börjat utjämna sig mer och mer de senaste åren på många områden. Särskilt för de som har utbildning.

Vi faranger är inte lika superrika som vi en gång var :-) Jag tror många har insett detta och därför kan det upplevas som att Thailand inte är lika vänligt som det en gång var. Det är nåt många faranger bör ha i åtanke, en rik svensk är fattig mot en rik thai i många fall.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det ha hänt, men historien kan ju lika väl va uppdiktad, det brukar ju mellan varven va populärt att gnälla på äldre svenska gubbar med unga fattiga thaitjejer i den svenska pressen, att det är en thaitjej som är reporter har väl ingen större betydelse.

 

Att nigeriabrev och diverse andra scams inte tycks minska är fan inte konstigt...

Ehhhh...jaha ? Här i Thailand finns det väldigt många tjejer/kvinnor som försörjer sig genom att låta fallanger  klämma dom både här och där gratis i hopp om att få en kund som hon kan tjäna pengar på. Sedan finns det en betydligt större grupp som har "vanliga" jobb som dom försörjer sig på och starkt ogillar att bli tafsade på. Det är inga som helst problem med att se skillnad på dessa grupper både när det gäller både klädsel och uppträdande så man borde inte ta fel.

 

Likafullt är det många tjejer som jobbar på tex vanliga matställen här i Thailand som blir nypta både här och där och får skamliga förslag av fulla falanger, nåt som gubbarna aldrig skulle ens tänka tanken att göra i sina hemländer. Voffö är det på detta viset, vad har dessa fyllgubbar för syn på den thailändska kvinnan ?

 

Det är den intressanta frågan som jag tycker att tjejen i reportaget ställer men du ifrågasätter sanningen i berättelsen och liknar det med scams och nigeriabrev, hua.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med helt men den ekonomiska skillnaden har börjat utjämna sig mer och mer de senaste åren på många områden. Särskilt för de som har utbildning.

Vi faranger är inte lika superrika som vi en gång var :-) Jag tror många har insett detta och därför kan det upplevas som att Thailand inte är lika vänligt som det en gång var. Det är nåt många faranger bör ha i åtanke, en rik svensk är fattig mot en rik thai i många fall.

 

/ SatanG

 

Nu är det väl inte så många rika svenskar som drar till Thailand, de drar nog till andra ställen.

 

Grejen är ju, eller kanske har varit att en vanlig Svensson har kunnat leka rik eftersom lilla Noi är så extremt fattig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck, ja det är ju även en kvinna, har spenderat sammanlagt ett antal år i Thailand, det hade jag knappast gjort om jag hade haft den inställningen som du försöker måla upp, att journalister spär på rätt rejält mellan varven och mer eller mindre fantiserar ihop berättelser för att få fram sensationer är knappast någon hemlighet om man är lite kritiskt granskande så förstår/märker man det, jag betvivlar starkt att du gör det..

 

Ibland är gränsen mellan kritiskt granskande och paranoia ganska otydlig.

 

Det hon berättar är väl en ganska normal dialog i baren mellan en för full farang och en thailändska? Varför ljuga ihop en historia som ändå inträffar dagligen för en berättelse hon knappas får stora journalistpriset för?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är framtiden säkrad pga de har ett barn ihop?

 

/ SatanG

Funderade på samma sak, får väl se om det kom ett svar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn med svenska fäder är garanterad 50% av arv, detta gäller hela Europa.

 

Vid skilsmässa kan frun även om de bor någon stans utanför Sverige kräva 50% av allt plus underhåll, från staten eller från gubben.

 

Framtiden kommer ju aldrig vara säkrad så fel av mig, men säkrare och det vet många damer i Los.

Åfan... hade ingen aaning om det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hasip-barn" får oftare problem om dom inte har mycket rika föräldrar.

 

Dom platsar inte bland vanliga thai.

 

Skolor nekar ofta dessa barn, och privata skolor blir för dyra. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhhh...jaha ? Här i Thailand finns det väldigt många tjejer/kvinnor som försörjer sig genom att låta fallanger  klämma dom både här och där gratis i hopp om att få en kund som hon kan tjäna pengar på. Sedan finns det en betydligt större grupp som har "vanliga" jobb som dom försörjer sig på och starkt ogillar att bli tafsade på. Det är inga som helst problem med att se skillnad på dessa grupper både när det gäller både klädsel och uppträdande så man borde inte ta fel.

 

 

 

Likafullt är det många tjejer som jobbar på tex vanliga matställen här i Thailand som blir nypta både här och där och får skamliga förslag av fulla falanger, nåt som gubbarna aldrig skulle ens tänka tanken att göra i sina hemländer. Voffö är det på detta viset, vad har dessa fyllgubbar för syn på den thailändska kvinnan ?

 

 

 

Det är den intressanta frågan som jag tycker att tjejen i reportaget ställer men du ifrågasätter sanningen i berättelsen och liknar det med scams och nigeriabrev, hua.

 

Fritz..

Precis, just därför så kan man ju ifrågasätta sanningshalten, men visst, mycket möjligt att det var en överförfriskad gubbe som beteende sig illa åt.

 

 

Dålig syn, en del "gubbar" blir som tonåringar i barerna och beter sig som svin, och en del idi*ter tror tydligen att alla thailändskor är till salu och det är givetvis beklagligt och tråkigt.

 

 

Nja, formulerade mig tydligen inte riktigt tydligt nog verkar det som, vad jag menade med nigeriabrev var att många är för blåögda och tror på allt dom läser, nigeriabrev figurerar ju fortfarande och orsaken till det är ju att det fortfarande fungerar.

Likaså är det med div reportrar/journalister som skriver ganska saltade scoop, och många köper skiten rakt av utan att reflektera över innehållet.

 

Därmed inte sagt att hon snackar skit, men lite skeptisk tycker jag allt man får lov att vara.

 

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

leifen, on 18 Dec 2014 - 18:39, said:

"Hasip-barn" får oftare problem om dom inte har mycket rika föräldrar.

 

Dom platsar inte bland vanliga thai.

 

Skolor nekar ofta dessa barn, och privata skolor blir för dyra. 

 

Vilka problem menar du?

Leifen du brukar haja hur det funkar härnere men just nu undrar jag, på vilket sätt platsar dom inte?

Jag tvivlar på att du missat hur eftertraktade de är, för olika skäl naturligtvis men går du ut och frågar gemene thaitjej vad deras drömkille ser ut som blir svaret sannolikt en Luuk kreung, dvs en nästan thai som förstår kultur, bakgrund, språk etc. Jag tror detsamma gäller skolor, de vill gärna visa upp att de klarar hantera internationella elever. 

Nej jag tror inte skolor nekar dom, tvärtom. Har du något som visar annat vill jag gärna veta.

Håller med om att skolor är mycket dyra, jag vill själv sätta min grabb i Pattana, Samut prakan som jag misstänker är Thailands bästa skola men det blir lite svett i handflatorna om man tänker på kostnaden i många år och då särskilt om det gäller fler barn. Hade mamma varit arbetslös så hade jag nog tänkt mycket mera på att flytta till Sverige men nu är det inte så.

Min bror, gift med en mycket välutbildad filippinska har get mig rådet att aldrig flytta till Sverige, det spelar ingen roll hur bildad hon än är så skiter det sig. Inte pga ovilja utan asiatiskor och utlänningar i övrigt har mycket svårt att nå högre än städskallenivå även om de förtjänar och har utbildning till mycket bättre.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...