Jump to content
IGNORERAD

En man blev lite för berusad på flyget


NiceBeaver

Recommended Posts

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    23

  • Lappen

    21

  • Tamdai

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:rotfl:  :rotfl: Nja i det fallet är vi inte lika :wink2:

 

Underskatta aldrig en apa i för stor bur:)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte förstå att någon ifrågasätter vad som hänt, alla som är män och har varit i Thailand har ju sett dessa gubbar och hur de beter sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte förstå att någon ifrågasätter vad som hänt, alla som är män och har varit i Thailand har ju sett dessa gubbar och hur de beter sig.

Om du hade bytt ut gubbar mot män skulle jag hålla med dig fullt ut, de åren jag bodde i Patong såg jag minst lika många som inte uppnått !gubbåldern" som roade sig med lilla Noi!

Föresten, var går gränsen, min systerson är 28 och blev kallad gubbe häromdagen!         I Sverige!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hade bytt ut gubbar mot män skulle jag hålla med dig fullt ut, de åren jag bodde i Patong såg jag minst lika många som inte uppnått !gubbåldern" som roade sig med lilla Noi!

Föresten, var går gränsen, min systerson är 28 och blev kallad gubbe häromdagen!         I Sverige!

 Ja fan jag vart kallad gubbe första gången när jag va 25 av en 17 åring. Nu är man mer än dubblet så gammal, så vad ska man kallas nu då? Dagsfärskt lik eller Levande död eller nått...fast jag rör ju på mej  :blind:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hade bytt ut gubbar mot män skulle jag hålla med dig fullt ut, de åren jag bodde i Patong såg jag minst lika många som inte uppnått !gubbåldern" som roade sig med lilla Noi!

Föresten, var går gränsen, min systerson är 28 och blev kallad gubbe häromdagen!         I Sverige!

 

Gubbe blir man när man beter sig som en.

 

Men när man börjar tro att damen från baren eller agogon som är en massa år yngre än en själv blivet kär, då är man gubbe på riktigt, det är ju bara affärer.

Och är man riktigt gubbig så tror man att man är den där "sexy man" samt kan inte se skillnad på de som säljer sig och vanliga damer, alla i Asien är samma för gubben.

 

Har inga problem själv med bardamer, alla mäniskor är lika värda, men har problem med västerländska män som inte fattar att det bara handlar om pengar och inte kärlek.

Tjejerna måste försörja sig och tyvärr sin familj, outbildad går inte det att tjäna några stora pengar i Thailand, tragiskt men sant.

 

Att lilla Noi går med Kalle 28 är ofta i Thailand en blandning av affär och intresse. Att lilla Noi går med Kalle 65 är bara affär och de som inte inser det är antingen blind eller gillar att leva i självförnekelse.

 

Tjejer i Thailand är inte mer intresserade av äldre män än Maria i Nacka, gubbar är gubbar även för Thaitjejer, men verkligheten gör att de måste, och de som känner sig som sexy men, det är de som är gubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejer i Thailand är inte mer intresserade av äldre män än Maria i Nacka, gubbar är gubbar även för Thaitjejer, men verkligheten gör att de måste, och de som känner sig som sexy men, det är de som är gubbar.

 

Ska be och få presentera världens äldsta yngre man, 15 årige Erik, 1,80 lång, mycket vältränad och med ett fördelaktigt utseende, tjejerna i Kata var som galna, inkl. bartjejerna, och det va inte en enda som ville ha betalt, om dom nu hade kommit åt, men mamma va ivägen. kärlek va det knappast frågan om utan vad det va får du försöka lista ut själv!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska be och få presentera världens äldsta yngre man, 15 årige Erik, 1,80 lång, mycket vältränad och med ett fördelaktigt utseende, tjejerna i Kata var som galna, inkl. bartjejerna, och det va inte en enda som ville ha betalt, om dom nu hade kommit åt, men mamma va ivägen. kärlek va det knappast frågan om utan vad det va får du försöka lista ut själv!

 

Va ju det jag skrev, även Thaitjejer i nöjesindustrin är intresserade av snygga män, men när det kommer till Kalle 65 är det bara en affär, och om mannen inte inser detta, då är han just en gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va ju det jag skrev, även Thaitjejer i nöjesindustrin är intresserade av snygga män, men när det kommer till Kalle 65 är det bara en affär, och om mannen inte inser detta, då är han just en gubbe.

 

Mja, all kontakt med fruntimmer leder förr eller senare till affärer med ett ansenligt utbud av skor.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, all kontakt med fruntimmer leder förr eller senare till affärer.

 

Så sant, men när Kalle 65 träffar lilla Noi 24 och tror att det är kärlek då är affären mer än en affär, då är den ett självbedrägeri, den ena ljuger för sin man och mannen ljuger för sig själv.

 

Du vet detta och alla som bor i Thailand som Expat vet detta, men det är skönt att blunda för sanningen och varför inte skaffa ett barn med tiracen, hennes mål så att framtiden är säkrad när "gubben" lägger ner.

 

Ingen rolig sanning för oss Thailandsfrälsta, men fortfarande en sanning.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var väl inte så farligt, har själv pratat engelska med min svenska kompis på fyllan.

 

Det kan hända den bäste! :give_heart:  :im_happy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant, men när Kalle 65 träffar lilla Noi 24 och tror att det är kärlek då är affären mer än en affär, då är den ett självbedrägeri, den ena ljuger för sin man och mannen ljuger för sig själv.

 

Du vet detta och alla som bor i Thailand som Expat vet detta, men det är skönt att blunda för sanningen och varför inte skaffa ett barn med tiracen, hennes mål så att framtiden är säkrad när "gubben" lägger ner.

 

Ingen rolig sanning för oss Thailandsfrälsta, men fortfarande en sanning.

 

Mja, nu när vi har en expert på kärlek på forat så vore det ju bra om du kunde upplysa oss om vid vilken åldersskillnad på Kalle och Noi man bör acceptera utan att man kan misstänka att det rör sig om affärer i stället för amour.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, nu när vi har en expert på kärlek på forat så vore det ju bra om du kunde upplysa oss om vid vilken åldersskillnad på Kalle och Noi man bör acceptera utan att man kan misstänka att det rör sig om affärer i stället för amour.  

 

För dig ca 1 månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte förstå att någon ifrågasätter vad som hänt, alla som är män och har varit i Thailand har ju sett dessa gubbar och hur de beter sig.

Jasså hur beter dom sig?

Det lyser igen om att hon ogillar honom för att han har en thailändsk fru som är många år yngre. Så varför ska jag tro på hennes diktamen. Man behöver inte vara ett svin för det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 17 Dec 2014 - 14:37, said:

Så sant, men när Kalle 65 träffar lilla Noi 24 och tror att det är kärlek då är affären mer än en affär, då är den ett självbedrägeri, den ena ljuger för sin man och mannen ljuger för sig själv.

 

Du vet detta och alla som bor i Thailand som Expat vet detta, men det är skönt att blunda för sanningen och varför inte skaffa ett barn med tiracen, hennes mål så att framtiden är säkrad när "gubben" lägger ner.

 

Ingen rolig sanning för oss Thailandsfrälsta, men fortfarande en sanning.

 

Varför är framtiden säkrad pga de har ett barn ihop?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkrast är nog om alla Thaitjejer har en namnbricka med ålder angivet.

För många av dom ser betydligt yngre ut än vad dom är.

Så slipper grupp 8 wannabee damer m fl spekulera.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Storyn kan väl lika väl vara helt ihopdiktad. Men mytbilden stämmer ju ganska bra så hon ger väl bara publiken vad de vill höra.

 

 

 

 

 

Kom igen nu - ni kan ju inte ens lyssnat igenom det hon säger...? Den typ av för fulla faranger hon beskriver finns det garanterat en antal av på varje direktflyg till/från Thailand. De flesta är dock smarta nog att inte blanda ihop sin medpassagerare med sin fru.

 

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu - ni kan ju inte ens lyssnat igenom det hon säger...? Den typ av för fulla faranger hon beskriver finns det garanterat en antal av på varje direktflyg till/från Thailand. De flesta är dock smarta nog att inte blanda ihop sin medpassagerare med sin fru.

 

/Krister

Japp, och det är väl kanske det som är orsaken till att man tvivlar lite på sanningshalten i storyn.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart hade samma reporter fått lika mycket uppmärksamhet om hon gjort det samma sak på planet till Gambia.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är framtiden säkrad pga de har ett barn ihop?

 

/ SatanG

 

Barn med svenska fäder är garanterad 50% av arv, detta gäller hela Europa.

 

Vid skilsmässa kan frun även om de bor någon stans utanför Sverige kräva 50% av allt plus underhåll, från staten eller från gubben.

 

Framtiden kommer ju aldrig vara säkrad så fel av mig, men säkrare och det vet många damer i Los.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, och det är väl kanske det som är orsaken till att man tvivlar lite på sanningshalten i storyn.

 

Precis - för historien hade varit mycket trovärdigare om mannen varit helt nykter? För onyktra faranger gör aldrig pinsamma saker i Thailand eller på planet.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis - för historien hade varit mycket trovärdigare om mannen varit helt nykter? För onyktra faranger gör aldrig pinsamma saker i Thailand eller på planet.

 

/Krille

Det är väl inte helt otroligt att han var nykter, och sov hela resan och inte ens pratade med reportern, det skrivs så mycket påhittat skit i tidningarna nu för tiden, men visst, kan säkert vara ett riktigt ärkenöt hon hade oturen att hamna jämte, själv gissar jag på att saltkaret är tomt.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som gör att en del medlemmar så surt ifrågasätter sanningshalten i det tjejen i reportaget säger ? Knappast för att det inte skulle kunnat hänt eller ?

Nåt annat måste det bero på, men vad ?

 

Kan det bero på att det var en yngre thaisvensk tjej som sa ifrån att nu får det vara nog, lämna mig ifred !

Själv önskar jag att det fanns mera tjejer med den kalibern här i Thailand !

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte helt otroligt att han var nykter, och sov hela resan och inte ens pratade med reportern, det skrivs så mycket påhittat skit i tidningarna nu för tiden, men visst, kan säkert vara ett riktigt ärkenöt hon hade oturen att hamna jämte, själv gissar jag på att saltkaret är tomt.

 

Jag förstår det - hon är ju både journalist och invandrare så din åsikt var ganska självklar :wink:

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...