Jump to content
IGNORERAD

köpa flygplan


phitsanulok

Recommended Posts

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>tack tack, jag e nöjd!

Billigt, kolla då länken i förra... där va nån rackare som fick ett par fina riktigt billigt!

Detta var storleken: SCALA 1:120.LÄNGD 48CM. ..SPV..44 CM

Så den e hyfsat stor iaf...

Kanske jag tar o går runt på lite resebyråer i Pattis nästa gång o ger lite bud på plan dom har i butiken... lite bahtingar e väl oemotståndligt!  :whistle: </div></div>

Tja, försöka duger. Jag har själv gått runt i Chiang Mai och försökt köpa diverse Beer Chang prylar från barerna. Det blir blankt nej varje gång. Jag har i och för sig inte erbjudit enorma summor, men dom verkar helt enkelt inte intresserade. Man har fått detta gratis från leverantören, och det får absolut inte säljas.

Lyckades till och med och hitta grossisten för Beer Chang i Chiang Mai, och där hade man förstås en massa intressanta reklamsaker. Men tyvärr även där blankt nej för att köpa eller få något. Endast för återförsäljare!

Man blir (nästan) sugen på att öppna bar bara för att få dessa saker...

Herr Chang har talat.

Hav förtröstan kära chang älskande bröder,man kan iallafall få tag i fina glas med chang-logan,jag tycker dom är fina och jag dricker ur dessa även om det typ inte råkar vara chang,sorligt nog.Står i hembyn.Ni finner dem på Changs hemsida

det jobbiga är att dom levereras till england,känner man någon där så går det ju.

Long live the King

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    16

  • Herr Chang

    7

  • Bibben

    6

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Nerike,

Tack för länkarna!

Den skylten ser lite väl stor ut, jag är ute efter sådana man kan se på enklare beer bars i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se nu var det ju det där med samvetet & att handla kopior igen för det hoppas jag ni är väl medvetna om att ni gör nu? :mdr:

post-3290-125002227194.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Har köpt ett par av thai 747-400 där i skala 1:400 och tycker det är grym kvalitet ,

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Hej Lamai

Jag tror att toystudio är rätt för dig , som du ser på hemsidan har dom det mesta av thai och mycket från alla andra bolag .

Allt från ganska smått till dom stora modellerna som iblad står i skyltfönster hos resebyråerna .

Har köpt ett par av thai 747-400 där i skala 1:400 och tycker det är grym kvalitet , det första hade visseligen vigar av plast men kroppen är metall ,blev stoppad i säkerhetskontrollen på suvvan för dom trodde det var en kniv (såg bara kroppen) men dom sken upp som solar när dom såg att farangen köpt ett thai flyg.

mvh Håkan

Blev lite fel i citatet i all stress:))

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillade Central Lad Prao Lamai64!

Tror det är vårt favorit shopping ställe, kanske med MBK på delad 1a plats.

Vet inte vad det är med Central LadPrao, men visst är tjejerna som shoppar där lite finare än på andra ställen??

Antagligen ligger det nåt halv-dyrt universitet alldeles i närheten, jag får iaf hålla blicken i styr när jag är där med frugan... Ett tips är att låta frugan gå ett par steg framför en själv!

Själv håller jag på och leker lite med flygplan, mest RC och egen design, tyvärr har det varit blåsigt i 1 månad, och jag behöver vindstilla för att flyga mina små kreationer.

Här e en, storleken på det skurna pappret är A5, den andra halvan av A4átsyns på bilden materialet är 3mm cellplast:great:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

BP, är det från jumbon vid Arlanda? Har du bott där, hur var det?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

BP, är det från jumbon vid Arlanda? Har du bott där, hur var det?

Du har rätt SF, det är jumbon vid Arlanda.

Var ute och gjorde ett jobb i krokarna, så vi stannade till och tog en fika bara.

En mycket trevlig f.d. flygvärdinna som jobbar där berättade bl.a. om flygplanets historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

I see, ganska roligt koncept. Hade faktiskt planer på att vi skulle sova där i natt bara för att jag älskar flygplan och sedan hade det varit nära till Arlanda. Men nu får det bli tåg från city imorrn istället. Det var lite för dyrt, eftersom det var cockpitrummet som var intressant för mig :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

I see, ganska roligt koncept. Hade faktiskt planer på att vi skulle sova där i natt bara för att jag älskar flygplan och sedan hade det varit nära till Arlanda. Men nu får det bli tåg från city imorrn istället. Det var lite för dyrt, eftersom det var cockpitrummet som var intressant för mig :)

SF, flygvärdinna berättade att cock-pit rummet var bokat redan idag, för vi frågade om vi fick titta in,

men det blev nobben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har köpt ett par av thai 747-400 där i skala 1:400 och tycker det är grym kvalitet ,

Vad bellar dom??

Är själv samlare och det enda som saknas är nog Air Force One:))

testade ebay för första gången nu i helgen och vann en budgivning på ett Thai-plan så den skall förhoppningsvis snart vara på väg över atlanten.Såg att ebay hade rätt många Air Force One ute.. men det har du säkert redan koll på :crazy:

Kul att du gillade Central Lad Prao Lamai64!

Tror det är vårt favorit shopping ställe, kanske med MBK på delad 1a plats.

Vet inte vad det är med Central LadPrao, men visst är tjejerna som shoppar där lite finare än på andra ställen??

Antagligen ligger det nåt halv-dyrt universitet alldeles i närheten, jag får iaf hålla blicken i styr när jag är där med frugan... Ett tips är att låta frugan gå ett par steg framför en själv!

Själv håller jag på och leker lite med flygplan, mest RC och egen design, tyvärr har det varit blåsigt i 1 månad, och jag behöver vindstilla för att flyga mina små kreationer.

Här e en, storleken på det skurna pappret är A5, den andra halvan av A4átsyns på bilden materialet är 3mm cellplast:great:

MVH Tommy

Som sagt var Tommy, var riktigt trevligt på Central Lad Prao för att kika på ögongodis... var ju en helt annan värld jämfört med gamla revir i tex Pattaya ;) chauffören min fick änna hålla tillbaka mig ibland när vi spatserade runt där, och den lille f-n kände några stycken sötnosar som jobbade på olika ställen där och det gjorde ju inte saken bättre... :bag: inte var det många falanger där heller... knappt nån såg jag.

Din lilla hobby såg ju riktigt kul ut :great:

Här 2 bilder på min lilla samling som skall växa :crazy:

post-3290-125104888049_thumb.jpg

post-3290-125104888432_thumb.jpg

post-3290-125104888049_thumb.jpg

post-3290-125104888432_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...