Jump to content
IGNORERAD

köpa flygplan


phitsanulok

Recommended Posts

Quote

Thailands svar på JAS:

Nice flygplan! :great:

Quote

Lite mer OT, här är min Heinekenbil  :yes:

Nice, nice Bibben!  :yes:

Fina burkgrejer.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    16

  • Herr Chang

    7

  • Bibben

    6

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Har inte sett till några på sistone... dom jag har är skapade av fru Changs son från tidigare äktenskap. Har förvisso ett antal foton där han sitter och klipper fram dom, men orkar inte leta upp dessa bilder nu. Otroligt vad man kan göra med en Beer Chang burk!

Om du är snäll ska jag skänka några skapelser till dig ;-) Vi planerar att åka ner inom kort, så vi kan ju lätt fylla på förrådet. Jag menar, det lär inte vara någon brist på Beer Chang tomburkar när jag är i Chiang Mai, och dom väger just ingenting när man begrundar viktbudgeten inför avfärd till Sverige.

Bästa stället för Beer Chang souvernirer torde vara Beer Chang fabriken i Ayutthaya. Vi lyckades ta oss in där en gång och kunde handla i prylbutiken där. Beer Chang paraply, Beer Chang kylväska etc.

Jag längtar just nu mest efter en Beer Chang neonskylt.

Herr Chang har talat.

Riktigt fräcka beer chang prylar, gågglade lite på bryggeriet i A-nånting och det stog att inga besökare typ... hur mutade ni er in där?

Ang. neon så finns det ju ett par neon-gubbar i pattis som sitter o fixar till skyltar.Har svårt o tro att det skulle vara nån större kostnad att fixa till en Changskylt där...

Bibbens Heineken-bil låter jag passera med tanke på vad det smakar  :mdr:   men det fanns kanske Heineken-brudar på F1, och det hade säkert funkat...  :wub:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Riktigt fräcka beer chang prylar, gågglade lite på bryggeriet i A-nånting och det stog att inga besökare typ... hur mutade ni er in där?

Ang. neon så finns det ju ett par neon-gubbar i pattis som sitter o fixar till skyltar.Har svårt o tro att det skulle vara nån större kostnad att fixa till en Changskylt där...

Bibbens Heineken-bil låter jag passera med tanke på vad det smakar  :mdr:   men det fanns kanske Heineken-brudar på F1, och det hade säkert funkat...  :wub:

Hej Lamai64,

Vi var inte direkt välkomna på Beer Chang bryggeriet i Ayatthuya. Men! Khun Go, vår chaufför, visade sitt polisleg och då släppte man motvilligt in oss. Vi fick åka omkring på fabriksområdet, dock ej gå in någonstans. Annat än i souvernirbutiken.

Jag skrev nog lite fel vad gäller neonskyltar, det är vanliga Beer Chang ljusskyltar jag vill åt. Hänga upp i vardagsrummet till fru Changs förtvivlan ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skrev nog lite fel vad gäller neonskyltar, det är vanliga Beer Chang ljusskyltar jag vill åt. Hänga upp i vardagsrummet till fru Changs förtvivlan ;-)

Herr Chang har talat.

Herr Chang

Jag har vart på en nostalgimarknad

i Krungtep, där har dom massor av

gamla neonskyltar, och anna nostalgi

har för mig att jag sett nån Changgrej

oxå. Jag ska dit nån gång i mars, vill

du att jag ska hålla ögonen öppna  :im_so_happy:

Pingis med 3 veckor kvar till paradiset

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pingis,

Jag köper allt som har med Beer Chang att göra! Tackar på förhand!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Quote

Efter denna lyckliga tradera-vinst så undrar jag om någon har sett denna typ av modeller till salu i Thailand? alltså typ stora resebyrå-varianter... inga små plastiga decimetervarianter.

Har för mig att det fanns nåt i Angeles City Phil. av alla ställen som hade modellplan men det missade jag vid besök där.

Har äntligen fått en ny hobby  :crazy:   Alla varianter av Thai's flotta och SQ-s 380 är av intresse.

Var och shoppade på "Central", den i Lad prao igår.

I själva Central affären på leksaks avdelningen hade de riktigt fina och stora modeller av bland annat av den nya 380.

Senare i källarplanet i samma köpcenter gick jag på en modell affär som hade ett ännu större utbud av fina samlarmodeller.

Central Lad prao når man tex genom att ta tunnellbanan en station förbi Mochit, tror det är ändstation, men har bara åkt tunnelbana i Bkk ett par gånger.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.singhalife.com/

förmodligen inte så mycket av det ni söker, men en del fräcka prylar tycker jag. Prisnivå blandad!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

.

Jag skrev nog lite fel vad gäller neonskyltar, det är vanliga Beer Chang ljusskyltar jag vill åt. Hänga upp i vardagsrummet till fru Changs förtvivlan ;-)

Herr Chang har talat.

Inte säkert hon protesterar heller om du supplerar möblemanget på badrum /toa (ev oxå på gästtoa om du har en sådan)

med ett par urinaler. Säg att du vill göra det mera autentisk, liksom.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var och shoppade på "Central", den i Lad prao igår.

I själva Central affären på leksaks avdelningen hade de riktigt fina och stora modeller av bland annat av den nya 380.

Senare i källarplanet i samma köpcenter gick jag på en modell affär som hade ett ännu större utbud av fina samlarmodeller.

Central Lad prao når man tex genom att ta tunnellbanan en station förbi Mochit, tror det är ändstation, men har bara åkt tunnelbana i Bkk ett par gånger.

MVH Tommy

Föga anade jag, att strax efter att jag skrivit ovanstående inlägg så skulle jag dubbla antalet resor gjorda av mej, i Bkks tunnelbana, åkte 2 turer idag.

Så ett tillägg till vägbeskrivningen: "Central Palza lath phrao" når man genom att kliva av tunnelbanan på "Phahnon Yotin"-stationen, det är skyltat mot "Central" innifrån stationen, det var utgång 3.

Denna småroliga skylt, visar åt vilket håll man skall åka, om man kommer från centrum av Bkk :D

to-bang-sue.jpg

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var och shoppade på "Central", den i Lad prao igår.

I själva Central affären på leksaks avdelningen hade de riktigt fina och stora modeller av bland annat av den nya 380.

Senare i källarplanet i samma köpcenter gick jag på en modell affär som hade ett ännu större utbud av fina samlarmodeller.

Central Lad prao når man tex genom att ta tunnellbanan en station förbi Mochit, tror det är ändstation, men har bara åkt tunnelbana i Bkk ett par gånger.

MVH Tommy

Tackar o bugar!

Nu blir det nån dag eller 2 i Bkk nästa gång...!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

lamai64..du som är mer i luften än på marken borde investera i ett eget plan  :crazy: inklusive de söta besättningarna som du beskrivit  :air_kiss: då kunde du få skicka in fler läckra reseberättelser  :good: (väntar med spänning på nästa)men det kanske tagit slut på dom??Då får jag väl ut och surfa på förbjudet igen  :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

lamai64..du som är mer i luften än på marken borde investera i ett eget plan  :crazy: inklusive de söta besättningarna som du beskrivit  :air_kiss: då kunde du få skicka in fler läckra reseberättelser  :good: (väntar med spänning på nästa)men det kanske tagit slut på dom??Då får jag väl ut och surfa på förbjudet igen  :bag: Mvh Måne

Jag får nog hålla mig till modellplan... iaf tills jag gifter mig med nån stormrik 60-taggare  :whistle:

Har bilder för mer trådar, blev ju 5 vändor till Asien förra året och där finns en del o lägga upp.

Nästa bildtråd blir det lite snyggingar på, tänkte ta den när jag åkte Singapore Airlines.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaaaaaaaaaaa jag väntar dräglande på dessa fotostunder(nu har vintern varit tung)jag som lönnfet 56-årig atlet  :stink:   älskar att sitta framför datorn och läsa alla fantastiska reseberättelser från er forummedlemmar(vilket j-la liv)fantastiska foton,bra berättelser och framför allt hela spektrat av miljöer  :victory: fortsätt mata mig med ert material  :wai:   tacksamma hälsningar Måne  :yes:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaaaaaaaaaaaaa jag väntar dräglande på dessa fotostunder(nu har vintern varit tung)jag som lönnfet 56-årig atlet  :stink:   älskar att sitta framför datorn och läsa alla fantastiska reseberättelser från er forummedlemmar(vilket j-la liv)fantastiska foton,bra berättelser och framför allt hela spektrat av miljöer  :victory: fortsätt mata mig med ert material  :wai:   tacksamma hälsningar Måne  :yes:

Blir lite nedanstående på nästa tråd, får se om forumvärdarna sätter Yoghurten i vrångstrupen  :whistle:

10986_IMG_4070_JPGd2bec7588608ba344b647e

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Chansar på Toystudio i Bangkok  :whistle: Mvh Måne

Antagligen bra gissning där men typ närmare med gata eller närmaste massageinstitut eller nåt  :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1st Showroom:Rm 2A-17, 2nd Flr., MBK Center, Phayathai Rd., Tel.02-611-7132 opened daily 10.00 am. - 09.00 pm., 2nd Showroom:Rm B409/1, 4th Flr., Central World, Rajdhamri Rd, Tel.02-613-1688 opened daily 10.00 am. - 09.00 pm. Bangkok 10330 Thailand

Tel: 02-6117132 Fax: 02-2366886

Detta är adressen som stod på deras hemsida.

m.v.h. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Får återkomma till denna tråd lite och tala om att det blev Tommys tips som testades och det var riktigt trevligt inne på Central i Lad Prao, och då menar jag inte bara affärerna :bag:

Fick köpt 2 mindre varianter inne på modellaffären i bottenvåningen och tyvärr var det dåligt med Thai Air inne på Centrals leksaksavdelning.Men det löste sig sen i Pattaya på Central, där hittade jag en modell till, riktigt fin och billig.Fanns en större modell för 13000 bahtingar men det får bli en annan gång ;)

post-3290-125002224525_thumb.jpg

post-3290-125002227194_thumb.jpg

Får väl ta en bild på min lilla samling nån gång också :crazy:

post-3290-125002224525_thumb.jpg

post-3290-125002227194_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Hej!

I Angeles/Filippinerna finns det flera tillverkare av modellplan,båtar,bilar och dylikt.

Jag lät tillverka upp en del "svenska" modeller förut som jag sålde till samlare och piloter, sålde även en del på tradera.

Hade även ett fåtal Thai kärror, men dom e sålda sedan länge.

Efter mina år på SAS så hade jag samlat på mig en hel del modeller men dom flesta har jag kränkt iväg nu.

Har en "ny" helikopter kvar för försäljning, se annons och bilder nedan.

Sidan med flygmodeller jag hade till salu ligger fortfarande uppe.

http://hem.bredband.net/b273466/

Tillverkare i Filippinerna.

http://www.aimhighmodelairplanes.com

Hade även lite att göra med denna Indonesiska tillverkare.

http://www.geocities.com/wcaindonesia/ehome.html

Hej! Säljer nu min i Filippinerna licenstillverkade helikopter av fabrikat Marines Rescue UH-1N "Huey".

Helikoptern är handtillverkad i Filippinsk mahogany i Angeles av dom skickligaste hantverkare och

levereras ny i kartong.

Har endast 1 ex kvar av denna helikopter av alla modeller jag tog hem.

Marines Rescue UH-1N "Huey", Skala 1:38, Längd 46 cm, Rotorbladens längd 48 cm.

Pris 700 SEK + eventuell frakt, modellen finns att hämta i Solna.

Intresserad maila mig då på resemagasinet@hotmail.com

post-3280-125003139942_thumb.jpg

post-3280-125003141806_thumb.jpg

post-3280-125003143744_thumb.jpg

post-3280-125003147135_thumb.jpg

post-3280-125003150981_thumb.jpg

post-3280-125003164419_thumb.jpg

post-3280-125003166119_thumb.jpg

post-3280-125003167443_thumb.jpg

post-3280-125003169759_thumb.jpg

post-3280-125003139942_thumb.jpg

post-3280-125003141806_thumb.jpg

post-3280-125003143744_thumb.jpg

post-3280-125003147135_thumb.jpg

post-3280-125003150981_thumb.jpg

post-3280-125003164419_thumb.jpg

post-3280-125003166119_thumb.jpg

post-3280-125003167443_thumb.jpg

post-3280-125003169759_thumb.jpg

Ändrades av Destination Philippines
Link to comment
Dela på andra sajter

Lamai,

butiekn toystudio ligger i MBK, lätt att hitta på andra våningen. Vet inte om den är rätt för dig men jag har köpt lite småplan där till min syrras unge.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Lamai,

butiekn toystudio ligger i MBK, lätt att hitta på andra våningen. Vet inte om den är rätt för dig men jag har köpt lite småplan där till min syrras unge.

Tack för tipset, skall ha det i åtanke nästa gång man hamnar i den stora staden.

ps. undra om det är lika mycket vackert att titta på i MBK som det var ute på Central i Lad Prao :whistle: ...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lamai

Jag tror att toystudio är rätt för dig , som du ser på hemsidan har dom det mesta av thai och mycket från alla andra bolag .

Allt från ganska smått till dom stora modellerna som iblad står i skyltfönster hos resebyråerna .

Har köpt ett par av thai 747-400 där i skala 1:400 och tycker det är grym kvalitet , det första hade visseligen vigar av plast men kroppen är metall ,blev stoppad i säkerhetskontrollen på suvvan för dom trodde det var en kniv (såg bara kroppen) men dom sken upp som solar när dom såg att farangen köpt ett thai flyg.

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Lamai,

MBK är ok att titta på men finns bättre:) Finns många sköna thaihak med bara thaiare och inga faranger.brukar vara bättre så tycker jag. Sunkiga farangerdamer sänker helhetsintrycket så att säga.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...