Jump to content
IGNORERAD

Tröttnat på Swedbank


Jobbe

Recommended Posts

Så här behandlar Swedbank kunder som har varit trogna i många herrans år.

 

Det började med att jag skickade 100 kr via swish. Fick nåt error-meddelande första gången så jag skickade en gång till. Då fungerade det, allt såg normalt ut. Pengarna kom fram omedelbart samt i händelser i swish-appen var det draget en gång, såg ok ut.

 

Senare när jag kollade mitt kontoutdrag så var pengarna dragna två gånger.

 

Jag skickade ett mejl till Swedbank och påpekade felet. Trodde att det skulle vara enkelt för dom att upptäcka i nån logg. Trodde också att Swedbank skulle vara glada att buggar upptäcks och meddelas.

 

Bifogar konversationen nedan, mitt mail är nederst och svaret fån banken överst.

 

Som ni ser så vill dom att jag betalar 100 kr för att få tillbaka 100 kr.

 

Jag har bytt bank nu.

 

// Jobbe

 

 

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Vår administration kan hjälpa till och göra en utredning i det här ärendet. Kostnaden för det är 100:-.

Vänligen återkom om du vill att vi ska skicka ett ärende till administrationen samt vilket konto du vill att avgiften ska dras ifrån.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma.
Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning
xxx xxx
Swedbank AB (publ)

Välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktvägar på www.swedbank.se/kontakt
Vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider.

Miljöcertifierad enligt ISO 14001


On 2014-xx-xx xx:xx, xxx xxx wrote: 
Hej. Den xx xxx skickade jag 100 kr via swish till 070-xxxxxxx. Fick nåt felmeddelande första gången så jag skickade en gång till. Pengarna har dragits 2 ggr från mitt konto men har nått mottagaren bara en gång. När jag tittar på händelser i swish finns transaktionen bara en gång men från mitt konto är det alltså draget 2 ggr.
Mvh xxx xxx
--------------
Telefon dagtid: 076-xxxxxxx
Telefon kvällstid: 076-xxxxxxx
Mobilnummer: 076-xxxxxxx
Datum: 14-xx-xx xx:xx
Browser: Chrome
IP-adress: xx.xxx.xxx.xxx
Operativsystem: Windows NT 6.3


-----------------------------------
Lokal kundtjänst: xxx
Kontaktperson: -"

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska bankers över-vinster är grus i maskineriet.

Istället för att vara olja som smörjer är dom ett sänke i den svenska ekonomin.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du skall fortsätta att vara kund i banken, de är ju trots allt Miljöcertifierade enligt ISO 14001 och sånt är ju inte gratis precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du skall fortsätta att vara kund i banken, de är ju trots allt Miljöcertifierade enligt ISO 14001 och sånt är ju inte gratis precis.

exakt, å tänk på att det är du dom har betalat för certifieringen, de pengarna vill du inte kasta bort!
Link to comment
Dela på andra sajter

Organiserad laglig kriminell verksamhet.

Dom ligger på gränsen hela tiden!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här behandlar Swedbank kunder som har varit trogna i många herrans år.

 

Det började med att jag skickade 100 kr via swish. Fick nåt error-meddelande första gången så jag skickade en gång till. Då fungerade det, allt såg normalt ut. Pengarna kom fram omedelbart samt i händelser i swish-appen var det draget en gång, såg ok ut.

 

Senare när jag kollade mitt kontoutdrag så var pengarna dragna två gånger.

 

Jag skickade ett mejl till Swedbank och påpekade felet. Trodde att det skulle vara enkelt för dom att upptäcka i nån logg. Trodde också att Swedbank skulle vara glada att buggar upptäcks och meddelas.

 

Bifogar konversationen nedan, mitt mail är nederst och svaret fån banken överst.

 

Som ni ser så vill dom att jag betalar 100 kr för att få tillbaka 100 kr.

 

Jag har bytt bank nu.

 

// Jobbe

 

 

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Vår administration kan hjälpa till och göra en utredning i det här ärendet. Kostnaden för det är 100:-.

Vänligen återkom om du vill att vi ska skicka ett ärende till administrationen samt vilket konto du vill att avgiften ska dras ifrån.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma.

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning

xxx xxx

Swedbank AB (publ)

Välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktvägar på www.swedbank.se/kontakt

Vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider.

Miljöcertifierad enligt ISO 14001

On 2014-xx-xx xx:xx, xxx xxx wrote: 

Hej. Den xx xxx skickade jag 100 kr via swish till 070-xxxxxxx. Fick nåt felmeddelande första gången så jag skickade en gång till. Pengarna har dragits 2 ggr från mitt konto men har nått mottagaren bara en gång. När jag tittar på händelser i swish finns transaktionen bara en gång men från mitt konto är det alltså draget 2 ggr.

Mvh xxx xxx

--------------

Telefon dagtid: 076-xxxxxxx

Telefon kvällstid: 076-xxxxxxx

Mobilnummer: 076-xxxxxxx

Datum: 14-xx-xx xx:xx

Browser: Chrome

IP-adress: xx.xxx.xxx.xxx

Operativsystem: Windows NT 6.3

-----------------------------------

Lokal kundtjänst: xxx

Kontaktperson: -"

 

Jag tycker du skall anmäla detta till ARN. Såvida du inte gått in i ett avtal med banken där detta ger banken rätt att debitera dig pengar för att behandla en reklamation? Så är deras handlande i strid med gällande konsument lagar.

Blir lite grand som om jag skickar ut en faktura på ett för högt belopp till en kund för saker vi aldrig utfört. För att sen kräva betalt för att rätta till fakturan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner lite om Cafe Bärs - "Här är din faktura"

 

http://youtu.be/I0gv-pi8vaM

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är totaltrött på banken men har den kvar som mottagare av mina pensionspengar.Möjligen att jag köper några svedbanksaktier då dom t.om.

lurar sina kunder på fondavgifter.Kanske dom tror som Kindberg-Batra att folk på landet är dummare.

Link to comment
Dela på andra sajter

exakt, å tänk på att det är du dom har betalat för certifieringen, de pengarna vill du inte kasta bort!

 

Nej, det är inget som jag sponsrat, då jag varken har pengar eller aktier i banken ifråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nej, det är inget som jag sponsrat, då jag varken har pengar eller aktier i banken ifråga.

 

Bankerna brukar ju inte gilla att man kommer in med mynt, så hur beter du dig när du ska förvalta dagskassan du fått ihop i koppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankerna brukar ju inte gilla att man kommer in med mynt, så hur beter du dig när du ska förvalta dagskassan du fått ihop i koppen?

 

Mja, nu ger jag bort mina mynt men du får nog problem när du skall tömma din spargris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här behandlar Swedbank kunder som har varit trogna i många herrans år.

 

Det började med att jag skickade 100 kr via swish. Fick nåt error-meddelande första gången så jag skickade en gång till. Då fungerade det, allt såg normalt ut. Pengarna kom fram omedelbart samt i händelser i swish-appen var det draget en gång, såg ok ut.

 

Senare när jag kollade mitt kontoutdrag så var pengarna dragna två gånger.

 

Jag skickade ett mejl till Swedbank och påpekade felet. Trodde att det skulle vara enkelt för dom att upptäcka i nån logg. Trodde också att Swedbank skulle vara glada att buggar upptäcks och meddelas.

 

Bifogar konversationen nedan, mitt mail är nederst och svaret fån banken överst.

 

Som ni ser så vill dom att jag betalar 100 kr för att få tillbaka 100 kr.

 

Jag har bytt bank nu.

 

// Jobbe

 

 

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Vår administration kan hjälpa till och göra en utredning i det här ärendet. Kostnaden för det är 100:-.

Vänligen återkom om du vill att vi ska skicka ett ärende till administrationen samt vilket konto du vill att avgiften ska dras ifrån.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma.

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning

xxx xxx

Swedbank AB (publ)

Välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktvägar på www.swedbank.se/kontakt

Vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider.

Miljöcertifierad enligt ISO 14001

On 2014-xx-xx xx:xx, xxx xxx wrote: 

Hej. Den xx xxx skickade jag 100 kr via swish till 070-xxxxxxx. Fick nåt felmeddelande första gången så jag skickade en gång till. Pengarna har dragits 2 ggr från mitt konto men har nått mottagaren bara en gång. När jag tittar på händelser i swish finns transaktionen bara en gång men från mitt konto är det alltså draget 2 ggr.

Mvh xxx xxx

--------------

Telefon dagtid: 076-xxxxxxx

Telefon kvällstid: 076-xxxxxxx

Mobilnummer: 076-xxxxxxx

Datum: 14-xx-xx xx:xx

Browser: Chrome

IP-adress: xx.xxx.xxx.xxx

Operativsystem: Windows NT 6.3

-----------------------------------

Lokal kundtjänst: xxx

Kontaktperson: -"

Byt till Handelsbanken En riktig bank som har kontanter

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mja, nu ger jag bort mina mynt men du får nog problem när du skall tömma din spargris.

 

Handlar mest med kort så det är dåligt med mynt i spargrisen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om avgifter. :)

 

- God dag, Herr fiskhandlare!
- God dag, Herr bankdirektör, vad får det lov att vara?
- Vad kostar gösen idag? - 200 kronor kilot.
- Då tar jag ett kilo.
- Tack, det blir 250 kronor.
- Men, ni sa ju att den kostade 200 kronor kilot! - Expeditionsavgiften är 50 kronor!
- Nåväl, här är en 500-sedel.
- Tackar! Här är er gös och er växel.
- Vänta nu! Här är bara 200 kronor. Det saknas 50 kronor!
- Vi har en växlingsavgift på 50 kronor.
- Detta är ju oförskämt, Herr fiskhandlare!
- Ja, det är det, Herr bankdirektör.
Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

ICA banken höjer sin månadsavgift från 20kr till 25kr efter nyår.

Jag har ICA bankkort + och dom drar 27 kr var månad.

Är det ett betalkort du har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ICA bankkort + och dom drar 27 kr var månad.

Är det ett betalkort du har?

Bankkort utan kredit.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här behandlar Swedbank kunder som har varit trogna i många herrans år.

 

Det började med att jag skickade 100 kr via swish. Fick nåt error-meddelande första gången så jag skickade en gång till. Då fungerade det, allt såg normalt ut. Pengarna kom fram omedelbart samt i händelser i swish-appen var det draget en gång, såg ok ut.

 

Senare när jag kollade mitt kontoutdrag så var pengarna dragna två gånger.

 

Jag skickade ett mejl till Swedbank och påpekade felet. Trodde att det skulle vara enkelt för dom att upptäcka i nån logg. Trodde också att Swedbank skulle vara glada att buggar upptäcks och meddelas.

 

Bifogar konversationen nedan, mitt mail är nederst och svaret fån banken överst.

 

Som ni ser så vill dom att jag betalar 100 kr för att få tillbaka 100 kr.

 

Jag har bytt bank nu.

 

// Jobbe

 

 

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Vår administration kan hjälpa till och göra en utredning i det här ärendet. Kostnaden för det är 100:-.

Vänligen återkom om du vill att vi ska skicka ett ärende till administrationen samt vilket konto du vill att avgiften ska dras ifrån.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att återkomma.

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning

xxx xxx

Swedbank AB (publ)

Välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktvägar på www.swedbank.se/kontakt

Vissa sparbanker kan ha andra telefonnummer och öppettider.

Miljöcertifierad enligt ISO 14001

On 2014-xx-xx xx:xx, xxx xxx wrote: 

Hej. Den xx xxx skickade jag 100 kr via swish till 070-xxxxxxx. Fick nåt felmeddelande första gången så jag skickade en gång till. Pengarna har dragits 2 ggr från mitt konto men har nått mottagaren bara en gång. När jag tittar på händelser i swish finns transaktionen bara en gång men från mitt konto är det alltså draget 2 ggr.

Mvh xxx xxx

--------------

Telefon dagtid: 076-xxxxxxx

Telefon kvällstid: 076-xxxxxxx

Mobilnummer: 076-xxxxxxx

Datum: 14-xx-xx xx:xx

Browser: Chrome

IP-adress: xx.xxx.xxx.xxx

Operativsystem: Windows NT 6.3

-----------------------------------

Lokal kundtjänst: xxx

Kontaktperson: -"

Det låter som ett standardsvar som de skickar oavsett vad ärendet gäller.

Jag skulle nog ringa banken och kräva att de utreder ärendet och det utan kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt till SEB är min rekommendation. Jag har alltid haft SEB som bank och insåg nog inte hur bra de var förrän jag började kontakta andra banker på 5 år sedan när vi skulle lägga om bolånen. Sämst var nog Swedbank där jag träffade en "bankman" som uppriktigt sagt inte kunde något alls utan bara läste deras manualer innantill - blev ett mycket kort möte innan jag gick. Det är väl ingen vits med en bankman som kan mindre än jag kan själv?

 

Vår bankkvinna på SEB finns alltid tillgänglig och vi kan alltid diskutera fram en bra lösning där hon tar hänsyn till hela vår ekonomi. Jag upplever att SEB ställer högre krav på sina kunders ekonomi men ger samtidigt också kvalificerad service.

 

Tyvärr finns det bara ett sätt att visa sitt missnöje och det är att byta bank.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt till SEB är min rekommendation. Jag har alltid haft SEB som bank och insåg nog inte hur bra de var förrän jag började kontakta andra banker på 5 år sedan när vi skulle lägga om bolånen. Sämst var nog Swedbank där jag träffade en "bankman" som uppriktigt sagt inte kunde något alls utan bara läste deras manualer innantill - blev ett mycket kort möte innan jag gick. Det är väl ingen vits med en bankman som kan mindre än jag kan själv?

 

Vår bankkvinna på SEB finns alltid tillgänglig och vi kan alltid diskutera fram en bra lösning där hon tar hänsyn till hela vår ekonomi. Jag upplever att SEB ställer högre krav på sina kunders ekonomi men ger samtidigt också kvalificerad service.

 

Tyvärr finns det bara ett sätt att visa sitt missnöje och det är att byta bank.

 

/Krille

Kul att höra, hoppas du får behålla henne som bankkontakt ett tag till.

Bra och duktiga personer söker sig ofta vidare uppåt i organisationen.

 

hälsar en SEB-anställd. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...