Jump to content
IGNORERAD

Lady Love en svensk Go Go Bar


amatören

Recommended Posts

Är lite nyfiken på hur det har kommit sig att det är så tyst om Lady Love. Här dryftas det titt som tätt om olika svenskägda ställen som Maitan's, Flaggan, Scandlink etc.

absolut inget ont om dessa,vissa är bra andra mindre bra enligt min erfarenhet.

 

Jag har fått uppfattningen att det till en viss del ses som en form av "kvalitetssäkring" att ett etablissemang drivs i svensk regi. Åtminstone en del aktörer på detta forum

frekventerar  Go Go's till och från men få verkar besöka Lady Love trots dess svenska anknytning, varför?

 

Bör kanske tillägga att jag personligen inte är högfrekventerande på Go Go,s utan föredrar vanliga barer om jag skall dricka en öl eller två (ok 3-4 ibland )

 

Det var av en ren slump jag hamnade där och måste säga att jag blev positivt överraskad av att ägaren var så pass trevlig (dvs. i mina ögon inte bara försökte få mig att

konsumera så mycket som möjligt samt att inte hade varit marinkåren, främlingslegionen, SAS, och var bästa kompis med Hell Angeles, Sveriges kung, Thailands kung etc. etc.)

 

Varning han talar inte stockholmska utan med någon konstig halvdansk dialekt  ( Läs skånska).

 

Skulle personligen kunna tänka mig att besöka det igen men undrar av ren nyfikenhet varför det inte är mer uppmärksammat på detta forum?

 

Mvh

 

Amatören

  

P.S Detta är en subjektiv uppfattning och ingen garanti på kvallitet D.S

 

Ändrades av amatören
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stefan

    10

  • amatören

    5

  • ragson

    5

  • swedenfarang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har aldrig hört talas om stället, har du adress?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns(fanns) medlemmar som inte ens tålde att en BeerBar visade lite bilder, så att ha en agogo som sponsor eller liknande är nog uteslutet här...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan är en gammal knalle som sadlat om,var där senast i Juli med en efterföljande Erkki-nota hua.Fräscht och fina damer(några) men sånt är man ju inte intresserad av längre  :not_i: .Skönt att ta en förstänkare mittemot(som oxå är Johans ställe) innan man går in i ghettot.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

LL är i drift, fick en bild av en polare som var där i kväll. Jag känner ägaren Johan, och vi har haft en del roliga äventyr ihop.

Precis som du säger är han en riktigt trevlig snubbe, trotts språket!

Jag anser att stämningen på LL är svårslagen, jag firade min 50-års dag där! (bland annat)

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

LL är i drift, fick en bild av en polare som var där i kväll. Jag känner ägaren Johan, och vi har haft en del roliga äventyr ihop.

Precis som du säger är han en riktigt trevlig snubbe, trotts språket!

Jag anser att stämningen på LL är svårslagen, jag firade min 50-års dag där! (bland annat)

//S

Var ligger det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan är en gammal knalle som sadlat om,var där senast i Juli med en efterföljande Erkki-nota hua.Fräscht och fina damer(några) men sånt är man ju inte intresserad av längre  :not_i: .Skönt att ta en förstänkare mittemot(som oxå är Johans ställe) innan man går in i ghettot.

White rooms!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ligger på Soi Metro mitt emot Champagne Go Go. Där var det tidigare 7-8 år sedan ett hotell som hette The Archer som

dåvarande ägaren (Thai tant) försökte få mig att köpa, dyrt :fie:

Hur som helst karln som drev stället när jag var ner senast var trevlig så därav denna nyfikenhet på varför etablissemanget

inte har slagit igenom bland svenskar.

 

Med vänlig hälsning

 

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan är en gammal knalle som sadlat om,var där senast i Juli med en efterföljande Erkki-nota hua.Fräscht och fina damer(några) men sånt är man ju inte intresserad av längre  :not_i: .Skönt att ta en förstänkare mittemot(som oxå är Johans ställe) innan man går in i ghettot.

Tja Måne,

Jag sticker ner över jul, vi skulle behöva skapa några notor tillsammans.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Måne,

Jag sticker ner över jul, vi skulle behöva skapa några notor tillsammans.

Puss

Erkki

Ni slår inte min 50-års nota hos Johan! ;-)

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni slår inte min 50-års nota hos Johan! ;-)

//S

Tja,

Beror på Månes humör...

Men han börjar ju bli lite gammal.. Så förmodligen inte.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy fan, det var fullt tillräckligt med att hänga med i hans tempo på Ålandsbåten för några Måne sedan, bävar för hur det var för några år sedan!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ligger på Soi Metro mitt emot Champagne Go Go. Där var det tidigare 7-8 år sedan ett hotell som hette The Archer som

dåvarande ägaren (Thai tant) försökte få mig att köpa, dyrt :fie:

Hur som helst karln som drev stället när jag var ner senast var trevlig så därav denna nyfikenhet på varför etablissemanget

inte har slagit igenom bland svenskar.

 

Med vänlig hälsning

 

Amatören

 

Jag bodde på The Thai Archer Guesthouse 2005, ett av dom bästa ställena jag bott på i Pattaya.

Väldigt vänliga och trevliga ägare och personal, dom bytte dock ägare och personal året efter och ökade priset så jag bodde aldrig mer där igen.

Det är dock inte samma byggnad som Lady Love a GoGo, utan det ligger nu en gogo bar som heter Showgirls där!

Tror det låg en svensk restaurang kallad "Krogen" där LL ligger idag!

 

Lady Love a GoGo hade några snygga tjejer precis efter att dom öppnat, men har sen gått "downhill" !  :swoon:

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lovelos

 

Mycket möjligt att jag har blandat ihop husen, får kontrollera vid nästa resa. Om jag summerar de 15 svaren får jag det till att karln är trevlig med pratar ingen riktig svenska

och att två maipenrai(are) står för en stor del av etablissemangets omsättning :good: , dessutom har den yttre kvaliteten på personalen chanserat :fie: .

 

Låter som att det är värt för mig att göra ett återbesök vid nästa resa då min blygsamma konsumtion endast behöver ses som extra TB till en redan likvid verksamhet. Dessutom

behöver jag inte oroa mig över några 10+ poäng tjejer som knappast kommer att hoppa jämfota av upphetsning detta med åtanke på min egen fasad som efter 50 år är tämligen sliten :y2: 

 

Med vänlig hälsning

 

Amatören 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl ta en titt nån gång, om inte annat så är det tydligen nära till Champange... :give_heart:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit där, i somras, och jag gillade damernas vänliga och avslappnade attityd. Inte pushiga på samma sätt som på andra ställen. När jag berättade att jag var svensk så sade donnan jag hade till bords att det var hennes chef också, och att han var en bra chef. Träffade dock inte honom. Jag kommer helt klart att göra ett återbesök på Lady Love i februari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tidigare i inlägget nämnde då firades min 50-årsdag delvis på Lady Love.

Johan och en annan polare hade fixat massor av bus och trevligheter för mig hela dagen och natten.

post-3205-0-62118900-1418147355_thumb.jp

Började med grillad gris samt tillbehör.

post-3205-0-79684600-1418147433_thumb.jp

Lite senare vart det tårta med tillbehör"

post-3205-0-33844600-1418147543_thumb.jp

Närbild på tårtan, som sedan åts av tillbehören!

post-3205-0-53439200-1418147609_thumb.jp

En glad 50-åring trotts det väldigt långa kvittot, dyrt med mycket tillbehör!

Det var bland det roligaste jag varit med om, flydde till Thailand för att slippa uppvaktning men fick "äga" en A go go för en natt!

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inget fel på damerna, Stefan!

 

Kanske kan ta en kik vid Påsk/Songkran i vår...

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna från min födelsedag sammanföll av någon outgrundlig andning med just Songkran! Det var absolut inget fel på damerna, vi åt tårta tillsammans!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

men fick "äga" en A go go för en natt!

 

Är nog många som drömt om det

Har förresten en kompis som drömt om det

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...