Galten Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) Brist i anläggningar är väl almänt i Thailand. Har aldrig fåt så mycket stötar som i Thailand. Ta bara en videokamera som kopplas till TV. Jättejobbigt kan inte hålla i kameran men måste trycka på lite knappar. Inte bara en tv jag haft problem med. Ändrades December 1, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 El diskussioner på Mpr har en förmåga att bli fantastiska, följer detta med spänning(klurigt). Du har så rätt i detta. Det finns skribenter här som aldrig kommer att ge upp en missuppfattning, hur fel den än är. Fan vet, om inte det finns någon på forumet som rent av var med och upptäckte elektriciteten i begynnelsen... /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) De som dog i Krabi fick väl strömmen genom vatten eller har jag missuppfattat? Jag tror hellre på att det tagit i något sittande i duschen som vartit strömförande och genom att de stod på ett blött golv ökar väl deras jordning. Ändrades December 1, 2014 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) Jag tror hellre på att det tagit i något sittande i duschen som vartit strömförande och genom att de stod på ett blött golv ökar väl deras jordning. Tror nog också att det blöta golvet gjort sitt då klinker inte är speciellt strömförande Ändrades December 1, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Eftersom jag jobbar med svetsning och är ute ibland så har jag märkt att när det är vått ute så kan man få små stötar av svetshandtaget (gäller med elektroder då) men när det är torrt ute så är ko lungt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 För 5 år sedan köpte jag en "varmvattenberedare" och butiken hade personal som monterade den. El var framdraget då det suttit en där innan jag flyttade in.Efter ett tag så kom han ner från övervåningen och berättade att han var klar och nu var det bara att duscha varmt, vilket behövdes under vinter i Nong Khai.Jag gick upp för att beundra jobbet och möttes av en härlig syn(tog tyvärr inget foto).Apparaten satt snyggt på plats och sladdarna hade han tvinnat ihop med dem som satt där innan, inte ens lite eltejp. Spännande, jag vred på vattnet och det kom varmvatten. Det var inbyggd ECB, Electric Circuit Breaker och jag tryckte in testknappen för den med oförändrat resultat.Kan säga att det blev inget duschat i den duschen innan jag hade ordnat fram en riktig elektriker. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) Tror Tror nog också att det blöta golvet gjort sitt då klinker inte är speciellt strömförande Jag trodde det var typ det jag skrev. Att det blöta golvet bidrog till att de var väl jordade när det tog i något strömförande. Men jag tror inte att vattnet som kom ut duschen var det som bar stömen som orsakade deras död. Ändrades December 1, 2014 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Jag trodde det var typ det jag skrev. Att det blöta golvet bidrog till att de var väl jordade när det tog i något strömförande. Men jag tror inte att vattnet som kom ut duschen var det som bar stömen som orsakade deras död. Jag trodde att jag trodde detsamma som du trodde eller trodde jag fel Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Jag trodde att jag trodde detsamma som du trodde eller trodde jag fel Typ ungefär ja Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Brukar rycka lite i den tredje tråden som är indragen till duschen. Sen prova brytaren med knappen som finns på varje apparat jag sett. Får jag tråden (jord) i handen eller brytaren inte löser ut så duschar jag kallt. Hmm, rycka i tråden i duschen, jojo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Jag tror hellre på att det tagit i något sittande i duschen som vartit strömförande och genom att de stod på ett blött golv ökar väl deras jordning. Wifi i planet? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Wifi i planet? På lördag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) Hmm, rycka i tråden i duschen, jojo Tja, med nymfon i sängen så behövs det inte ryckas där just nu. Kollar bara att den är ansluten till nåt och inte bara nedstoppad som attrapp. Men om det är till en jordplatta enligt föreskrifterna på typ 1*1 m eller om det var mer, som sen skall grävas ner ett par meter... Det ids jag faktiskt inte kolla. Det finns gränser för vad jag gör. Ändrades December 1, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Tja, med nymfon i sängen så behövs det inte ryckas där just nu. Kollar bara att den är ansluten till nåt och inte bara nedstoppad som attrapp. Men om det är till en jordplatta enligt föreskrifterna på typ 1*1 m eller om det var mer, som sen skall grävas ner ett par meter... Det ids jag faktiskt inte kolla. Det finns gränser för vad jag gör. Hoppas för din skull att den är ansluten och att du inte går runt med en attrapp i byxorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Wifi i planet? Ja det skall visst finns om jag fattat det rätt. 10MB gratis 500MB för 1 USD Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kajjan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Någon som kan luska fram på vilket hotel i Koh Chang detta hände? Ska dit nästa vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teppan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 friskt kopplat ,hälften brunnet "gammalt djungelordspråk" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 friskt kopplat ,hälften brunnet "gammalt djungelordspråk" "Fläsket brinner" snarare i det här fallet ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teppan Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 nä allvarligt..en del kabeldragnigar i Thailand är under all kritik...det är inte bara att stövla in o vrida igång duschen som hemma i svedala.kan bli d sista man gör.man gnäller en del på svedala men d finns saker här som man skall vara tacksam för.elsäkerhet är en av dom...rent vatten i kranen är nästa osv..men gillar Thailand för det.men som sagt det gäller att tänka sig för när går omkring i en changdimma i LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Tyvärr finns elartiklar att köpa lite varstans så att det finns folk som försöker själva utan att kunna föreskrifter och ellag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Tyvärr finns elartiklar att köpa lite varstans så att det finns folk som försöker själva utan att kunna föreskrifter och ellag. Vilken el-lag? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 (ändrad) De komplexa tekniska inoavita lösningarna kan se mycket avancerade ut i Thailand. vi som inte vet bättre tycker att de ser ut som fågelbo men fungerar ofta. Ändrades December 1, 2014 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Livrädd för di thailändska eluppvärmda duscharna.- Bättre å ösa me skopan istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 1, 2014 Dela Inlagd December 1, 2014 Men..det räcker väl inte med att bara vattnet skulle vara strömförande, någonstans måste det väl ha en motpol? Annars vore ju varenda genomströmningvärmare ett mordredskap! Har du tänkt på hur vattnet blir varmt? Kort sagt så strömmar vattnet genom nästan kortslutna element som vid inkoppling blir snuskigt varma Motpol? räcker betong golvet (som står på backen(jorden)) som motpol tror du? Elektricitet strävar efter att ``gå´´direkt till jord, läcker elementet (den som du tror är gjord av plast) tex.pga. bristfällig jordning blir din kropp jordledare och den har ett jävla motstånd och blir därför varm (jävligt varm) å då kokar homo sapiens sönder invärtes så att säga. Hade däremot värmaren varit korrekt jordad så hade det blivit riktig kortslutning och säkringen hade sprängts,eller i förekommande fall så hade jordfelsbrytaren löst ut. Om vi vill krångla till det ytterligare så kan vi ju benämna jordfelsbrytaren vid dess korrekta namn som är Nollfelsbrytare... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 2, 2014 Dela Inlagd December 2, 2014 (ändrad) Har du tänkt på hur vattnet blir varmt? Kort sagt så strömmar vattnet genom nästan kortslutna element som vid inkoppling blir snuskigt varma Motpol? räcker betong golvet (som står på backen(jorden)) som motpol tror du? Elektricitet strävar efter att ``gå´´direkt till jord, läcker elementet (den som du tror är gjord av plast) tex.pga. bristfällig jordning blir din kropp jordledare och den har ett jävla motstånd och blir därför varm (jävligt varm) å då kokar homo sapiens sönder invärtes så att säga. Hade däremot värmaren varit korrekt jordad så hade det blivit riktig kortslutning och säkringen hade sprängts,eller i förekommande fall så hade jordfelsbrytaren löst ut. Om vi vill krångla till det ytterligare så kan vi ju benämna jordfelsbrytaren vid dess korrekta namn som är Nollfelsbrytare... Jo, visst har jag sett det lilla kärl som vattnet passerar igenom för att värmas och de stiftkontakter som sitter där, helt oskddade i princip, men nu känner jag mig lugnad (inte för att jag va orolig) eftersom jag har såväl av kunnig i el kompis (svensk med riktiga kontrollverktyg) sett att det är riktigt jordat, samt att det finns en säkerhetsbrytare inne i chassit som man kan kolla med ett knapptryck, tack för den enkla förklaringen! Ändrades December 2, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu