Jump to content
IGNORERAD

Köer till olika imigrations kontor i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Sjäv bor jag i Chiangmai och här är överbelastningen enorm.milt sagt.

Dom öpnar kontoret kl 9 (kön 8.30) men komma så dags kan man glömma "Come back tomorow" blir komentarerboka på nätet n.

Man måste vara där runt kl 5 för säker köplats.

Man kan förboka på nätet men rätt svårt.

Försökte med det i September men...kl 23.59 "To early Come back another day" 00.01"The queue is full this day"En undring hur ser det ut på andra imigration kontor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peder

    13

  • hasseryd

    11

  • Nemo

    10

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Phuket brukar bara ha nån timma innan man är klar.

 

Möjligen brukade. Nu är köerna snarast oändliga. Och ofta får man dessutom vänta en dag på att få passet stämplat.

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är köerna snarast oändliga

hur mycket är oändliga?

Ni behöver väl inte vara där runt 5 på moronen

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen brukade. Nu är köerna snarast oändliga. Och ofta får man dessutom vänta en dag på att få passet stämplat.

Åfan. När jag va där i feb i år tog allt som allt typ 1 timma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror också på ärendet, att stämpla 90 dagars eller som att köpa till 30dagar på ett turistvisa som i Korat har olika köer.

 

Det första går snabbt men övriga ärenden kan ta lång tid.

 

Har fått rådet att undvika måndagar och fredagar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

hur mycket är oändliga?

Ni behöver väl inte vara där runt 5 på moronen

 

När jag var där hade de 30 +30 personer om dan. 30 före lunch och 30  efter. Jag missade morgonkvoten när jag kom kl 8 men kom in på em kvoten (kl 13)  genom att köa från 11. Numera är det dock enbart morgonkvot så det gäller att vara morgonpigg

 

Uppdelat på långvisa och övrigt. Övrigt funkar men långvisa är ett stort skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I det "riktiga Thailand",  Pattaya funkar det utmärkt.  Jag var där i onsdags och det tog på sin höjd 5 minuter  ( 90 day report ).  Numera öppnar de 08.30  har för mig att det var 09.00  förut.

Inga köer att tala om när jag gick därifrån,  men de kanske har anpassat personalstyrkan efter behovet.  Mycket smidigt må jag säga.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte fixa visum här i Chiangmai.
Var på Imigration office kl 5 moronen.
Då var det redan minst ca.30 personer före mej i kön för retaiment visum och work/student visa.
Dom hadde stållt ut massor av stolar som folk redan hadde markerat med påsar.
Tror dom tar runt 25/30 ansökningar om dan så tveksamt om jag skulle få tid idag
Får fara dit i morron runt 3 och sen ptervända vid kl.7 kul näää.

Nån som vet om det är möjligt att fixa visum i nån annan provins kontor fast jag bor i cm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på säsong i Udon, nu när övervintrarna är här och strular till det kan det ta tid, annars bara in o ut förutom när årsaviseringen skall göras, då kan det ta en timme max!

 

Britter o fransmän har en jäkla förmåga att missa alla bestämmelser och dokument!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

90 dagars igår, 1 person före sedan klart på 5 min.

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

90 dagars igår, 1 person före sedan klart på 5 min.

 

Rebnel

 

Dublett.

Ändrades av Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

90 dagars igår, 1 person före sedan klart på 5 min.

 

Rebnel

 

Dublett.

 

Vilken Imigration vore ett plus om du informera om

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken Imigration vore ett plus om du informera om

Udon

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det möjligt att uppsöka ett imigrationskontor i annan provins om man vil fixa visum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken Imigration vore ett plus om du informera om

 

 

UDON THANI.

 

Ps. Det var också 8 dagar över tiden, men han sa bara lite lätt att komma i tid nästa gång. Alltså ingen bot.

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det möjligt att uppsöka ett imigrationskontor i annan provins om man vil fixa visum?

Åtminstone när det gäller 90 dagars så kan man det.

 

Jag visade bara passet, men vet att det gäller olika regler vad gäller papper eller ej på dem olika immigratons.

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visade bara passet, men vet att det gäller olika regler vad gäller papper eller ej på dem olika immigratons.

Är det verkligen så enkelt?

Måste man inte vara skriven i den provinsen ?

Ska iallafall åka dit kl.3 på fredagnatt och markera en köstol :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åtminstone när det gäller 90 dagars så kan man det.

 

Jag visade bara passet, men vet att det gäller olika regler vad gäller papper eller ej på dem olika immigratons.

 

Rebnel

 

 

 

90 dagars rapporteringen är på väg att bli "papperslös" i hela landet, d.v.s. man skall inte längre fylla i någon blankett utan allt finns i datorerna på ett centralt register i Bangkok (tror jag dom sa) så man visar bara upp sig med sitt pass så skriver dom ut en ny lapp som häftas i passet! Enkelt och snabbt, dom vill bara att man konfirmerar sitt telefonnummer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

90 dagars rapporteringen är på väg att bli "papperslös" i hela landet, d.v.s. man skall inte längre fylla i någon blankett utan allt finns i datorerna på ett centralt register i Bangkok (tror jag dom sa) så man visar bara upp sig med sitt pass så skriver dom ut en ny lapp som häftas i passet! Enkelt och snabbt, dom vill bara att man konfirmerar sitt telefonnummer!

Jaha men kan nån vis man föklara vitsen med "90 days report" för en dum össchööte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen så enkelt?

Måste man inte vara skriven i den provinsen ?

Ska iallafall åka dit kl.3 på fredagnatt och markera en köstol :fool:

 

På fredag är det helgdag och immigration är stängt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha men kan nån vis man föklara vitsen med "90 days report" för en dum össchööte.

Thairegler går inte så lätt att förklara ens för en össchööte!

 

Kan väl närmast liknas vid en inställelserapportering. d.v.s. att man lever upp till det UT man erhållit!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom nyss tillbaka från Chiang Mai immigration. Hade inte läst denna information tidigare. Kö eländet som hasseryd drabbats av..jissus...

Måste dit 4.30 imorgon. Eller var det 3.00. tja funkar det bara så inge å hetsa upp sig över...men troligen kanske man måste dit en gång tid.

Några frågor - ni som vet ELLER söker extension spouse O Multipl.

Min fru fick med sig NY information (en instruktion) som inte stämde riktigt med de papper som jag hade med mig!!!!! (jag har fått tips från forumet)De sa att vi skulle ha med följande dokument: 1. TM7 Söka utökning (Appl- for extension). 2. Passport+kopia. 3 Pictures. 4. married garantee (TM2 blankett som finns på Amphur)5 Married -intyg 6. Adress mother and Children födelsedag (begriper ej varför men min fru säger att det står så)7 Inkomstintyg från Sv amb. 8. Friskintyg ej äldre än en månad 9Gulboken kopia 10. Id kort och blåbok kopia fru..pust...stön...

1. Kan detta stämma?? Är det därför alla föreslår sök retired O visa istället för spouse O visa?

2. Törs man söka multiple re entry samtidigt??...Får man göra det???..det är väl en annan kö eller stämpel???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...