Jump to content
IGNORERAD

Bil ramlade ner från 4e våningen.


janne_h

Recommended Posts

På The mall bang kapi var det en Honda som demolerade ett antal bilar innan hon körde genom barriären och föll 4 våningar.

Såg bilen på tv efter och övervakningsfilmen. Och hytten var helt tillplattad då den landade på taket med en kraftig smäll. Föraren avled. Och 2 fotgängare som var nära klarade sig i ren förskräckelse.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

På The mall bang kapi var det en Honda som demolerade ett antal bilar innan hon körde genom barriären och föll 4 våningar.

Såg bilen på tv efter och övervakningsfilmen. Och hytten var helt tillplattad då den landade på taket med en kraftig smäll. Föraren avled. Och 2 fotgängare som var nära klarade sig i ren förskräckelse.

Danger!!!!!!Womendriver  :haha:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen har just varit på reparation?!

 

Auktoriserad verkstad?

 

Minns när jag och en tjej var ute med en gammal Opel för 20 år sedan.

Hon körde och det var vinter.

På motorvägen hängde sig gasen på max.

Hon fick panik, men jag lyckades få henne att hålla ner kopplingen och försiktigt köra in till kanten. 

Kan tänka mig att en ovan förare kan råka ut för bekymmer om man ensam råkar ut för liknande.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen har just varit på reparation?!

Auktoriserad verkstad?

Minns när jag och en tjej var ute med en gammal Opel för 20 år sedan.

Hon körde och det var vinter.

På motorvägen hängde sig gasen på max.

Hon fick panik, men jag lyckades få henne att hålla ner kopplingen och försiktigt köra in till kanten.

Kan tänka mig att en ovan förare kan råka ut för bekymmer om man ensam råkar ut för liknande.

Enligt tv nyheterna så har dom undersökt bilen. Och kan ej finna teknisk orsak till det som hände.

Men nånting måste ju orsakat det hela. Då hon krockade med 3 bilar innan hon knäckte betong barriären. Krävs lite kraft för detta. Enligt vittne i en av dom påkörda bilarna så hade hon kommit i väldigt hög fart.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gashäng! Hur svårt kan det vara? Är bara att slå av tändningen och bromsa. I alla fall så gjorde jag så när det sket sig (BMW).

 

Såg en kärring i Tyskland som slutade på taket i ett vägbygge, med uppbrända bromsar, efter gashäng på Mercan. Bara bilen skadad men kärringen var helt förvirrad.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Automatlåda, fel pedal, nervöst lagd!

 

Taskig kombination, men icke ovanlig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gashäng! Hur svårt kan det vara? Är bara att slå av tändningen och bromsa. I alla fall så gjorde jag så när det sket sig (BMW).

 

Såg en kärring i Tyskland som slutade på taket i ett vägbygge, med uppbrända bromsar, efter gashäng på Mercan. Bara bilen skadad men kärringen var helt förvirrad.

 

 

Oscar.

 

Väldigt lätt att sitta här och tala om hur man skulle hantera situationen men när det verkligen gäller är man inte lika kaxig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt lätt att sitta här och tala om hur man skulle hantera situationen men när det verkligen gäller är man inte lika kaxig.

 

Vad skulle du ha gjort? Släppt styret, hållit händerna för ögonen och skrikit? (som hon som slog halvt ihjäl sig när cykelkedjan hoppade av i Oxbacken i Västerås). Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du ha gjort? Släppt styret, hållit händerna för ögonen och skrikit? (som hon som slog halvt ihjäl sig när cykelkedjan hoppade av i Oxbacken i Västerås). Eller?

Det vet jag inte eftersom jag aldrig varit i den situationen.

Men då sitter jag inte på ett forum och talar om heller vad andra ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som läst vad jag skrev, och kommer ihåg det, råkar ut för ett gashäng så är det en ren 'win-win' för den personen även om det kanske inte är någon 'win' för mänskligheten.

 

Tar det igen hur jag gjorde: 'Plattan' fastnar i botten (pedalens returfjäder gick av).

1. Slog av tändningen, ett snäpp så att jag inte låste ratten.

2. Koll på omgivningar och trafik.

3. Bromsade (räkna med halvtaskig broms utan bromsservo).

4. Varningsblinkers på.

5. När inget ivägen, styrde in på vägrenen.

 

Det är stor skillnad på de som åker bil och de som kör bil.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som läst vad jag skrev, och kommer ihåg det, råkar ut för ett gashäng så är det en ren 'win-win' för den personen även om det kanske inte är någon 'win' för mänskligheten.

 

Tar det igen hur jag gjorde: 'Plattan' fastnar i botten (pedalens returfjäder gick av).

1. Slog av tändningen, ett snäpp så att jag inte låste ratten.

2. Koll på omgivningar och trafik.

3. Bromsade (räkna med halvtaskig broms utan bromsservo).

4. Varningsblinkers på.

5. När inget ivägen, styrde in på vägrenen.

 

Det är stor skillnad på de som åker bil och de som kör bil.

 

 

Oscar.

 

Naturligtvis så är du vägens riddare men bara därför behöver du inte mästra över dom som inte klarade av det och dog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...