Jump to content
IGNORERAD

Svenskt Julbord (buffe) i Thailand 2014


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Finns säkert många svenskar som är bosatt i Thailand och inte åker "hem" till Sverige i jul men ändå saknar att äta ett Svenskt julbord här i Thailand. Kom med tips här var det finns ett Svenskt julbord på en restaurang, kom med tips på restauranger i hela Thailand, inte bara Bangkok, vi har ju medlemmar här i hela Thailand, tror säkert att många bosatta här vill veta.

 

Jag kan börja, ser att StableLodge i Bangkok börjar med en Skandinaviskt jullunch nu på lördag, har det varje lördag-söndag fram till jul, 650 bath. Lite osäker på vad som menas med Skandinaviskt julmat men antar att det mesta som svenskar vill ha kanske finns där, jag kan rapportera senare vad som finns att äta, åker dit o äter på lördag.

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, julbord blir man ju sugen på vid jul! Stable Lodge brukar ha riktigt bra julbuffé, gör inte misstaget bara att boka julmiddagen i tron att det är plockmat. En jul för kanske 6 år sen satt där en besviken Långrygg med en julanka (inte Kalle) på tallriken. Gott, men inte det magen var inställd på. (framtida strip antagligen)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Ja, julbord blir man ju sugen på vid jul! Stable Lodge brukar ha riktigt bra julbuffé, gör inte misstaget bara att boka julmiddagen i tron att det är plockmat. En jul för kanske 6 år sen satt där en besviken Långrygg med en julanka (inte Kalle) på tallriken. Gott, men inte det magen var inställd på. (framtida strip antagligen)

Ser på deras facebook sida nu att julmiddagen på julafton är nog inte vad vi menar med julbord, dom har tydligen ankan (inte Kalle) som huvudrätt, ingen buffe med andra ord. Och även mkt dyrt, så där blir det ingen middag på julafton. Men jag ska prova jullunchen nu på lördag, återkommer med info.

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser på deras facebook sida nu att julmiddagen på julafton är nog inte vad vi menar med julbord, dom har tydligen ankan (inte Kalle) som huvudrätt, ingen buffe med andra ord. Och även mkt dyrt, så där blir det ingen middag på julafton.

Märkte det, både ankan och priset ;) Men buffen/lunchen är mycket fin. Eller var i alla fall.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar inte Globetrotter,ej heller dess ägare. Men han har ett kanon-julbord! Skinka,Jansson,massor av olika sillar,har för mig att det fanns allt utom lutfisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Foodbox i Rawai, Phuket kommer ha julbord/buffé.

Ändrades av 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man i Patong så har Karlssons och Harrys julbord. Har inte ätit det själv men jag har suttit på stranden (under parasoll) och pratat med folk som har varit nöjda med utbudet. Vet inte priset men jag antar att det är åt det dyrare hållet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Julbuffen från IKEA gällde 2013! Men dom kanske kör något liknande i år också?

 

Ha de!

Fixat

 

Men om man öppnar den gamla länken så står det 2014 i adressen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ali på Max new house i Naklua har ett jättebra julbord. men begränsat med platser.

Jag har ätit julbord på några andra ställen i Pattaya som test, men Max new house

är bäst. Enligt mina smaklökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Scandiavian Corner i Khao Lak har julbord den 24 december  klockan 17.00

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Julbord Koh Samui;

El Dorado, Lamai

Eriks, Lamai

Båda ställena har mycket bra julbord. Tror priset ligger runt 1300 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Julbord Koh Samui;

El Dorado, Lamai

Eriks, Lamai

Båda ställena har mycket bra julbord. Tror priset ligger runt 1300 baht

Kan absolut vara ett alternativ, i konkurrens med något ställe i Hua Hin.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

IKEA

 

http://www.ikea.com/ms/en_TH/food-at-ikea/xmas-buffet/

Akvavit Jomtien 1550 BATH

IKEA, vilka landsförädare! :girl_dev:

 

 

Litet av det småvarma på julbordet:

 

Meatballs & mashed potato   POTATISMOS!!! inget jag skulle sakna.

• Pasta with Tomato sauce    PASTA MED TOMATSÅS, givet på julbordet?

• Baked Smoked Salmon with Lemon & Dill sauce   FÅR VÄL GÅ; LAX... men det är inte helt rätt.

• Cooked Prawn with shell  INTE PÅ MITT BORD, men OK.

• Seafood sauce   VA???

• Baked Chicken Leg with Herb sauce  ALLA SVENSKAR FROSSAR I KYCKLING, speciellt på jul?

• Mini Vienna Sausage   ÄNTLIGEN!

 

Det kalla såg väl halvhyfsat ut.

MEN VAR ÄR REVBENSPJÄLLEN? Thai älskar dem! Och jag med.

 

FAN IKEA, skärpning!

 

 

Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I år serverar vi JULTALLRIK för att våra gäster skall kunna välja alternativa dagar för  sin jul julmiddag, serveras 19:e t.o.m. 23:e Dec. kl 17.00 - 20.00   ( om önskemål och tillräckligt många bokningar den 24:e kör vi även julafton. Därefter bär det av till Udon för lite partaj och öppnar åter den 29 Dec.    VÄLKOMNA

post-9210-0-16093000-1417054002.png

post-9210-0-26518700-1417054025.jpg

Jultallrik.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

I år serverar vi JULTALLRIK för att våra gäster skall kunna välja alternativa dagar för  sin jul julmiddag, serveras 19:e t.o.m. 23:e Dec. kl 17.00 - 20.00   ( om önskemål och tillräckligt många bokningar den 24:e kör vi även julafton. Därefter bär det av till Udon för lite partaj och öppnar åter den 29 Dec.    VÄLKOMNA

Var när hur? Är du full nu igen Pjotr? :-)

Ändrades av Lipton
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...