Jump to content
IGNORERAD

Bäva månde mutade polischefer, eller ej!


Baa

Recommended Posts

På TV nyheterna och i bl.a. Bangkok post finns det nyheter om fängslandet av höga polischefer, inga lokalråttor utan riktiga bamsesnutar, undra bara, när kommer det till distrktsnivå, för där finns det nastan med garanti, inte en enda okorrupt snutboss!

 

Några torskar, en del blir mindre rika och somliga rikare, Thats Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska man bli av med korruptionen så måste det börjas i toppen för att arbetas nedåt, enda vägen att gå för att fånga alla fula fiskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Effektivast att börja uppifrån

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, är dom skurkar skall dom väl åka dit. Men poliser som haffar poliser är ju ganska ovanligt (även i kära Svedala)...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att höjda polis löner är medicinen så man höjer statusen på yrket på annat sätt än att polisen förväntas dryga ut lönen med korruption för att få en dräglig månads inkomst.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man bli av med korruptionen så måste det börjas i toppen för att arbetas nedåt, enda vägen att gå för att fånga alla fula fiskar.

 

 

Så är det förvisso, min tolkning är inte den bästa men det lär ha gripits några riktiga höjdare med oförklarliga bankkonton o.s.v. samt några civila som visst hade dragit, men som dom har hygglig koll på, få se vart dessa miljarder hamnar till slut!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bli så att pengarna tillfaller staten, behöver ju inte bli så att pengarna hela tiden hamnar i någon annan ficka.

 

Hopp finns i alla fall. verkar det som

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man bli av med korruptionen så måste det börjas i toppen för att arbetas nedåt, enda vägen att gå för att fånga alla fula fiskar.

Men innan detta så vad jag har sett har man börjat från botten.

Man har gett sig på de som gett mutor inte de som tagit emot, alltså de små, typ parasoll uthyrare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Men innan detta så vad jag har sett har man börjat från botten.

Man har gett sig på de som gett mutor inte de som tagit emot, alltså de små, typ parasoll uthyrare. 

 

Nu handlade ju tråden om poliser, TS undrade ju när det skulle komma till en lägre nivå. Vet att ingenting juntan gör är bra i dina ögon och förmodligen tycker du det är förjävligt att höga polischefer nu hamnat under luppen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kom förklaringen till les majeste på 7 nyheterna. Tydligen är källan Chuvit som skickat spioner till diverse spelhålor som ägs av polischeferna. För att skydda sig mot eventuella tillslag har cheferna gått ut och påstått att släktingar till kungen är inblandade i verksamheten. Så att andra ska akta sig för att slå ned på verksamheten. Chuvit är tydligen glad som fått rätt i sina anklagelser mot illegala spelhålor. Dock är min personliga reflektion att han nu får se sig om var han än går. Då han skaffat sig ytterligare fiender.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...