Jump to content
IGNORERAD

Hårdare tag i Thai-tullen?


Tommy

Recommended Posts

Nån på MPR som märkt av ett påstående jag fick nyss?

 

Att det är betydligt hårdare koll i den thailändska tullen nuför tiden, vad avser införsel av kapitalvaror, typ en dator eller surfplatta?

 

Det har ju alltid funnits skyltar som deklarerar att max värdet på medtagna varor in i landet är 10.000 bath, men det täcker ju inte ens en hyfsad telefon...

 

Han som påstod detta sa att man får betala tull för dyrare varor, och att det är totalbeloppet som räknas, inte per produkt.

Kan bli svettigt om man tar med sej lite presenter ner!

 

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån på MPR som märkt av ett påstående jag fick nyss?

 

Att det är betydligt hårdare koll i den thailändska tullen nuför tiden, vad avser införsel av kapitalvaror, typ en dator eller surfplatta?

 

Det har ju alltid funnits skyltar som deklarerar att max värdet på medtagna varor in i landet är 10.000 bath, men det täcker ju inte ens en hyfsad telefon...

 

Han som påstod detta sa att man får betala tull för dyrare varor, och att det är totalbeloppet som räknas, inte per produkt.

Kan bli svettigt om man tar med sej lite presenter ner!

 

 

 

MVH Tommy

Ja nu verkar det som dem gör allt för att minska Turismen i Thailand.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du nya eller begagnade varor?

 

Tänkte beställa en "MINIX NEO X8-H X8 H X8H Android TV Box" när jag kommer ner från aliexpress.

 

vad är det för regler när det gäller sådant, risk för en massa tullavgifter?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du nya eller begagnade varor?

 

Tänkte beställa en "MINIX NEO X8-H X8 H X8H Android TV Box" när jag kommer ner från aliexpress.

 

vad är det för regler när det gäller sådant, risk för en massa tullavgifter?

Om han som sa det trodde rätt så gäller det inte prylar för privat bruk, men han var osäker.

Det var väl lite därför jag undrar.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du nya eller begagnade varor?

 

Tänkte beställa en "MINIX NEO X8-H X8 H X8H Android TV Box" när jag kommer ner från aliexpress.

 

vad är det för regler när det gäller sådant, risk för en massa tullavgifter?

Du betalar 7% av det angivna värdet i moms (VAT)

Beställde ett par spolmunstycken i mitt eget namn från USA. Och fick betala detta.

Samma som jag fick betala när jag beställde spolmunstycken från Sverige i företagets namn.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar det som att ingen här har märkt av några noggrannare kontroller?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev stoppad i tullen i September 2013 då tullarna trodde att mina kryddor var anabola men de fick både lukta och smaka, sedan var det inga problem att föra in dem i landet.

post-3132-0-99051900-1416619247.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

på 30 resor Till Thailand har jag aldrig blivit kollad...

dock på 8 resor hem ifrån Thailand..

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig någonsin blivit kollad!!!!

Då är vi två!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig någonsin blivit kollad!!!!

 

De är väl rädda om sitt pannben :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reste in på suvvan för några dar sen med dator, 2 telefoner och 2 kameror. Inga problem.

 

Var dock lite orolig för mitt snusförråd. Men det gick ju som sagt bra.

 

Nyvärdet på prylarna överstiger 10.000kr men dom är ju begagnade och för privat bruk så jag går nog under radarn.

 

Fast hittar man en tullare med ett dåligt humör så kanske det blir ett annat utfall. har dock inte blivit stoppad än på väg in till Thailand. Tja, eller ut heller.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Blivit ombedd att lägga resväskan på bandet för röntgen 2 gånger men ingen har suttit på andra sidan och kollat skärmen.

 

Troligen matrast..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång fick vi öppna den översta resväskan och de tog en hastig titt

och frågade om vi hade cigaretter men där fick de tji.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Två gånger har jag blivit kollad. Båda gångerna så hade jag fyra limpor med cigg. Tullarn tog mig lite avsides och jag blev 500 b fattigare. :girl_dev:

På Arlanda har jag blivit stoppad en gång. Även denna gång hade jag fyra limpor men det brydde de sig inte om ciggen.

Jag måste nog se skum ut. :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Två gånger har jag blivit kollad. Båda gångerna så hade jag fyra limpor med cigg. Tullarn tog mig lite avsides och jag blev 500 b fattigare. :girl_dev:

På Arlanda har jag blivit stoppad en gång. Även denna gång hade jag fyra limpor men det brydde de sig inte om ciggen.

Jag måste nog se skum ut. :dirol:

 

med ett sådant nick så är det inte konstigt ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jag blir ofta stoppad i tullen men dom röntgar bara väskan och ställer dom vanliga frågorna , det är nästan värre på Arlanda en gång stod dom med polis tull hundar och hela köret redan vid gaten.

Förresten kom på en kul historia en gång när jag skulle ner till jomtien så var det mycket brannmaneter där (var det oktober 2008?) så då kom jag på genidraget att ta med en flaska Salubrin hade dumt nog köpt en flaska whisky i taxfreen som present och sen var det dags för tullkontroll i Bankok -what tis? undrade tullgubben Dissinfection svarade jag hmmm no more than one bottle sa han och behöll salubrinen ..

Nåja skål på dig då  :31:  och jag drog ut och letade taxi ikaoste utanför... 

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

7/11 var det sig likt på Suvvan som  man var där första gången ingen skilnad.

Kommer inte ihåg vilket år dom öppnade suvvan

Har bara blivit tillfrågad vad jag hade i mitt pkt. när jag hade en cykel med mig inge mer med det.

 

Mvh.Dolle

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...