Jump to content
IGNORERAD

Nya rutiner vid 90-dagars ?


Chryzaliz

Recommended Posts

Du behöver nog ge lite mer detaljerade uppgifter, vad är det för visum? Är visumet "enter before" 21 feb 2015 eller är det din stämpel som löper ut då?

Det står så här:

 

 

Type of Visa              Category          NO. of Entry     FEE           STÅR ÖVERSTÄMPLAT VISUMET.   STÄMPELN PÅ INRESAN GITIGT TILL

 

Non-Immigrant              O                         S                520SEK            USED 24 NOV 2014                         24 NOV2014         21 FEB 2015

 

Gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    8

  • Janne

    5

  • hasseryd

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det står på ambassaden´s hemsida följande:

5. VALIDITY OF A VISA  

  • The validity of a visa is 3 months for single entry      Giltigheten av en visering är 3 månader för en inresa
  • The validity of a visa is 12 months for Multiple entries      Giltigheten för ett visum är 12 månader för flera inresor
  • The Embassy issued visa from the date you hand-in visa application.      Ambassaden utfärdade visum från det datum du lämnar in visumansökan.

Så visumet har används och har ingen funktion längre, tyvärr. När ska Du resa hem till Sverige (eller ur Thailand?) Single entry ger tre månders vistelse i Thailand, sen måste man söka en förlägning hos immigrationen. Förlängingen ser ut som bilden nedan, där 24 april 2014 är datumet när den är beviljat, och 9 juni 2015 är sista giltighetsdatum.

post-7521-0-80646200-1423913580_thumb.jp

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseryd, on 14 Feb 2015 - 15:07, said:hasseryd, on 14 Feb 2015 - 15:07, said:

När man ska fixa 90 day report online begärs ett Ref Number när man ska kontrolera sitt visumstatus. Var hittar jag det?

http://extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do

 

Var ser du detta någonstans?  

 

 

post-8930-0-49206900-1423922589_thumb.gi

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseryd, on 16 Feb 2015 - 13:28, said:

Följ bara länken

http://extranet.immigration.go.th/pibics/online/tm47/TM47Action.do?cmd=acceptTerm

och välj "check the status of your application" då begärs ett ref nr

 

Nu har jag ju i och försig inte fyllt i blanketten och "skickat" den, men jag antar att man får ett ref.nr om man gör det. Om du har bokat tid online till Immi så vet du vad jag menar.     

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag skulle jag prova o gora 90 day rappotering online,

när allt var ifylt o klicka till step 2 så kom en ruta upp att man skulle kontakta IMG.

så det var bara att slå en singnal och där blev man upplyst att dena tjänst inte fungerar

så det blir att besoka dom som vanligt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

I dag skulle jag prova o gora 90 day rappotering online,

när allt var ifylt o klicka till step 2 så kom en ruta upp att man skulle kontakta IMG.

så det var bara att slå en singnal och där blev man upplyst att dena tjänst inte fungerar

så det blir att besoka dom som vanligt  :fie:

För mig så gick det inte och någon förklaring ges inte.

 

Dear Mr.ผลการแจ้งที่พักอาศัยเกิน 90 วัน ของท่าน มีการ ไม่อนุมัติ กรุณาตรวจสอบการ ไม่อนุมัติ ได้ที่www.immigration.go.thNotification 90 days is Not Approved. You can check status by visit www.immigration.go.th

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag skulle jag prova o gora 90 day rappotering online,

när allt var ifylt o klicka till step 2 så kom en ruta upp att man skulle kontakta IMG.

så det var bara att slå en singnal och där blev man upplyst att dena tjänst inte fungerar

så det blir att besoka dom som vanligt  :fie:

 

Skicka med post, mycket enklare.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka med post, mycket enklare.     :)

 

 

Nu yrar du väl i nattmossan kan väl inte vara enklare

Forst ska du fylla i formuläret sen skriva ut det sen skaffa ett kuver att stoppa det i sen till posten o få ett frimärke

Är väl enklare o bara trycka på Enter o skicka i väg det  :)

Ps fick reda på att online tjänste ska vara tilljänlig från 1 April har inte testat eftersom jag var där   28 Febuari 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu yrar du väl i nattmossan kan väl inte vara enklare

Forst ska du fylla i formuläret sen skriva ut det sen skaffa ett kuver att stoppa det i sen till posten o få ett frimärke

Är väl enklare o bara trycka på Enter o skicka i väg det  :)

Ps fick reda på att online tjänste ska vara tilljänlig från 1 April har inte testat eftersom jag var där   28 Febuari 

 

Jag glömde att fetmarkera detta "så det blir att besoka dom som vanligt" i ditt inlägg som jag citerade.

 

Då är det ju lättare att gå till posten och uträtta ärendet.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde att fetmarkera detta "så det blir att besoka dom som vanligt" i ditt inlägg som jag citerade.

Då är det ju lättare att gå till posten och uträtta ärendet.

Och det känns tryggt att skicka en sådan pass viktig handling med posten?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det känns tryggt att skicka en sådan pass viktig handling med posten?

 

Javisst, jag har gjort det flera gånger och det funkar perfekt.  Brukar skicka det som EMS, så att man har ett kvitto på att det är skickat. Kostnaden blir ca 42 Baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst, jag har gjort det flera gånger och det funkar perfekt. Brukar skicka det som EMS, så att man har ett kvitto på att det är skickat. Kostnaden blir ca 42 Baht.

Ok EMS var en annan sak.

Men gissar att detta är en generationsfråga, äldre har ju helt förståligt svårt att ta åt sig ny teknik.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok EMS var en annan sak.

Men gissar att detta är en generationsfråga, äldre har ju helt förståligt svårt att ta åt sig ny teknik.

 

Ny teknik???  Rekommenderad försändelse är väl knappast en "ny teknik".     :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny teknik??? Rekommenderad försändelse är väl knappast en "ny teknik". :rolleyes:

Slutledningsförmåga och läsförståelse är också nått som avtar med åldern ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutledningsförmåga och läsförståelse är också nått som avtar med åldern :wink:

 

Jag vet.  :(      Så småningom kommer även du att få uppleva det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet. :( Så småningom kommer även du att få uppleva det.

Förhoppningsvis om man håller sig kry och frisk :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall det fungera elektroniskt och det tar en vecka till 10 dagar att för kvittensen på email enligt "gubbsen" i Chaiyaphum.

 

Viktigt är att sätta i en bock, "kryssa" i en ruta att man förstått och accepterat,  samt hitta rätt elektronisk blankett.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att fortsätta att "fjäska" för gubbarna o gummorna på mig. i Udon, man vet aldrig när man behöver dom!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gällande 90-dagars uppvisningen har jag för mig att man kan komma till Imm en vecka efter "förfallodatum".

Stämmer det? 

Nåt sånt är det, i alla fall på Immigration i Jomtien. Jag var några dagar för sen sist men inga problem, inte ens en muntlig tillsägelse.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt sånt är det, i alla fall på Immigration i Jomtien. Jag var några dagar för sen sist men inga problem, inte ens en muntlig tillsägelse.

 

Fritz..

Hoppas det är så, skall till Imm i Kap Choeng (Surin) den 16:e men hoppas kunna komma några dagar senare.

Kanske någon mera med synpunkter på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande 90-dagars uppvisningen har jag för mig att man kan komma till Imm en vecka efter "förfallodatum".

Stämmer det? 

Ja, det stämmer!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällande 90-dagars uppvisningen har jag för mig att man kan komma till Imm en vecka efter "förfallodatum".

Stämmer det? 

Nja, 5 dagar eftersom lö o söndagar räknas in, hade ett smärre hjärnsläpp förra gången, kom in på fredagen när datumet var 5 dagar gammalt och fick en åthutning samt ett leende och en kommentar om att " nu hade du tur, måndag hade blivit mycket värre"! Avsåg indraget UT!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...