Jump to content
IGNORERAD

Video: Arg bilförare i Bangkok dömd till fängelse


MPR Nyheter

Recommended Posts

En motorist som i en nyligen upplagd video kan ses köra som en galning på Bang Na Road i Bangkok har fått sina fiskar varma i form av en månads fängelse.
Den 33-årige mannen blev internets fiende nummer ett efter att hans beteende filmats och lagts upp på internet, vilket till slut fick honom att lämna in sig själv till polisen under torsdagen. Bara några timmar senare dömdes han till en månads fängelse för vårdslöshet i trafik. Enligt Morning News så ska han även ha fått sparken från sitt arbete.
I videon trakasserar 33-åringen en annan förare genom att köra in framför honom ett flertal gånger. När offrets bil stannar så stannar även 33-åringen och går ut ur sin bil, varpå han börjar trakassera offret verbalt.



Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2014/11/07/dick-driver-viral-video-goes-jail-loses-job

 

post-8073-0-93974500-1415509047.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt samma hände mig med en vit Honda Accord här i Surin.

Reg-skylt XX1155

 

Råkade köra i en riktigt seg lerpöl som stänkte ner hela hans nya, fina, pimpade bil och sen blev jag jagad i ca 5 km.

Stannade inte och höll så gott som normal fart hela tiden, med honom framför mig i samma stil som den i videon och svängde till slut in på IQ byggvaruhus (vid en korsning) för att slippa honom i trafikljusen, men han kommer från andra hållet i full fart, missar min bil vid byggvaruhusets hörn, handbromsvändning och efter mig igen, fast fortfarande inne på byggvaruhusets område, men det var som väldigt irriterande och skrämmande och bestämde mig för att om han följer efter mig ute på huvudvägen, så tvärnitar jag in dragkroken i hans grill.

 

Som tur var så åkte han åt andra hållet. Men att det finns riktiga idi*ter på vägarna här är lika skrämmande som det är sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt samma hände mig med en vit Honda Accord här i Surin.

Reg-skylt XX1155

 

Råkade köra i en riktigt seg lerpöl som stänkte ner hela hans nya, fina, pimpade bil och sen blev jag jagad i ca 5 km.

Stannade inte och höll så gott som normal fart hela tiden, med honom framför mig i samma stil som den i videon och svängde till slut in på IQ byggvaruhus (vid en korsning) för att slippa honom i trafikljusen, men han kommer från andra hållet i full fart, missar min bil vid byggvaruhusets hörn, handbromsvändning och efter mig igen, fast fortfarande inne på byggvaruhusets område, men det var som väldigt irriterande och skrämmande och bestämde mig för att om han följer efter mig ute på huvudvägen, så tvärnitar jag in dragkroken i hans grill.

 

Som tur var så åkte han åt andra hållet. Men att det finns riktiga idi*ter på vägarna här är lika skrämmande som det är sant.

 

Och i Pattis är det dubbelt skrämmande med både farang och thai som tävlar om att uppföra sej som den största idi*ten i trafiken.

 

Både jag och frugan börjar ledsna på Pattis i stort. Börjar bli för mycket skit här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i Pattis är det dubbelt skrämmande med både farang och thai som tävlar om att uppföra sej som den största idi*ten i trafiken.

 

Både jag och frugan börjar ledsna på Pattis i stort. Börjar bli för mycket skit här.

 

Kan rekommendera det betydligt lugnare Rayong !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i Pattis är det dubbelt skrämmande med både farang och thai som tävlar om att uppföra sej som den största idi*ten i trafiken.

 

Både jag och frugan börjar ledsna på Pattis i stort. Börjar bli för mycket skit här.

Är väl samma skit som utbreder sig lite varstans, har man ett system där polisen inte syns till mer än i undantagsfall efter mörkrets inbrott så blir det så!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl samma skit som utbreder sig lite varstans, har man ett system där polisen inte syns till mer än i undantagsfall efter mörkrets inbrott så blir det så!

 

MC-taxi har tagit över polisens roll, särskilt på kvällar och nätter och då ska man akta sej för att komma i bil.

Parkerar man bilen nånstans utan deras tillstånd, så ligger man risigt till när man hämtar den.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle ställa krav på någon form av utbildning för att få körkort istället för att få ett i flingpaketet.

MVH hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle ställa krav på någon form av utbildning för att få körkort istället för att få ett i flingpaketet.

MVH hobbe

De har ju faktiskt just utökat antalet frågor i det teoretiska provet.

Men mest skrämmande är ju att det fortfarande går att köpa körkortet av korrumperade tjänstemän.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MC-taxi har tagit över polisens roll, särskilt på kvällar och nätter och då ska man akta sej för att komma i bil.

Parkerar man bilen nånstans utan deras tillstånd, så ligger man risigt till när man hämtar den.

Om det -bara- vore trafiken som man behövde oroa sig för vore det bra, men allsköns slödder o flarn vaknar liksom nattviolen när solen försvunnit och inte en byling jobbar, d.v.s. dom som fortfarande har uniformen på sig och det är ju dessa som ska visa sig lite då o då så buset vet att dom finns.

Nu har vi inga större pompem med det i risbyn mer än övriga landet, men det är en smula underligt att 90% av poliskåren jobbar nine to five!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju faktiskt just utökat antalet frågor i det teoretiska provet.

Men mest skrämmande är ju att det fortfarande går att köpa körkortet av korrumperade tjänstemän.

 

 

Har du köpt ditt K K av en korrupt tjänste mann ?

själv så har jag utan å sjämmas  misslyckats med teori provet på mitt moppe kort här uppe iChiangmai. Hr finns det en maskin du skal trycka in 50 frågor på. har du mer en 5 fel sejer maskinen  at du inte har godkänts !

kan ej se att du får jälp att trycka på dom rätta svaren i et rom med många maskiner och människor 

 

Tycker inte man ska säja att alla är korrupta och går att köpa... 

 

Med vänlig hälsning

Per som inte har lyckat få mindre än 6 fel på maskinen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du köpt ditt K K av en korrupt tjänste mann ?

själv så har jag utan å sjämmas misslyckats med teori provet på mitt moppe kort här uppe iChiangmai. Hr finns det en maskin du skal trycka in 50 frågor på. har du mer en 5 fel sejer maskinen at du inte har godkänts !

kan ej se att du får jälp att trycka på dom rätta svaren i et rom med många maskiner och människor

Tycker inte man ska säja att alla är korrupta och går att köpa...

Med vänlig hälsning

Per som inte har lyckat få mindre än 6 fel på maskinen

Nej, jag har översatt mitt svenska körkort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har översatt mitt svenska körkort.

 

Så vart, och vem kan köpa sitt K K av korrupta tjänstemänn.Tycker att du ger en fel bild av Thai systemet när du sejer at allt kan man köpa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart, och vem kan köpa sitt K K av korrupta tjänstemänn.Tycker att du ger en fel bild av Thai systemet när du sejer at allt kan man köpa..

I NangRong tex går det bra, 1000 bth.

Varför är det fel bild, det är den bittra sanningen?

Jag vill påstå att allt går att köpa.

Krockar du med bil kan du tex av rätt polisman "byta" förare till en nykter med körkort, det kostade 30k i fredags.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart, och vem kan köpa sitt K K av korrupta tjänstemänn.Tycker att du ger en fel bild av Thai systemet när du sejer at allt kan man köpa..

Köpa KK är inget ovanligt alls,enklaste och minst diffusa sättet är att gå till en bilskola, kostar mellan 3-4 000 THB och garanterar KK, d.v.s. spelar ingen roll om du kan köra eller ej, KK ingår lixom i priset, det enda som tillkommer är foton och friskintyg! Foton nema problema, friskintyg kan du låta frun , om sådan finnes, eller annan Thaitalande fixa åt dig!

Seriöst, knappast, men så kan det gå till lite varstans, själv klarade jag reaktionstestet eftersom kärringen på transportministeriet va rädd om maskinen efter första försöket då jag nära på stampade hål i golvet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I NangRong tex går det bra, 1000 bth.

Varför är det fel bild, det är den bittra sanningen?

Jag vill påstå att allt går att köpa.

Krockar du med bil kan du tex av rätt polisman "byta" förare till en nykter med körkort, det kostade 30k i fredags.

 

 

Hoppas du inte dödar någon med dina fyllstyrningar...Män va så, då du kanske kan "betala" bort dom...30 000 för en fyllstyrning.jag föredrar "lagarna"här uppe i C M.

Tur jag inte behöver åka med i din bil,du nästan bromsar hål i golvet på transportministeriet..

Tror inte att farbror docktorn på lasarettet här uppe hade gett min väninna läkarintyg i mitt namn... 

By the way,foton det tar dom på Transport ministeriet,jätte smidigt och knappt nån väntan

 

Min konklution är att jag är glad för att jag bor någon stans i Thailand där allt inte kan köpas för pngar.90 dagar har jag på mig samt hur många försök som helst att försöka komma ned till godkända 5 fel

 

Med vänlig hälsning

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte dödar någon med dina fyllstyrningar...Män va så, då du kanske kan "betala" bort dom...30 000 för en fyllstyrning.jag föredrar "lagarna"här uppe i C M.

Tur jag inte behöver åka med i din bil,du nästan bromsar hål i golvet på transportministeriet..

Tror inte att farbror docktorn på lasarettet här uppe hade gett min väninna läkarintyg i mitt namn...

By the way,foton det tar dom på Transport ministeriet,jätte smidigt och knappt nån väntan

Min konklution är att jag är glad för att jag bor någon stans i Thailand där allt inte kan köpas för pngar.90 dagar har jag på mig samt hur många försök som helst att försöka komma ned till godkända 5 fel

Med vänlig hälsning

Per

Vad menar du med MINA fyllestyrningar.

Jag bara återgav dig lite sanning.

Förklara vad fan du åsyftar på!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte dödar någon med dina fyllstyrningar...Män va så, då du kanske kan "betala" bort dom...30 000 för en fyllstyrning.jag föredrar "lagarna"här uppe i C M.

Tur jag inte behöver åka med i din bil,du nästan bromsar hål i golvet på transportministeriet..

Tror inte att farbror docktorn på lasarettet här uppe hade gett min väninna läkarintyg i mitt namn... 

By the way,foton det tar dom på Transport ministeriet,jätte smidigt och knappt nån väntan

 

Min konklution är att jag är glad för att jag bor någon stans i Thailand där allt inte kan köpas för pngar.90 dagar har jag på mig samt hur många försök som helst att försöka komma ned till godkända 5 fel

 

Med vänlig hälsning

Per

Min konklution är att du inte fattar ett smack om vem som fyllekörde, inte ett smack om humorn i att bromsmekanismen låg lös på golvet och inte att alla läkarintyg inte utfärdas på detta sätt, men det är ett sådant samhällsklimat här att det går om man vill, och tror du det är annorlunda i CM har du nog skitit i det blå skåpet.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte dödar någon med dina fyllstyrningar...Män va så, då du kanske kan "betala" bort dom...30 000 för en fyllstyrning.jag föredrar "lagarna"här uppe i C M.

Tur jag inte behöver åka med i din bil,du nästan bromsar hål i golvet på transportministeriet..

Tror inte att farbror docktorn på lasarettet här uppe hade gett min väninna läkarintyg i mitt namn...

By the way,foton det tar dom på Transport ministeriet,jätte smidigt och knappt nån väntan

Min konklution är att jag är glad för att jag bor någon stans i Thailand där allt inte kan köpas för pngar.90 dagar har jag på mig samt hur många försök som helst att försöka komma ned till godkända 5 fel

Med vänlig hälsning

Per

Tamigfan är inte i- ordet långt borta nu, först är du så kass att du inte kan få ett körkort.sen slänger du Skit???????? I d i ot !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Krockar du med bil kan du tex av rätt polisman "byta" förare till en nykter med körkort, det kostade 30k i fredags

 

Hur skal vi tolka det ?

 

Om inte det var din styrning så är jag den första till att be om ursäkt .

 

Ja erkänner att jag strök i teorien på KK 6 fel blev det.

 

sen föredrar jag att leva kvar i "villfarelsen"att man inte ..kan köpa allt.

 

Jag har inte många år i detta landet men jag reagerar på den negativa attityden om Thai som förekommer här inne i bland

 

Sorry att jag inte såg humorn i bromspedalen.

 

Med vänlig hälsning

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Krockar du med bil kan du tex av rätt polisman "byta" förare till en nykter med körkort, det kostade 30k i fredags

 

Hur skal vi tolka det ?

 

Om inte det var din styrning så är jag den första till att be om ursäkt .

 

Ja erkänner att jag strök i teorien på KK 6 fel blev det.

 

sen föredrar jag att leva kvar i "villfarelsen"att man inte ..kan köpa allt.

 

Jag har inte många år i detta landet men jag reagerar på den negativa attityden om Thai som förekommer här inne i bland

 

Sorry att jag inte såg humorn i bromspedalen.

 

Med vänlig hälsning

Per

Det behöver inte alltid vara negativt att berätta sanningen, men ibland svider den!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...