Jump to content
IGNORERAD

Försöker TOT att luras.


stefan5300

Recommended Posts

Hur tusan kan jag ha utmärkt signal till mitt internet

post-3132-0-86549200-1415499119.jpg

 

när jag inte ens har någon anslutning till mitt modem.

post-3132-0-70773800-1415499155.jpg

 

Någon som har bra svar på de. Kör nu internet via mobilen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Radio anslutningen till ditt modem/router här inget att göra med din Internet anslutning.

Men pröva att dra strömmen annars ring o klaga.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bra trådlös överföring från modem till phone, eller dator.

Men internetsignalen till modemet - TOT? - är nåt strul med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bra trådlös överföring från modem till phone, eller dator.

Men internetsignalen till modemet - TOT? - är nåt strul med.

 

Ja TOT´s internet har haft ett stort havari, försvann förra torsdagen så nu bygger de om i sina master, det var därför jag fixade internet via mobilen som fungerar okay

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinnarna på statusen visar signalstyrkan på ditt Wifi-nät mellan din dator och ditt TP-link modem/router bara

 

Hur förbindelsen mellan din TP-Link-modem/router och TOT:s servrar genom hela landinfrastrukturen är en helt annan sak

 

När den delen struklar får du en gul lite trekant nere i kanten på Wifi-symbolen och hovrar du över den med musen står det "Ansluten - Internetförbindelse saknas"

 

Första man kan testa är att starta om routern, dra ur strömmen på den och vänta 30 sekunder. slå på igen och vänta tills stsuslampan för "internet" lyser med helljus (den börjar blinka först när den försöker synka med ADSL-servern)

 

Hjälper inte detta är det bara att ringa och felanmäla till internet-leverantören

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja TOT´s internet har haft ett stort havari, försvann förra torsdagen så nu bygger de om i sina master, det var därför jag fixade internet via mobilen som fungerar okay

Vet du om detta gäller hela landet?Jag har haft ett hyfsat tot-internet som ballat ur sista 2 veckorna men förra torsdagen kan stämma

som du sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om detta gäller hela landet?Jag har haft ett hyfsat tot-internet som ballat ur sista 2 veckorna men förra torsdagen kan stämma

som du sa.

Vet ej om det gäller hela landet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinnarna på statusen visar signalstyrkan på ditt Wifi-nät mellan din dator och ditt TP-link modem/router bara

 

Hur förbindelsen mellan din TP-Link-modem/router och TOT:s servrar genom hela landinfrastrukturen är en helt annan sak

 

När den delen struklar får du en gul lite trekant nere i kanten på Wifi-symbolen och hovrar du över den med musen står det "Ansluten - Internetförbindelse saknas"

 

Första man kan testa är att starta om routern, dra ur strömmen på den och vänta 30 sekunder. slå på igen och vänta tills stsuslampan för "internet" lyser med helljus (den börjar blinka först när den försöker synka med ADSL-servern)

 

Hjälper inte detta är det bara att ringa och felanmäla till internet-leverantören

 

Det mesta du skriver vet och kan jag men tack i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta du skriver vet och kan jag men tack i alla fall.

 

Jo. Och det hade skrivits innan i tråden också men lite otydligt så jag tänkte jag skulle skriva det lite mer detaljerat och tydligt så även andra som inte kan lika mycket kunde ha nytta av beskrivningen när dom fick problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Men ibland ska man ha tur.TOT bygger en helt ny station inte mer än 200 el max 300m från mitt hem.Inte oväntat eftersom det ligger

i utkanten av ära och redlighet.Jag vet dock inte om det blir så mycket bättre för mig,min sambo säger att det blir bra.

Jag tänkte att IT hövdingarna på forumet kanske känner till om telefon och internet följs åt.

Det är väl numera möjligen telefonen som följer internet?Min förhoppning!Den skulle vara klar om 6 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...