Jump to content
IGNORERAD

Loy Krathong 2014


thomas001

Recommended Posts

Idag firas Loy Krathong här uppe hos oss. Tror det kan variera mellan den 5-7 denna månad.

Kul nyhet här uppe är dom flytande farkosterna nu även säljs som bakat karamellfärgat bröd.

Blir ju mat till fiskarna plus att det inte skräpas ner lika jävligt.

 

Frugan håller på att fixa till 12 st bröd-farkoster. Som hon hos ska ge bort till varje lärare på vår lokala skola.

post-8709-0-56164200-1415260855.jpg

 

Klara.

post-8709-0-63366300-1415260958.jpg

 

Dessa två fulingar ska fixas med ljus till åt mig och frugan för transport ner till Ping-river ikväll. Tar ca 5 min med bil eller moppe.

post-8709-0-47045400-1415261067.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Firas i Kambodja åxå, hotellet i Shianoukville skulle dubbla rumspriset så jag drog därifrån tillbaka till Phnom Penh där dom i alla fall inte kör med den modellen.

 

Fruktansvärt mycket folk som var ner och kikade på nån kanottävling med jäkligt långa kanoter.

 

Alltså, vääääldigt långa. http://www.regent-holidays.co.uk/blog/wp-content/uploads/2014/10/01AE8JAP-diomedia-paid-for-1050x700.jpg

Snodd bild, kameran var inte på humör. Tydligen drivs den inte av atomkraft i alla fall. Trodde jag hade ladddat den, men uttaget verkar glappa så den var lika död i morse som igår. :(

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Firas i Kambodja åxå, hotellet i Shianoukville skulle dubbla rumspriset så jag drog därifrån tillbaka till Phnom Penh där dom i alla fall inte kör med den modellen.

 

Fruktansvärt mycket folk som var ner och kikade på nån kanottävling med jäkligt långa kanoter.

 

Alltså, vääääldigt långa. http://www.regent-holidays.co.uk/blog/wp-content/uploads/2014/10/01AE8JAP-diomedia-paid-for-1050x700.jpg

Snodd bild, kameran var inte på humör. Tydligen drivs den inte av atomkraft i alla fall. Trodde jag hade ladddat den, men uttaget verkar glappa så den var lika död i morse som igår. :(

Nej men det måste vara grov vanvård utrustningen, skärpning bäste Kitungmakmak

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men det måste vara grov vanvård utrustningen, skärpning bäste Kitungmakmak

 

Glappande uttag med både flatstift och rundpinnar i samma har jag haft problem med i Thailand åxå.

Sist löste jag problemet med en skarvbräda (tja, jag behövde fler uttag åxå) och då fungerade allt perfekt.

Tror det har att göra med om man använt "flatstiftskontakterna" dvs deras modell på stickproppar så börjar fanstyget glappa.

 

Tjejen laddade sin telefon i det andra uttaget (kambodjansk modell) och det gick aldeles utmärkt.

 

Ser ut som

 

O|    |O

 

Så mina laddare (dator, telefon och kamera) passar, men jag får fan inte nån ström från den i alla fall.

 

Men, klantigt av mig. Det medges. Borde kikat på kameran om den laddar eller inte.

 

Var nog lite trött efter resan. Så jag bara pluggade in och hoppades på det bästa, nåväl man lär sig.

 

Skall se om jag kan sno lite bilder på båtarna av min vän. Men nu sover fanstyget igen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man fått sig några stänkare och frugan har gjort sig klar för det traditionella Loy Krathongfirandet på The Pool i Pattaya. Vi blir som vanligt några gamlingar med våra respektive. Känns ganska lagom att sitta vid poolkanten och plaska med fötterna i vattnet samtidigt som man skickar iväg båtarna i bassängen.

 

Putell på er grevar och baroner ! :drinks:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen frågade varför dom flaggade igår på bussarna.....

 

 

Nu vet jag att han inte är lika skolad som mig eller e väldigt röd.

Jag svarade självklart att det är för att det är Loy Krathong i Thailand, o då nickade han bara o sa att det va ju bra......

 

 

 

Lite les föredetta majestäät må de faan ha här oxå

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...