Jump to content
IGNORERAD

20 flickor räddade från påtvingad prostitution i Nakhon Pathom


MPR Nyheter

Recommended Posts

Runt 20 thailändska och laotiska flickor mellan 15 och 18 år gamla som tvingats till prostitution räddades i ett tillslag mot en karaokebar i Nakhon Pathom under tisdag kväll.
Tillslaget genomfördes av anti-människosmugglingspolis efter ett tips från Paven Honsakulas Stiftelse för Barn och Kvinnor. Några av de laotiska flickorna som arbetade i baren hade försökt få hjälp från stiftelsen genom att skicka meddelanden från mobiltelefoner.
En av de laotiska flickorna uppgav att hon och en vän kommit in i Thailand som turister efter att de erbjudits jobb i baren av en thailändsk agent. Det var inte fören senare som de fick reda på att den användes som en front för prostitution. De tvingades ha sex med kunder och fick endast 150-200 baht i betalt. De tilläts inte heller lämna det smutsiga och trånga rum som de bodde i.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/441550/young-thai-lao-girls-forced-to-provide-sex-for-clients

 

post-8073-0-56638900-1415182569.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som inte kan namnet och läge på dom olika provinserna vore det till stor hjälp hed en beskrivning relativt någon större och mera välkänd ort.

 

Det finns inget straff strängt nog för bordellägare som håller underåriga flickor i sitt stall,

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som inte kan namnet och läge på dom olika provinserna vore det till stor hjälp hed en beskrivning relativt någon större och mera välkänd ort.

 

Det finns inget straff strängt nog för bordellägare som håller underåriga flickor i sitt stall,

 

Born41

Bangkok, Phuket och Pattaya är väl de kända orterna kan jag tro. (Nu var jag ful i mun) Ursäkta.

Nakorn Pathom är kännt och ligger inte så långt från BKK.

 

Det är tusan vad prostitution och tvångsarbete har tagit fart sedan juntan tog över. Det är ju rent av fördjäkligt att de får göra på detta viset. Annat var det på den goda regeringens tid då försekom inget sådant här tvingande sexarbete. Då hade alla arbetsillstånd och var välsignade av polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok, Phuket och Pattaya är väl de kända orterna kan jag tro. (Nu var jag ful i mun) Ursäkta.

Nakorn Pathom är kännt och ligger inte så långt från BKK.

 

Det är tusan vad prostitution och tvångsarbete har tagit fart sedan juntan tog över. Det är ju rent av fördjäkligt att de får göra på detta viset. Annat var det på den goda regeringens tid då försekom inget sådant här tvingande sexarbete. Då hade alla arbetsillstånd och var välsignade av polisen.

ursäkta min okunnighet men jag tänkte inte bara på denna tråden utan generellt när inlägg skrivs.

 

vad är nakorn pathorn känt för? ingen ort jag har besökt eller hört talas om.(har bara varit i Thailand ett dussin gånger).

Oja jag har även besökt Phuket, Pattaya och Bangkok

 

"alla" sexarbetare ( dom 20 som finns) välsignar polisen med små gåvor och böner om välgång och polisen visar sin tacksamhet med böner samtidigt som man sluter sina ögon.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta min okunnighet men jag tänkte inte bara på denna tråden utan generellt när inlägg skrivs.

 

vad är nakorn pathorn känt för? ingen ort jag har besökt eller hört talas om.(har bara varit i Thailand ett dussin gånger).

Oja jag har även besökt Phuket, Pattaya och Bangkok

 

"alla" sexarbetare ( dom 20 som finns) välsignar polisen med små gåvor och böner om välgång och polisen visar sin tacksamhet med böner samtidigt som man sluter sina ögon.

 

Born41

Vet ej heller vad Nakorn Pathom är kännt för, men har åkt förbi där. Kan tänka att det är kännt för att det ligger i närheten av BKK. Får väl åka dit någon gång.

 

Jag tycker att det är otroligt att än idag så håller thailändarna, etablisemang med inlåsta sexslavar. Det trodde man ju faktiskt hade upphört för många år sedan. (Orten fick lite felaktigt huvudrollen istället för nyheten.) Hoppas verkligen att de som står bakom detta verkligen blir ordentligt straffade för detta. På något sätt så antar jag att straffet de kommer att få kanske inte blir så stort. Det finns ju en ofantlig mängd med dessa karaokeebarer som egentligen inte är något annat än förtäckta bordeller. Så i stort sett är väl fenomenet som sådant accepterat i det thailändska samhället på samma sätt som att prostitution förekommer på turistorterna, (och är så vanligt att ingen reagerar nämnvärt på det). 

 

Tyckte faktiskt att det är lite komiskt att vi hänger upp oss på orten och inte på sexslaveriet. Du behöver inte ta åt dig, vi är ju många som läst tråden och ingen har direkt tagit tag i nyheten utifrån dess huvudämne, sexslaveriet. Det tycker jag är fantastiskt, fast du var ju inne och nämnde det i varje fall. Berör det ämnet egentligen så få av oss och så lite? Eller är det så sammanknippat med Thailand att vi inte reagerar för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

ur in

 

Vet ej heller vad Nakorn Pathom är kännt för, men har åkt förbi där. Kan tänka att det är kännt för att det ligger i närheten av BKK. Får väl åka dit någon gång.

 

Jag tycker att det är otroligt att än idag så håller thailändarna, etablisemang med inlåsta sexslavar. Det trodde man ju faktiskt hade upphört för många år sedan. (Orten fick lite felaktigt huvudrollen istället för nyheten.) Hoppas verkligen att de som står bakom detta verkligen blir ordentligt straffade för detta. På något sätt så antar jag att straffet de kommer att få kanske inte blir så stort. Det finns ju en ofantlig mängd med dessa karaokeebarer som egentligen inte är något annat än förtäckta bordeller. Så i stort sett är väl fenomenet som sådant accepterat i det thailändska samhället på samma sätt som att prostitution förekommer på turistorterna, (och är så vanligt att ingen reagerar nämnvärt på det). 

 

Tyckte faktiskt att det är lite komiskt att vi hänger upp oss på orten och inte på sexslaveriet. Du behöver inte ta åt dig, vi är ju många som läst tråden och ingen har direkt tagit tag i nyheten utifrån dess huvudämne, sexslaveriet. Det tycker jag är fantastiskt, fast du var ju inne och nämnde det i varje fall. Berör det ämnet egentligen så få av oss och så lite? Eller är det så sammanknippat med Thailand att vi inte reagerar för det?

Hur inlåsta dom är vet jag inte, men det finns ett sådant etablissemang i Udon också där det enl. uppgift lär finnas unga (hur unga vetefan) tjejer från Laos och detta ställe är ingen hemlig liten skrubb utan annonserar stolt ut sina tjänster!

Man kan faktiskt undra hur i helvete det kan fortgå, men så klart, money is number one!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nakhon Pathom är en rätt stor stad med många välbesökta tempel, men inget där normala turister hamnar annat än för en bit mat.

 

Staden är helt vanlig och det bara visar att prostitutionen är mycket stor utanför fiskebyarna också för de som inte fattat det.

De är bara 40km dit från där jag bodde i södra Kanchanaburi så vi åkte ofta dit och shoppade.

 

Finns mycket av "bombom" hotell i staden, hotell med rum utan fönster och TV och man hyr för 3 timmar och kan köra in sin bil bakom ett draperi för ingen skall se bilen av misstag.

Korat har massor av sådana inrättningar också.

 

Unga tjejer står högt i kurs hos rika thai och har hög status som mianoi eller som snabbnyp (efterrätt) vid en affärslunch.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Thailand hade ett fungerande rättsväsen och en fungerande poliskår så skulle problemet kunna lösas.

 

Har träffat på en massa Thaihannar som lämnat ungdomsåren för länge sedan,riktiga män har jag inte mött så ofta.

Dom thaihannar som inte törs eller kan tillfredsställa en kvinna, dom hannarna söker sig till minderåriga som behöver pengar.

Inte undra på att varje ort med självakning har en bordell.

 

Tyvärr är det gott om faranger som gör likadant.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...