Jump to content
IGNORERAD

Bra utbildning isvenska sfi i Stockolm?


Sten

Recommended Posts

Är tacksam för all information om vilka skolor som ger bra/dålig utbildning (sfi) i Stockolm och företrädesvis Stockholms norr och city.

Det går kanske att byta skola men jag misstänker att det i så fall går en massa tid fölorad.  Är tacksam för alla gåda råd så att inte min älskling skall behöva lära sig den hårda vägen genom att av misstag/okunnighet börja sudera på "fel" skola.

Är även intresserad av andra utbildingar som är bra på att lära ut svenska språket.

Tacksam för goda råd

Sten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

det gäller att hitta en skola där man VILL plugga och som för en del som bara går där för att kunna få sina bidrag, inga studier inga bidrag.

Kolla och var med första dagarna , sedan kan lärarna skilja sig mycket åt en del behöver själv undervisning en del kommer från forna Ryssland och är dåliga på Svenska själva. Gör som jag var med ett par ggr och lyssna och fråga själv sedan vad hon tycker.

Tror att Gullmarsplan är bra samt Liljeholmen

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också fått intrycket av min dam, som gått i Täby och nu på Kungsholmen, att det beror mest på lärarna och inte på skolan som sådan. Hon har haft allt från helt värdelösa till suveräna lärare. Tyvärr är det ju så att lärarna har en tendens att hoppa in och ut ur klasserna hipp som happ, och det kanske beror på skolan.  :wacko:   SFI-lärare har ju inte världens högsta status bland lärare har jag förstått.

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanten ska börja på Folkuniversitet i GBG på måndag!

Swedish for beginners / 24 timmar 1595 SEK + böckerna.  :read:

http://www.folkunive...enuPageId=81902

Hoppas att det funkar och att hon lär sig något!  :mdr:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skolan är nog inte den viktigaste framgångsfaktorn när det gäller att lära sig svenska språket snabbt, då är det betydligt viktigare att välja rätt elev.

[move]

Lektor Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför skall du betala?? Är hon här på turistvisa så måste du nog göra det.

Men då skall man nog se till att få full valuta, så dom inte blandar ej betalande med dom som betalar själva för betalande har säkert större motivation än andra.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara uttala mej om Huddinge. Och när jag gör det så får jag skäll här på forumet. Så bra är dom.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför skall du betala?? Är hon här på turistvisa så måste du nog göra det.

Tanten är på besök!  :mdr:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...