Jump to content
IGNORERAD

Reklam


stefan5300

Recommended Posts

Har haft datorn hos en datafixare i grannbyn men nu dyker det upp små reklamrutor hela tiden, hur blockerar jag det, är ju jäkligt irriterande.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft datorn hos en datafixare i grannbyn men nu dyker det upp små reklamrutor hela tiden, hur blockerar jag det, är ju jäkligt irriterande.

 

Låter mer som ett virus/adware.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

En del "datafixare" här i Thailand har en förkärlek att installera en massa skräpprogram som genererar sån här reklam. 

 

Snabba lösningen:

 

Ladda ner och kör te x detta programmet:

 

Malwarebytes

 

Gratisversionen gör ett ofta utmärkt jobb med att rensa bort sånt skräp, vill du ha ett permanent skydd så får du dock uppdatera till Premiumversionen.

 

 

Långsammare lösning - Om inte ovan fungerar:

 

Ladda ner och kör detta programmet, fungerar på alla Windows utan Windows 8.1 just nu:

 

ComboFix

 

* Det kan ta ganska så lång tid och en del gånger verka som inget händer, men ha tålamod.

 

 

Utöver ovan så kan det vara en bra ide att kolla igenom vilka program du har fått installerat på datorn, troligen så är en hel del av dessa program du inte egentligen vill ha, avinstallera då gärna dessa.

 

Lycka till

Bra tips!

Vi hade in frugans dator till en datorfixare i vårt kvarter i Bkk.

Mannen är en sån där urkorkad rödskjorta (många idi*ter i vårt kvarter, bara jag som flyttat ännu...) när han var klar fanns det en massa malware och länkar till röda sidor...

Gick in i kontrollpanelen och rensade, nästan allt han installerat, lätt att hitta vad som installerats om man väljer att lista installerade program i datumordning.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med dessa "datorfixare" är väl att ofta när de ska göra en installation av op i en dator, ny eller gammal så klonar de bara en annan HD, då får man ju med automatik div skitprogram.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har märkt att datorfixarna är lika "duktiga" som hantverkare de hittar på saker man inte bett om.

 

Provade denna Malwarebytes men den blockerade även sidor jag ville se, så lag laddade ner Adblock och den fungerar bra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...