Jump to content
IGNORERAD

e-cigaretter på flyg?


Baxarn

Recommended Posts

Någon som vet om man får använda e-cigg på Thai Airways flygningar? Har googlat lite men inte hittat något svar.

Såg dock att man fick det på Ryanair om man köpte dem ombord. Jag har inga problem att hålla upp under en flygning men om det vore tillåtet så skulle det vara gott med ett bloss till ölen och GT'n. :40:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel så är ciggen som Ryanair säljer inte e-cigg som utvecklar ånga utan bara ger ifrån sig nikotin vid inandning. Ser ut som man suger på en icke tänd cigg.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel så är ciggen som Ryanair säljer inte e-cigg som utvecklar ånga utan bara ger ifrån sig nikotin vid inandning. Ser ut som man suger på en icke tänd cigg.

exaktemente, det är bara att rulla ihop ett nikotin plåster o suga i sig så har man samma sak, o nikotin plåster är naturligtvis tillåtet! [emoji16]
Link to comment
Dela på andra sajter

E-cigg inte tillåtet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

E-cigg inte tillåtet

 

Tack tomurdoc för ditt svar. Jag får väl hålla mig med general till ölen :sorry: Har funkat tidigare så det lär väl funka igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tomurdoc för ditt svar. Jag får väl hålla mig med general till ölen :sorry: Har funkat tidigare så det lär väl funka igen.

 

De nämner det med e-cigg när de gör säkerhetsutropet.

 

Här nedan står det också.

http://www.thaiairwaysau.com.au/thai_faqs.asp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju också varit inslag på TV om att e-cigg (och tillbehör) i sig är förbjudet att föra in i Thailand numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju också varit inslag på TV om att e-cigg (och tillbehör) i sig är förbjudet att föra in i Thailand numera.

Varför är dom förbjudna? Kan de vara nikotin industrin inblandad? Dom bolma ju på bra i LOS ..

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju också varit inslag på TV om att e-cigg (och tillbehör) i sig är förbjudet att föra in i Thailand numera.

Lite lustigt, e-cigg kan ju omöjligt vara farligare än vanliga cigaretter men det har väl lobbats en hel del enligt amerikanskt manér så tobakskapitalisterna inte ska förlora så mycket pengar på människor som vill leva ett nyttigare liv, gäller ju inte bara Thailand utan snarare i större delen av världen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Röka på en E-Holk på muggen kan ju inte skada

Såvida inte rökdetektorn som sitter i taket på toan utlöses. Vet inte hur känslig de är och ifall de reagerar på ångan.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...