Jump to content
IGNORERAD

Hur påverkas resandet över Ryssland av skärgårds incidenten.


Tekkor

Recommended Posts

Kommer det att bli svårare för turistflyg att gena över Ryssland, blir det längre tid i luften pga detta och kan det bli långvariga förändringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksamt om det har några effekter nu-det kanske blir mer problem om militären verkligen träffar en rysk ubåt med en sjunkbomb eller liknande. Fast den risken är ju minimal.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar för att vi inte har några sjukbomber längre :)

Är nog som du säger, men tänkte lite på även om de inte hittar något men att Putin surnat till av att ha blivit utpekad, de är ju lätt stötta...

Och grodmannen på skäret har nog redan grejat skjuts eller tagit pendeln mot nått hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar för att vi inte har några sjukbomber längre :)

Är nog som du säger, men tänkte lite på även om de inte hittar något men att Putin surnat till av att ha blivit utpekad, de är ju lätt stötta...

Och grodmannen på skäret har nog redan grejat skjuts eller tagit pendeln mot nått hotell.

 

Sverige har väl inte officiellt pekat ut Ryssland? En massa experter har uttalat sig men regeringen har väl inte pekat ut Ryssland vad jag kan påminna mig?

 

Problemet blir väl om vi träffar ubåten med något så att den förstörs och inte kan ta sig tillbaka så att Ryssland helt klart kan bekräftas vara den som kränkte Sveriges territorialvatten. Då vet man inte vad Putin kan hitta på...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har väl inte officiellt pekat ut Ryssland? En massa experter har uttalat sig men regeringen har väl inte pekat ut Ryssland vad jag kan påminna mig?

 

Problemet blir väl om vi träffar ubåten med något så att den förstörs och inte kan ta sig tillbaka så att Ryssland helt klart kan bekräftas vara den som kränkte Sveriges territorialvatten. Då vet man inte vad Putin kan hitta på...

Eller dundrar upp pa en kobbe, da blir han garanterat skitsur, javla svenskar, satta ut kobbar o skar dar vi vill vara!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller dundrar upp pa en kobbe, da blir han garanterat skitsur, javla svenskar, satta ut kobbar o skar dar vi vill vara!

 

Sist de dundrade upp på en kobbe så trodde de ju att de var i Polen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har väl inte officiellt pekat ut Ryssland? En massa experter har uttalat sig men regeringen har väl inte pekat ut Ryssland vad jag kan påminna mig?

 

Problemet blir väl om vi träffar ubåten med något så att den förstörs och inte kan ta sig tillbaka så att Ryssland helt klart kan bekräftas vara den som kränkte Sveriges territorialvatten. Då vet man inte vad Putin kan hitta på...

Vi får se, läser på andra medier om flygets ev påverkan av det som redan hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt russki så är det en holländare! Källa AB och EXP.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

klart som korvspad att det är ryssen igen och det är samma som förut flottan driver ubåten framför sig hela tiden så att när den är på öppet hav så försvinner den som vanligt . dom vet exakt var den är .men det är smartast att låta den komma undan och vi slipper massa problem  Med vänlig hälsning från en som var med  på  jakten -82

Link to comment
Dela på andra sajter

klart som korvspad att det är ryssen igen och det är samma som förut flottan driver ubåten framför sig hela tiden så att när den är på öppet hav så försvinner den som vanligt . dom vet exakt var den är .men det är smartast att låta den komma undan och vi slipper massa problem  Med vänlig hälsning från en som var med  på  jakten -82

Hur som haver så hittar inte Svenska militären ens i sina egna kalsonger,än mindre i Östersjöns närområde.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt russki så är det en holländare! Källa AB och EXP.

Dom där flygande holländarna kan driva vem som helst till vansinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist de dundrade upp på en kobbe så trodde de ju att de var i Polen...

För mycket vodka Jeltsin är aldrig bra!  :lol:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

klart som korvspad att det är ryssen igen och det är samma som förut flottan driver ubåten framför sig hela tiden så att när den är på öppet hav så försvinner den som vanligt . dom vet exakt var den är .men det är smartast att låta den komma undan och vi slipper massa problem  Med vänlig hälsning från en som var med  på  jakten -82

Jag är ganska säkert på att det är norrmän eller danskar.

Eftersom ryssar sagt att de inte har någon ubåt så om vi bombar och sänker den så drabar det bara norrmän eller danskar.

Det är därför vi vill inte hitta den. Om vi hittar den så kanske norrmän kommer att vägra oss olja och vad gör vi då?

Eller danskar slutar arr exportera grisar till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en säker källa från MIG så är det flyktingsmugglare som varit här och lämnat av ett lass flyktingar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en säker källa från MIG så är det flyktingsmugglare som varit här och lämnat av ett lass flyktingar

Eller tiggare, spetnaz-tiggare! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

För mycket vodka Jeltsin är aldrig bra!  :lol:

Brukar göra Bäsk på Jelzin då e han ente så aggressiv längre  :drinks:

 

Ja tänk om, det vore ju katastrof.-  Synd man ente e med i svängarna ty då skulle man sänkt skiten oavsett följderna :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände en som kastade sten på en u-båt på 80-talet. Jag tror inte han ljög när har berättade det storyn. Enligt vad han berättade så fick de order att släppa ut den. Men jag var inte med så 100% säker kan jag ju inte vara, men vad jag vet så kom jag aldrig på honom med någon "stor" lögn varken förr eller senare. Tyvärr så dog han för några år sedan. RIP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det är nog tryggare att flyga väster ut så länge flottans glada gossar har fingrarna på avtryckaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flög till BKK från ARN med Thai den 3/10 flög vi norr om Moskva, normalt söder om Moskva sen rakt över Kabul, Lahore sen 10 poängs landning på Suvvan efter 9h 30 min behaglig tur med gott om plats på en 777-300 plats 71 på höger sida närmast fönstret

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...