Jump to content
IGNORERAD

Hur löser man overstay numera?


Tujtuj

Recommended Posts

http://Bangkok.immigration.go.th/popup_anounce.html

 

Hittar bara det här och om man stannar över 90 dagar så får man inte återvända på ett år-inte en stavelse om att böterna blivit högre?

 

The aliens who violate The Immigration Act, B.E.2522 by overstaying more than 90 days in the Kingdom of Thailand will be forbidden from re-entering the kingdom for a certain period of time as follow ;

 

Overstay more than 90 days forbidden 1 year

Overstay more than 1 year forbidden 3 years

Overstay more than 3 years forbidden 5 years

Overstay more than 5 years forbidden 10 years

 

In the case that alien is being apprehended

Overstay less than 1 year forbidden 5 years

Overstay more than 1 years forbidden 10 years

Hade missat den fragan, men ovanstaende ar val illa nog om man inte passar sig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    12

  • Baa

    8

  • Soengsang

    7

  • kitungmakmak

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 dag eller en minut om du blir påkommen = 5år blacklist, det är väl illa nog. Då skiter jag i böter, dom har inte vad jag vet blivit högre heller.

 


In the case that alien is being apprehended

Overstay less than 1 year forbidden 5 years

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade missat den fragan, men ovanstaende ar val illa nog om man inte passar sig.

 

Att man får en bannlysning på minst 1 år om man greps med overstay har det varit länge men jag undrade just om policyn med böterna har ändrats eller om böterna höjts?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det ju ett ganska enkelt sätt att bli kvitt din bannlysning om man nu skulle få den, kostar 350 spänn att fixa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det ju ett ganska enkelt sätt att bli kvitt din bannlysning om man nu skulle få den, kostar 350 spänn att fixa.

Låter intressant. Hur går det till praktiskt?

Har personligen inte en enda dag overststay på 23 år till Thailand. Och jag planerar ingen i framtiden. Men jag vart lite nyfiken på när du skriver 350 spänn för att lösa banning?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det ju ett ganska enkelt sätt att bli kvitt din bannlysning om man nu skulle få den, kostar 350 spänn att fixa.

 

 

Nytt pass...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit stoppad en gång i Bangkok på Rama IV när jag var på väg hem i en taxi.
Taxin blev invinkad av polis, jag blev visiterad och fick lägga upp allt jag hade på mig på taxins motorhuv.
Jag blev beordrad att ha händerna bakom huvudet medans en muttrande polis rotade bland mina saker.
Det jag hade i min plånbok var en kopia på pass och visum, vilket godkändes av den arroganta polisen som sen

vifta nonchalant att jag kunde fortsätta min färd hemåt.
 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

har aldrig blivit ombedd att visa pass och det är kopia som gäller, skulle aldrig springa runt med passet

 

Jag o hajkaj vart stoppade när vi åkte taxi efter en blöt kväll på Goldfinger Patpong för ett par år sen, långa kurvan ner mot Asoke, vi fick kliva ur o visa vad vi hade i fickorna, dom kolla t o m i ciggpaketet...

 

råkade ha min egentryckta skämt t-shirt på och fick frågan  av snuten några ggr  om jag snacka thai, " erkände väl till slut hehepost-3153-0-46757200-1413308612.jpg

 

eftersom vi va två laglydiga "små gossar så fick vi fortsätta vår färd :wink:

 

 

 

 

 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många här har personliga erfarenheter av att blivit stoppade av polisen i Thailand för att de vill kolla passet och visumet?

 

Har aldrig hänt mig vad jag kan påminna mig?

Har aldrig blivit stoppad av anldning att de vill kolla pass och visum. Har däremot åkt med bil som blivit stoppad och blivit anmodad att visa pass tre ggr har jag för mig. Ena gången hade jag inget pass med mig, men det var nära hemmet och jag erbjöd mig att visa upp det senare. Polisen intervjuade den som körde (fruns svåger) om min person och vandel och det föll väl ut. Om han var mest nyfiken eller gjorde någon koll vet jag ej. De övriga gångerna hade jag passet med mig och visade upp det.

 

Har även blivit stoppad ett otaliga ggr utan att de velat se passet.

Antar dock att det håller på att ändra sig i Thailand då det blir enkelare att kolla upp i databaser med modern teknik så vi kan nog vänta oss att det görs mer och mer kontroller framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit stoppad en gång mellan Sa kaeo och cambodjagränsen. Färdades i en bangkoktaxi. Hade passet i väskan i bakluckan och det studerades i flera minuter innan vi fick fortsätta färden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig behövt visa passet för någon polis i Thailand.

Har oftast det inte med mig förutom när vi bokat hotell någonstans

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt pass...

Jag trodde inte det fungerade längre*

Har hört om dom som blivit bannade och åkt till Sverige och bytt namn och pass tidigare. Men trodde att detta inte fungerade längre sen dom började med central databas på allt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte det fungerade längre*

Har hört om dom som blivit bannade och åkt till Sverige och bytt namn och pass tidigare. Men trodde att detta inte fungerade längre sen dom började med central databas på allt?

Har ocksa hort att det ar nytt system, idag ar det inte bara ett passnummer som styr utan chippset och dar kommer alla ID uppgifter att lagras!

 

Sen har jag lite svart att forsta att om nagon fragar efter rad hur man skall forfara finns det fortfarande de som tycker att det inte spelar nagon roll med overstay, finns det klara regler, folj dom.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte det fungerade längre*

Har hört om dom som blivit bannade och åkt till Sverige och bytt namn och pass tidigare. Men trodde att detta inte fungerade längre sen dom började med central databas på allt?

Det gör det inte heller

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter intressant. Hur går det till praktiskt?

Har personligen inte en enda dag overststay på 23 år till Thailand. Och jag planerar ingen i framtiden. Men jag vart lite nyfiken på när du skriver 350 spänn för att lösa banning?

 

 

 

Den enkla lösningen är att skaffa ett nytt pass-350 spänn kostar det. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enkla lösningen är att skaffa ett nytt pass-350 spänn kostar det.

Det är inte så enkelt, du är inte bara registrerad på passnumret.

Men det hade ju varit smidigt för någon med typ fem års bannlysning :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enkla lösningen är att skaffa ett nytt pass-350 spänn kostar det. 

Tycker du det ar en bra losning, varsagod, det kommer inte att funka lange till!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du det ar en bra losning, varsagod, det kommer inte att funka lange till!

Haha, det gör det inte ens nu.

Namn och födelsedata registreras också, och de är ju oftast samma i passen :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej! hur gör ni med era eventuella barn? gör visa för dem eller ? har hört

 

att dem inte får overstay? skall i väg nu med bäbis ,därav min undran ..

 

 

 

Med vänlig hälsning.. rydal

Link to comment
Dela på andra sajter

hej! hur gör ni med era eventuella barn? gör visa för dem eller ? har hört

 

att dem inte får overstay? skall i väg nu med bäbis ,därav min undran ..

 

 

 

Med vänlig hälsning.. rydal

Upp till 7 år kan de inte få böter eller bannlysas så det är ingen fara, fast om du som jag alltid är ute i sista minuten är det inte så kul att vänta på flygplatsen medans barnetspass ska få alla nödvändiga stämplar och underskrifter.

/Martin

Ändrades av Mr_Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi svenskar är vana med att man inte behöver ha pass eller något annat som talar om vem du är när man vistas här.

 

Om polisen jagar folk som är här illegalt blir det ett jävla liv.

 

De har både fri läkar/tandvård samt att barnen får gå i skola

 

I och med att det är så i svedala så borde det naturligtvis vara lika i Thailand

 

Det borde den Thailändska polisen förstå

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Avregistrerad clion

orkar inte scanna hela tråden.Men jag räknar med 4 månader så lite tipps motages

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

orkar inte scanna hela tråden.Men jag räknar med 4 månader så lite tipps motages

turistvisa dubbel entry
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

turistvisa dubbel entry

söks det på ambasaden ??

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...