Jump to content
IGNORERAD

Vare sig jag vill eller inte..


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

.. blir jag glad när jag hör dessa låtar.

 

Många besök i thailändska barer har det blivit genom åren och de flesta spelar samma jävla musik om och om igen.. Vissa låtar hatar jag medans vissa väcker känslor inom mig och jag blir nostalgisk.. Tänkte nämna några som jag kommer på rakt av..

 

Mitt första besök i Thailand var under fotbolls-vm 98 och denna världsplåga gick givetvis varm i varenda jävla bar på den tiden.. 

 

 

Mitt andra besök dröjde nästan exakt 4 år till vm 2002, men sen blev det lite tätare mellan resorna.. Minns att denna och liknande låtar gick varma under den epoken.

 

 

Sen har jag väl inga direkt minnen ( var en hård vodkaperiod med medhavda lock `n loll skivor :crazy: ), men det fortsatte väl lite i samma stil då denna melodi med all säkerhet spelades en del under de åren..

 

 

Runt 2010 minns jag att dessa 2 låtar började etsa sig fast i min skalle, vare sig jag ville eller inte.. 

1

 

Började hänga på Tims och blev då motvilligt indoktrinerad i denna dänga..

2

http://www.youtube.com/watch?v=7RkWs6P2IwE

 

Dessa är de positiva jag kommer på, de allt för tråkiga typ Hotel california mm orkar jag bara inte med.. 

 

Kanske ni har några gamla bardänger som gör er nostalgiska?

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    7

  • Kenneth4618

    3

  • fiskarn

    2

  • KaiserBlood

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

rod stewart o amy bell.så det är 16 år sen, o så fantastiskt (jävla) bra fortfarande...helt otroligt!  :dance1:  :clapping:  :wai:

Ändrades av ellim63
Link to comment
Dela på andra sajter

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

This is my life har man sjungit några gånger och även Elvis reportoarer har klingat från min strupe  :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

"Thailänska" barer!!

Reagerar lite då det bara tydligen bara är västerländsk musik som spelas. Jag har hittills lyckats undvika fiskebyn och kanske blir det ett besök där nere någon gång.

Men jag har bara vart i det "Riktiga" Thailand de gånger som jag har åkt ner och det spelas bara thaimusik på barerna där jag är. De gånger de försöker spela och sjunga på engelska oftast för min skull så hoppas jag de går över till thaisång igen  :drinks: 

Det finns faktiskt en del bra thaisånger och jag gillar thaimusik allt mer trotts min magra thai. En låt som gick på varenda bar och kväll det här året var denna.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

This is my life har man sjungit några gånger och även Elvis reportoarer har klingat från min strupe  :good:

 

Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

"Thailänska" barer!!

Reagerar lite då det bara tydligen bara är västerländsk musik som spelas. Jag har hittills lyckats undvika fiskebyn och kanske blir det ett besök där nere någon gång.

Men jag har bara vart i det "Riktiga" Thailand de gånger som jag har åkt ner och det spelas bara thaimusik på barerna där jag är. De gånger de försöker spela och sjunga på engelska oftast för min skull så hoppas jag de går över till thaisång igen  :drinks: 

Det finns faktiskt en del bra thaisånger och jag gillar thaimusik allt mer trotts min magra thai. En låt som gick på varenda bar och kväll det här året var denna.

Och var är det riktiga Thailand om man får fråga hen??

för fiskebyarna tillhör tydligen inte riktiga Thailand

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Och var är det riktiga Thailand om man får fråga hen??

för fiskebyarna tillhör tydligen inte riktiga Thailand

 

Patpong- sen kan du åka hem:)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru ogillar att jag gillar samma musik som hennes föräldrar! När jag sätter på Issan/laomusik så tittar hon på mig med "förakt" och säger att det där, är musik som mina föräldrar lyssnar på... Jag kan inte rå för att jag gillar denna lite gnälliga musik, med vailande och blås i vad de där blåsinstrumenten heter... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var är det riktiga Thailand om man får fråga hen??

för fiskebyarna tillhör tydligen inte riktiga Thailand

Riktiga Thailand är där menyerna varken står på Engelska eller Ryska. Finns heller inga menyer med farang mat

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga Thailand är där menyerna varken står på Engelska eller Ryska. Finns heller inga menyer med farang mat

Puh då har jag varit i riktiga Thailand för sådan ställen finns det gott om i Pattaya ,lite knepigt att läsa dom bara ,dom har ju så knepiga

krummelurer

Link to comment
Dela på andra sajter

Patpong- sen kan du åka hem:)

där var jag en gång 95 ,det räckte bra Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga Thailand är där menyerna varken står på Engelska eller Ryska. Finns heller inga menyer med farang mat

Men även i Issan eller på någon annan plats utanför turistorterna gillar väl folket lite falangkäk ibland. I alla fall min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni hittat ställen med menyer? På ställen jag besöker får frun alltid beställa! Aldrig att det finns menyer ens på thai... Finns ibland tavlor i eller utanför etablissemanget, men sällan eller aldrig menyer! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

där var jag en gång 95 ,det räckte bra

 

Ja, en gång räcker, men man har varit i riktiga Thailand i alla fall...

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

"Thailänska" barer!!

Reagerar lite då det bara tydligen bara är västerländsk musik som spelas. Jag har hittills lyckats undvika fiskebyn och kanske blir det ett besök där nere någon gång.

Men jag har bara vart i det "Riktiga" Thailand de gånger som jag har åkt ner och det spelas bara thaimusik på barerna där jag är. De gånger de försöker spela och sjunga på engelska oftast för min skull så hoppas jag de går över till thaisång igen  :drinks:

Det finns faktiskt en del bra thaisånger och jag gillar thaimusik allt mer trotts min magra thai. En låt som gick på varenda bar och kväll det här året var denna.

 

Ja att det spelas dåligt med thailändsk musik i barerna är för att dom måste betala mera pengar för att få spela thaimusik, dom har någon form av musikrättigheter som endast gäller thaimusik :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Thailänska" barer!!

Reagerar lite då det bara tydligen bara är västerländsk musik som spelas. Jag har hittills lyckats undvika fiskebyn och kanske blir det ett besök där nere någon gång.

Men jag har bara vart i det "Riktiga" Thailand de gånger som jag har åkt ner och det spelas bara thaimusik på barerna där jag är. De gånger de försöker spela och sjunga på engelska oftast för min skull så hoppas jag de går över till thaisång igen  :drinks:

Det finns faktiskt en del bra thaisånger och jag gillar thaimusik allt mer trotts min magra thai. En låt som gick på varenda bar och kväll det här året var denna.

 

tack för den spellistan, många goa låtar ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

This is my life har man sjungit några gånger och även Elvis reportoarer har klingat från min strupe  :good:

o bra låter det också! :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Puh då har jag varit i riktiga Thailand för sådan ställen finns det gott om i Pattaya ,lite knepigt att läsa dom bara ,dom har ju så knepiga

krummelurer

Det måste ha vart dom ryska menyerna du försökte läsa, själv så försöker jag gå vidare till en annan restaurang, gillar inte å käka i närheten av stökiga ryssar :im_happy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ha vart dom ryska menyerna du försökte läsa, själv så försöker jag gå vidare till en annan restaurang, gillar inte å käka i närheten av stökiga ryssar :im_happy:

dom ställen jag har besökt endast thaiare och thailändska menyer ,inte en ryss så långt ögat kan nå
Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste ha vart dom ryska menyerna du försökte läsa, själv så försöker jag gå vidare till en annan restaurang, gillar inte å käka i närheten av stökiga ryssar :im_happy:

Håller med sist hade vi frukostbuffe på hotellet HERREGUD Ryssarna va som Grisar slavsa & åt fram först fylla tallriken rågad

lämna hälften hämta ny tallrik.

Nä fy F inget folkvett alls!

Sista dan satt vi 4 stycken vid ett bord för 6 varvid en Ryss valde att klämma ner sig bland oss hur många lediga bord som helst

vi hade precis käkat klart & tog kaffe med en cigg.

Varpå ryssen tittar på mig & säger "I Dont Smoke"!

Svarade good for you i trye to stop many years ago but i given it up no i smoke 5 cigaretts too the coffe every morning!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...