Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket har förlängt väntetiderna!


thaikonsult

Recommended Posts

Anställ mera arbetskraft på Migrationsverket

De anställde ny personal på Migr i Malmö, fast de sålde UT till hugade spekulanter...

Rättegången är inte klar, 11 åtalade, gissa hur många som är etniska svenskar?

Googla.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Bananen

    14

  • Sam sip sam

    12

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dammluckan står på vid gavel, testa gärna att kolla upp fakta innan du öppnar foderluckan och brölar om fantasier.

 

"Samtidigt tar nu Migrationsverket emot närmare 2.500 nya asylansökande i veckan."

http://www.dn.se/debatt/vi-maste-borja-diskutera-grans-for-antalet-flyktingar/

Njae. Ingen vecka som jag vet om har det kommit 2500 asylsökande. Kanske journalistiska överdrifter? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis.. Du hitta väl din fru i Sverige.. Du har aldrig behövt tampas med migrationsverkets byråkrai så håll dina dumma kommentarer för dig själv

 

Har slagits mot många myndighets och samhällskvarnar.även migrationsverk och dess domstolar.

 

 

och inte var jag ut och leta inte. det bara hände.

 

 

så håll dina dumma skriverier för dig själv

 

 

 

/Enis

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. Har hängt på detta forum väldigt länge.. Ända sedan kimmen starta thaitjejer.. Alltid älskat att läsa enis inlägg om hans fru o dotter Pia.. Men på senare tid har det kommit mycket bittra o tråkiga komentarer från dig enis, därav mitt inlägg.. Sorry... Känner inte igen den glada enis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae. Ingen vecka som jag vet om har det kommit 2500 asylsökande.

 

Kanske journalistiska överdrifter? 

Njae, jag skrev 9 000 - 10 000 ansökningar i månaden, dn skrev närmare 2500 i veckan, och du hade inte en aning.

 

Mmm, journalister brukar ju överdriva för att generera väljare till SD :nono:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. Har hängt på detta forum väldigt länge.. Ända sedan kimmen starta thaitjejer.. Alltid älskat att läsa enis inlägg om hans fru o dotter Pia.. Men på senare tid har det kommit mycket bittra o tråkiga komentarer från dig enis, därav mitt inlägg.. Sorry... Känner inte igen den glada enis...

 

Då var jag ung och vacker. nu är jag en fet gammal grinig gubbe

 

som varken får upp humör eller (P)Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en del påstår det, det är väl bara ett (o)lustigt sammanträffande att behandlingstiderna stiger kraftigt då, nä tror inte det...

 

Var kan man läsa om hur migrationsverkets personal jobbar och prioriterar sina ansökningar?

 

Men man behöver inte tillhöra de som får pris den 10/12, för att förstå att migrationsverket eller någon annan statlig myndighet bara har en avdelning för allt och alla.

Men att man kunna läsa till sig allt på nätet?

Nej det tror jag inte, har du inte ställt en fråga till dem och bett och få svar på din fråga? Allt de tar emot skall diarieföras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai 412... Rättar in mig i ledet.. Hihi

 

Detta är ett forum, och att rätta in sig i ett led känns blekt... :crazy:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

SD vill minska anhöriginvandringen med 90% undra hur en del tänker när dom tror det blir lättare att få hit kärringen...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae. Ingen vecka som jag vet om har det kommit 2500 asylsökande. Kanske journalistiska överdrifter?

Ja, dessa cancersvulster i samhället. Man kanske skulle önska att de avled också, eller hur var det nu du uttryckte det, RoiEt?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men förstå oss som väntar... Först var det 3 månader.. Sen 5... Sen7.. Upp ett skutt till 11... Nu 14...web ansökan..dem har kösystem påsår dem.. Men lik förbannat läser man här på forumet om dem som får sina ansökningar behandlade på 3 månader o kortare tid.. Va e de för kösystem? ... Förstår dem som har barn o andra skäl till förtur.. Men det här handlar om vanliga ansökningar på webben

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man behöver inte tillhöra de som får pris den 10/12, för att förstå att migrationsverket eller någon annan statlig myndighet bara har en avdelning för allt och alla.

 

 

Men att man kunna läsa till sig allt på nätet?

 

 

Nej det tror jag inte, har du inte ställt en fråga till dem och bett och få svar på din fråga? Allt de tar emot skall diarieföras.

Nä det är nog sant, samtidigt är det nog inte omöjligt att att när ena avdelningen är totalt överbelastad och nära att crasha så kan andra avdelningar bli påverkade/lidande i form av neddragning/omflyttad personal, men visst, anhörighetsinvandring gäller ju inte bara svenskar/thai par, abbdulla från somalia ska ju ha hit hela tjocka släkten också, och det krävs ju även resurser en del där.

 

Väldigt mycket går att finna på nätet, en del hittar dock inte längre än till aftonbladet.

 

Nej, det lät ju på dig som att du visste, så därför frågade jag dig :y13:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ganska nyligen en diskussion med Migrationsverket, angående möjlighet för frugan att få hit sin dotter... (hon är 19 år)

Vi fick ganska klart för oss att vi absolut inte var prioriterade... De nya svenskarna, och dess familjer hade en annan status, som de uttryckte det...

Så här kommer de, lycka till...!!

 

post-7126-0-52702300-1412975316.jpg

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Det gick nyss ut med ett meddelande om ansökan om uppehållstillstånd är 14 månader nu.

Har du ingen dom hjälper dig med dator så att du måste lämna in dom i brev så tar det 18 månader.

 

Men nu blir det ju enklare.

Säg att du har jobb så har du ju direkt put i sverige, nu behöver du inte ens låtsas att du är en ugandisk bög.

 

Det finns ju ingen koll och alla ska ju ha lika mycket.

Jag lägger ju gärna 57% av mina pengar, plus några pengar till.

 

Japp, det finns inget bättre än att man fyller på redan utdömda bostäder med (arbetsinvandring) speciellt inte dom analfabetiska.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaså det är i visumavdelningen fredagsdiskussionerna hamnat numera? Lite synd att förstöra seriösa info-trådar som är viktiga för många med diverse politiskt tjafs, men å andra sidan inte speciellt förvånade att så sker med dessa helylleregler som införts och mer eller mindre omöjliggjort att diskutera sådant som nu ploppar upp så fort tillfälle ges.

 

Att dra in svensk politik i denna tråd är ju egentligen inte ens Off Topic, dock jävligt onödigt att diskutera i just denna avdelning som tråden ligger i..

 

Håhåjaja  :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså det är i visumavdelningen fredagsdiskussionerna hamnat numera? Lite synd att förstöra seriösa info-trådar som är viktiga för många med diverse politiskt tjafs, men å andra sidan inte speciellt förvånade att så sker med dessa helylleregler som införts och mer eller mindre omöjliggjort att diskutera sådant som nu ploppar upp så fort tillfälle ges.

 

Att dra in svensk politik i denna tråd är ju egentligen inte ens Off Topic, dock jävligt onödigt att diskutera i just denna avdelning som tråden ligger i..

 

Håhåjaja  :morgon:

 

Det går ju liksom hand i hand...Ju fler skitstövlar som står och gråter ut för MG, ju längre handläggningstider blir det för seriösa förhållanden...

Och att man inte tillhör en "prioriterad" kategori när man kan presentera både familjetillhörighet, och ekonomiska förhållanden... Jag ska säga det snällt...

Jävla idi*ter... ( Men det är ju så här vi vill ha det...).

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man under den långa väntetiden söka vanligt turistvisum också?

Borde inte vara ett problem har gjort själv eller rättare sagt AMB i BKK som tröttnade MIG´s taffliga hantering av förlängning av UT

och enligt MIG skulle det inte gå.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

SD-stollarna lipar över att invandringen i vissa fall inte går fort nog.

Di är ju emot mångfald

men tydligen för enfald.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

SD-stollarna lipar över att invandringen i vissa fall inte går fort nog.

Di är ju emot mångfald

men tydligen för enfald.

 

För en  icke SD-stolle så framstår snarare du som mer korkad må jag säga. Kanske beror det på att jag tillhör de 93% som röstar mot extremism? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte mycket av politiken men typ miljöpartiet och jag.

Jag vill ha mer kärnkraft så mycket mer att naturen kan återhämta sig när vi rivit vattenkraften som hindra laxen och gör fula vattenmagasin.

Det vore väl snällt.

 

Energi behövs för att vara konkurrenskraftiga,

Utanför Irland så har de hittat på undervattensdrakar som drivs av strömmarna i området.

Rena slakten för fiskarna men miljövänligt sägs det.

 

Migrationspolitiken.

Visst skall man ta mot flyktingar men varför skall ta emot mer än andra?

Eu kan gott dela upp inströmningen bättre

Det skall visas att vi kan ta mest  för vi är snällast fast det inte behövs och då kommer sd givetvis och utnyttjar faktum.

 

Har bra vänner både muslimer och så .

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

SD-stollarna lipar över att invandringen i vissa fall inte går fort nog.

Di är ju emot mångfald

men tydligen för enfald.

 

Misstänker att du B99idi*t kan hjälpa den stackars journalisten som blir så totalt ägd av Jimmie runt 1:55

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...