Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket har förlängt väntetiderna!


thaikonsult

Recommended Posts

Migrationsverket förlängde igår väntetiderna för uppehållstillstånd:

När du ansöker för första gången är väntetiden på beslut cirka:
-14 månader om du ansöker på webben
-18 månader om du ansöker på blankett.

När du ansöker om förlängning är väntetiden innan du får beslut eller besked om att du ska komplettera din ansökan cirka:
-5 arbetsdagar om du ansöker på webben
-18 månader om du ansöker på blankett (räknat från det att ditt tidigare tillstånd slutat gälla).

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Vantetider.html

Med vänlig hälsning Thaikonsult

 

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Bananen

    14

  • Sam sip sam

    12

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är glad att mitt gick hyffsat fort (4 månader för UT), men tycker synd om alla andra som får vänta så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket förlängde igår väntetiderna för uppehållstillstånd:

När du ansöker för första gången är väntetiden på beslut cirka:

-14 månader om du ansöker på webben

-18 månader om du ansöker på blankett.

När du ansöker om förlängning är väntetiden innan du får beslut eller besked om att du ska komplettera din ansökan cirka:

-5 arbetsdagar om du ansöker på webben

-18 månader om du ansöker på blankett (räknat från det att ditt tidigare tillstånd slutat gälla).

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Vantetider.html

Med vänlig hälsning Thaikonsult

 

 

Kan man under den långa väntetiden söka vanligt turistvisum också?

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

De måste prioritera arbetskraftinvandringen först :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

 

Här kommer våra tider.

 

20 Augusti 2013 Tjejen lämnar sina uppgifter webansökan

26 Augusti 2013 Jag lämnar mina uppgifter i webansökan

26 Augusti 2013 Tjejen får mail om att boka tid på ambassaden för intervju

6 September 2013 Intervju för tjejen och hennes 2 barn på ambassaden.

 

Juli 2014 Boden har kollat att samtliga papper är på plats och vi hamnar i kö för beslutshandläggare

Augusti 2014 får veta via kundtjänst att våra papper är hos en handläggare i Umeå

Försöker ringa i en vecka utan att få svar.

23 Augusti. Skickar mail och får ett automatsvar tillbaka att handläggaren är på semester i 2 veckor

 

8 September skickar nytt mail och får Svaret

 

Citat...

Tack för ditt mail,

 

Vi handlägger ärendet så skyndsamt som möjligt och hoppas kunna lämna er mer information i ärendet inom kort.

 

Med vänlig hälsning

slut citat...

 

Precis vad man vill höra  :girl_dev:

 

19 Sepetember Skickar ett nytt mail till vår "handläggare" som visar sig vara Teamledare och ber om utförligare svar än ovan.

 

23 September Mitt mail vidarebefodras till annan person som vidarebefodrar detta till en "ny" handläggare

 

24 september Skickar mail till den nya handläggaren och får svaret att vårt ärende kommer att behandlas under nästa vecka

 

2 Oktober (Torsdagen veckan efter) Skickar ett nytt mail med frågan om vi kan förvänta oss ett beslut denna vecka.

 

Får svaret att med handläggning så menar han att han skall gå igenom våra papper.

 

Åker hem från jobbet kl 14 via Bolaget för att köpa in en whiskey för att kyla av sig, så man inte brinner upp.

 

3 Oktober 16.00. Tjejen börjar gapa på skype om hatt hon fått mail med ett beslut från Mig.

 

Jippie UT klart för henne och hennes 2 barn.

 

Total handläggningstid 13 månader och 1 vecka.

 

Pust och stön.

 

//Micke

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag har thaifru så får SD min röst vid nästa val!!!!

Konstigt tänk...

SD är inte mot invandring av fruar eller arbetande personer, de är emot social turism och personer som inte vill arbeta utan leva på Svenska bidrag, bekostar av våra gamla och sjuka... Inte heller vill de föda jihadkrigare som flytt kriget men sen ändå åker dit och slås med Svenska papper.

 

Åter till OnTopic

Skicka in en förlängnings ansökan via webben, det var det 16 sep på Kvällen. Den 24 fick vi mail att ärendet var avgjort, brevet kom nån dag efter... Fick ett år extra tillfälligt UT. Hur som så gick det fortfarande rätt fort.

 

Fråga, hur kommer man i kontakt med ansvarig handläggare? Först så fick vi försent ett intyg som vi skulle vilja komplettera med, sen har handläggaren skrivit fel årtal på perioden då frun inte varit i Sverige...

Så hur gör man för att få tag i dem för det finns inget nr eller mail adr till henne på miggv ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag har thaifru så får SD min röst vid nästa val!!!!

Vid nästa? Fick de inte den i år :(

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken seg kö jag stod i på Willys idag den vänstra gick mycket fortfaren en den högra jag stod i

Skall tamefan rösta på på SD nästa val

enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken seg kö jag stod i på Willys idag den vänstra gick mycket fortfaren en den högra jag stod i

Skall tamefan rösta på på SD nästa val

enis

Då ska du väl handla på ica :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tänk bara när man åker till utlandet.

Massa utlänningar överallt.

Men tror att jag röstar med hjärtat i alla fall :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken seg kö jag stod i på Willys idag den vänstra gick mycket fortfaren en den högra jag stod i

Skall tamefan rösta på på SD nästa val

enis

Usch, vad jag ogillar att Östersjön förgiftas, jag ska tamigfan rösta på miljöpartiet nästa gång...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Enis.

Kan man inte vakna av det som händer nu kanske man vaknar av annat.

Du har 4 år på dig nu att njuta av det som kommer. (eller 3 månader får man hoppas)

 

 

Sedan ändras verkligheten till något som inte omvärlden kommer att skratta åt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken seg kö jag stod i på Willys idag den vänstra gick mycket fortfaren en den högra jag stod i

Skall tamefan rösta på på SD nästa val

enis

 

Nä, fortsätt du att rösta på MP, de lär behöva all hjälp de kan få nästa val för att stanna kvar i riksdagen...

För om fyra år, har de väl skjutit det här landet i sank, och även svensken borde väl vakna upp...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilken seg kö jag stod i på Willys idag den vänstra gick mycket fortfaren en den högra jag stod i

Skall tamefan rösta på på SD nästa val

enis

 

ICA på Liljeholmen är helt hopplöst på fredagar, likförbannat är jag en gråsosse, kan inte bara med det nyliberala "sköt dig själv och skit i andra" och ändå tjänar jag det dubbla mot de som vanligen röstar på dem, som sagt inte lätt att vara rik i dagens samhälle.  

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha förkortade handläggningstider hos Migrationsverket är ju SD det självklara valet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha förkortade handläggningstider hos Migrationsverket är ju SD det självklara valet.

Ja de blir ju superkorta, noll i kö

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha förkortade handläggningstider hos Migrationsverket är ju SD det självklara valet.

Jasså du har insett det nu.

.

Verkar ju faktiskt som att det finns gubbar här som inte förstår att 9 000-10 000 flyktingar som knackar på dörren varje månad tar upp enorma resurser med långa väntetider som följd.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du har insett det nu.

.

Verkar ju faktiskt som att det finns gubbar här som inte förstår att 9 000-10 000 flyktingar som knackar på dörren varje månad tar upp enorma resurser med långa väntetider som följd.

 

Jaha men det finns liksom olika avdelningar på migrationsverket, några som sköter om de * 9 miljarder flyktingar som ska bo i Sverige.

 

Sen finns det faktiskt personal som sköter om anhöriginvandringen, men nu tror jag att de får svårt att prioriterar eller sålla dessa anhöriga som har hittat någon i Sverige, man har liksom sett köerna på svenska ambassader runt om i världen.

 

 *SD som säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså du har insett det nu.

.

Verkar ju faktiskt som att det finns gubbar här som inte förstår att 9 000-10 000 flyktingar som knackar på dörren varje månad tar upp enorma resurser med långa väntetider som följd.

9000-10000? På EU`s dörr? Sveriges dörr? På Migrationsverkets dörr? Fria fantasiers dörr?

Link to comment
Dela på andra sajter

9000-10000? På EU`s dörr? Sveriges dörr? På Migrationsverkets dörr? Fria fantasiers dörr?

Dammluckan står på vid gavel, testa gärna att kolla upp fakta innan du öppnar foderluckan och brölar om fantasier.

 

"Samtidigt tar nu Migrationsverket emot närmare 2.500 nya asylansökande i veckan."

http://www.dn.se/debatt/vi-maste-borja-diskutera-grans-for-antalet-flyktingar/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis.. Du hitta väl din fru i Sverige.. Du har aldrig behövt tampas med migrationsverkets byråkrai så håll dina dumma kommentarer för dig själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha men det finns liksom olika avdelningar på migrationsverket, några som sköter om de * 9 miljarder flyktingar som ska bo i Sverige.

 

Sen finns det faktiskt personal som sköter om anhöriginvandringen, men nu tror jag att de får svårt att prioriterar eller sålla dessa anhöriga som har hittat någon i Sverige, man har liksom sett köerna på svenska ambassader runt om i världen.

 

 *SD som säger så.

Ja, en del påstår det, det är väl bara ett (o)lustigt sammanträffande att behandlingstiderna stiger kraftigt då, nä tror inte det...

 

Var kan man läsa om hur migrationsverkets personal jobbar och prioriterar sina ansökningar?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...