Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket har förlängt väntetiderna!


thaikonsult

Recommended Posts

tyckte jag såg dig tjänstgöra på jomtien förra vintern :good:

Det stämmer, jag omgrupperade till baren på Akvavit!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Bananen

    14

  • Sam sip sam

    12

  • Sangwal

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är det tomt i ladorna enligt Margareta Andersson S. Fundera på lösningar i vida perspektiv klarar hon inte. Utan kläm åt dom som var så dumma att rösta på dom. Kallas demokrati. Ni som väntar på nära och kära får fortsätta. Det är en sak som är säkert

Link to comment
Dela på andra sajter

9000-10000? På EU`s dörr? Sveriges dörr? På Migrationsverkets dörr? Fria fantasiers dörr?

 

 

Men se på fan. Den gamle gubben lever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae. Ingen vecka som jag vet om har det kommit 2500 asylsökande. Kanske journalistiska överdrifter? 

 

 

Nu minns jag. RoiEt är någon som skulle gå till botten med  dessa problem. En tjänsteman i statens tjänst. 

 

Han kanske menade att han skulle ta det till en lägre nivå. Detta var för cirka 2 år sen, hehe. Vem ska man lita på? RoiEt? En man i klass med

 

hummermannen från Sveriges baksida, hehe.

 

Jag antar att hummerspråket gäller även denna man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men förstå oss som väntar... Först var det 3 månader.. Sen 5... Sen7.. Upp ett skutt till 11... Nu 14...web ansökan..dem har kösystem påsår dem.. Men lik förbannat läser man här på forumet om dem som får sina ansökningar behandlade på 3 månader o kortare tid.. Va e de för kösystem? ... Förstår dem som har barn o andra skäl till förtur.. Men det här handlar om vanliga ansökningar på webben

 

 

Du måste förstå att det är samhället som öppnat sitt hjärta och då blir din kärlek lite mindre. Om man jämför alltså. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var väl kanske bättre att klistra in texten än att länka till den (om man vill att någon ska läsa det). :good:

Glömde dock det sista: "http://www.popularhistoria.se/artiklar/sexdagarskriget/"

 

On T:

 

Men vad jag reagerade på var hur kan det skilja så mycket på en webbansökan och en på papper.

Det är väl samma information i bägge.

 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

ombordlevande

Vad som är illegalt eller inte beror på vilket asel man sitter på , åsikterna skiftar som årstiderna , men nu pratade vi om Handlägningstiderna som blir bättre och bättre enligt damerna i Sverige , fantastigt att vi kan exportera litet skräcködlor till att bli Hollywodfruar så blir vi av med dem .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppade över 3 och en halv sida men jag vill säga att jag är helt säker på att dom som verkligen

behöver hjälp inte har en chans att komma hit.Däremot kan ju dom som är glada över 100-150000

nya flyktingar per år hoppas på att dessa tagit omhand sina sämre bemedlade olycksoffer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Här kommer våra tider.

20 Augusti 2013 Tjejen lämnar sina uppgifter webansökan

26 Augusti 2013 Jag lämnar mina uppgifter i webansökan

26 Augusti 2013 Tjejen får mail om att boka tid på ambassaden för intervju

6 September 2013 Intervju för tjejen och hennes 2 barn på ambassaden.

Juli 2014 Boden har kollat att samtliga papper är på plats och vi hamnar i kö för beslutshandläggare

Augusti 2014 får veta via kundtjänst att våra papper är hos en handläggare i Umeå

Försöker ringa i en vecka utan att få svar.

23 Augusti. Skickar mail och får ett automatsvar tillbaka att handläggaren är på semester i 2 veckor

8 September skickar nytt mail och får Svaret

Citat...

Tack för ditt mail,

Vi handlägger ärendet så skyndsamt som möjligt och hoppas kunna lämna er mer information i ärendet inom kort.

Med vänlig hälsning

slut citat...

Precis vad man vill höra :girl_dev:

19 Sepetember Skickar ett nytt mail till vår "handläggare" som visar sig vara Teamledare och ber om utförligare svar än ovan.

23 September Mitt mail vidarebefodras till annan person som vidarebefodrar detta till en "ny" handläggare

24 september Skickar mail till den nya handläggaren och får svaret att vårt ärende kommer att behandlas under nästa vecka

2 Oktober (Torsdagen veckan efter) Skickar ett nytt mail med frågan om vi kan förvänta oss ett beslut denna vecka.

Får svaret att med handläggning så menar han att han skall gå igenom våra papper.

Åker hem från jobbet kl 14 via Bolaget för att köpa in en whiskey för att kyla av sig, så man inte brinner upp.

3 Oktober 16.00. Tjejen börjar gapa på skype om hatt hon fått mail med ett beslut från Mig.

Jippie UT klart för henne och hennes 2 barn.

Total handläggningstid 13 månader och 1 vecka.

Pust och stön.

//Micke

fy fan va taskigt att det ska behöva ta över 1 år för en skattebetalande svensk att få sin kärlek på plats . Fattar inte att man har öppen invandring när man inte har resurser för det varken sfi platser. Bostäder. Handläggare. mm och att vanliga människor som kanske betalt skatt i 30-40 år ska bli lidande på olika sätt för det. Skulle boka tid för min sambo i veckan på folktandvården i linköping dom sa 2 års väntetid är det detta välfärdssamhälle man arbetat för i alla dessa år fy fan
Link to comment
Dela på andra sajter

fy fan va taskigt att det ska behöva ta över 1 år för en skattebetalande svensk att få sin kärlek på plats . Fattar inte att man har öppen invandring när man inte har resurser för det varken sfi platser. Bostäder. Handläggare. mm och att vanliga människor som kanske betalt skatt i 30-40 år ska bli lidande på olika sätt för det. Skulle boka tid för min sambo i veckan på folktandvården i linköping dom sa 2 års väntetid är det detta välfärdssamhälle man arbetat för i alla dessa år fy fan

Välkommen till nya Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambos dotter är kvar i Thailand 8 år gammal vi tänkte ta henne till Sverige nästa sommar gäller dessa behandlingstider öven barn till bosatta i sverige hon har put sen 2 år tillbaka då kan man ju inte planera skola eller nåt överhuvudtaget

Link to comment
Dela på andra sajter

ombordlevande

Rent teoretiskt , om jag befinner mig i Sverige med min dotter som är SV- medborgare , när jag behöver operera hjärtat , kan då mamman till henne som befinner sig i Thailand och söker UT få komma  och hjälpa oss i Sverige under ansökan .

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambos dotter är kvar i Thailand 8 år gammal vi tänkte ta henne till Sverige nästa sommar gäller dessa behandlingstider öven barn till bosatta i sverige hon har put sen 2 år tillbaka då kan man ju inte planera skola eller nåt överhuvudtaget

När det gäller barn så går det fort. Sök direkt. Vi fick det på två månader. Grabben fick PUT direkt i december. Men vi hämtade honom i juni. Han fick gå klart skolan först. För barn gäller andra regler och förtur

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var glada och lugnande besked

Skicka alla handlingar fort i alla fall. Bara dumt att vänta. För man vet aldrig om MIG fått nya direktiv. MIG är under kraftig press just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Migrationsverket tror på fördubblade väntetider nästa år. UT ansökan wia webben som nu tar 14 månader blir 28 månaders väntan nästa år... Huaaa...skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu går man på tårna för att se Migrationsverket nya uppdaterade väntetider. Dem skall uppdatera var 3 mån. Sista var 9/10-2014 .

Jobbig väntan på Beslut.

Bara att kämpa på.

Lycka till för er som väntar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu går man på tårna för att se Migrationsverket nya uppdaterade väntetider. Dem skall uppdatera var 3 mån. Sista var 9/10-2014 .

Jobbig väntan på Beslut.

Bara att kämpa på.

Lycka till för er som väntar.

 

Skit i dom för de är ju en "genomsnittstid". Ärenden från Thailand är ganska enkla att handlägga kan jag tänka mig jämfört med t ex nån från Afrika eller Mellanöstern som söker, det har Migverket själva antytt när jag frågat dom. Det tog ganska exakt 6 mån från ansökan till färdigt beslut för min flickvän, Juli 2014 - Jan 2015. Men klart de sa att det var 14 månaders väntetid när jag ringde efter 2 mån och frågade hur det gick. Var likadant för 11 år sen, då hänvisade dom till de 12 månader som stod på deras hemsida och då fick mitt X Visum efter 4 månader. :good:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjing tjing.

Försöker bara förstå varför vissa ärenden går snabbt o vissa inte. Vad det kan bero på. Men man får kämpa på och acceptera den gilla gången. Inte mycket mer man kan göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjing tjing.

Försöker bara förstå varför vissa ärenden går snabbt o vissa inte. Vad det kan bero på. Men man får kämpa på och acceptera den gilla gången. Inte mycket mer man kan göra.

Ligg på den handläggare som har hand om er ansökan,och lycka till.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjing tjing.

Försöker bara förstå varför vissa ärenden går snabbt o vissa inte. Vad det kan bero på. Men man får kämpa på och acceptera den gilla gången. Inte mycket mer man kan göra.

 

Absolut, och inte blir det lättare av att läsa om vissa som får Visum väldigt snabbt osv då undrar man ju. För oss faranger så är det nog rätt lugnt, men värre för våra Thaitjejer som läser alla möjliga lögner på internet och sen undrar vad det är för "fel" eftersom det tar så lång tid och inget tycks hända. Det är bara att vänta. :heat:

 

Rekordet var när en tjej skrev på nån Facebook sida att hon fick Uppehållstillstånd på 6 dagar, SEX DAGAR??? Det är minsann bra jobbat från ansökan, kallad till intervju, genomförd intervju och sen färdigt beslut. Jag frågade om det inte var ett vanligt Besöksvisum som tagit 6 dagar att fixa men min tjej läste högt för mig att det var ett UT. Rekordet innan det var 13 dagar också väldigt bra jobbat från ansökan till beslut, he he he :haha:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe

Du vet hur de e.

Det kan vridas från det ena till det andra. Turistvisum kan bli permanent UT osv osv.

Instämmer med ditt tidigare inlägg vad gäller X o tider.

Same same

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...