Jump to content
IGNORERAD

Iphone 4 batteriproblem?


MaiChai

Recommended Posts

Tja . kör med ipad laddaren till min 4s , Funkar kanon o mycket snabbare.

måste hålla med, en 2amp iPad laddare laddar upp iPhone 4 mycket snabbare än den platta svaga original laddaren.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    14

  • MaiChai

    4

  • wavis

    4

  • Robbanthai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jodå , Den laddar snabbare än mina andra laddare , Laddar jag via datorn tar det låååång tid  o original laddaren sådär men ipad laddaren går det snabbt. Så är det bara

 

Att den laddas långsammare med datorn är inget konstigt efter som USB i en dator inte ger lika mycket som en laddare.

Men nej den kan inte laddas snabbare pga av den inte klarar av att ta emot den högre strömmen.

 

https://discussions.apple.com/thread/2580579?tstart=0

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=984748

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du ärligt talat vet jag inte vad det är du svamlar om eller fattade du inte vad det jag ansåg vara nonsens?

 

Du påstod att det inte blivit bättre batteritid med iPhone 6/6+ och det är det som jag säger är nonsens.

 

battery-vs-Samsung-S5.jpg

Att Iphone 6 har bättre batteritid om du jämför med Iphone 5, klart jag håller med om det. Men vilka är källan till ditt diagram?

Jag är inte emot Iphone som du kanske tror, men våra tester vi gör, så får vi ju resultat som tyvärr gör att iphone inte har den bästa batteri tiden.

Men jag kan erkänna att finns det någon som är nöjd med sin Iphone 6 och batteritiden så vill jag gärna veta det och jag kan ge feedback till våra säljare,.

 

//Robbanthai

Ändrades av Robbanthai

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp dig en Androidmobil t.ex en Samsung då kan du till och med byta batteri helt själv ifall problemet skulle uppstå igen.

 

Inga problem att göra det själv på en Iphone! tar max 15min första gången. har bytt på två och den andra tog ca 10 minuter att byta på. Trer skruvar på 4an och fyra skruvar på 4s. Batteri här i svedala ca 180 - 200kr

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Att den laddas långsammare med datorn är inget konstigt efter som USB i en dator inte ger lika mycket som en laddare.

Men nej den kan inte laddas snabbare pga av den inte klarar av att ta emot den högre strömmen.

 

https://discussions.apple.com/thread/2580579?tstart=0

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=984748

He he . Kan även tillägga att jag köpt en skrivbordslampa med en usb port till tjejerna på jobbet , Alla säger att den laddar snabbare än andra laddare o då pratar vi om olika mobiler. Så nja tror inte på din teori

Link to comment
Dela på andra sajter

Godkväll!!

 

 

Iphone har problem med batteri tiden. Det har den haft sedan iphone 4

Tyvärr så blir det inte så mycket bättre med Iphone 6

Vill man ha batteritid som är mer än 24 timmar så satsa på SONY Experia Z3, men vill man bara ha lite bättre så finns det fler andra android mobiler som har bättre batteritid än Iphone.  Tyvärr :-(

Jag säger inte detta bara för at vara märkvärdig, utan vi testar alla olika modeller på 3. 

 

 

Robbanthai

 

 

 

Du ska nog korrektur läsa dina inlägg innan du postar så du ser vad det du egentligen skriver :)

För du skrev att det batteritiden INTE blivit bättre med iPhone 6 något som inte är sant.

Så Tre gör egna batteritester? Låter högst otroligt.

 

 

http://www.tomsguide.com/us/iphone-6-battery-life,news-19591.html

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

He he . Kan även tillägga att jag köpt en skrivbordslampa med en usb port till tjejerna på jobbet , Alla säger att den laddar snabbare än andra laddare o då pratar vi om olika mobiler. Så nja tror inte på din teori

 

Det är ingen teori utan fakta och det hade du förstått om du läst det jag länkade till om iPhone 6.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min nya sony Z3c var nere på 9% efter ca tre dygn på andra laddningen! helt fenomenalt den håller vad de lovade. Samma användning som på min iPhone 4s klarade max 1 1/2 dygn men då fick man inte surfa med den. 

 

Trotts att jag har ett par mail på pusch hela tiden..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen teori utan fakta och det hade du förstått om du läst det jag länkade till om iPhone 6.

Verkar som tjejerna på jobbet har mer fakta. Som jag sagt innan så har de testat sina olika mobiler o ja även nya 6an . o ja de har mycket snabbare laddtid på usb porten på skrivbordslampan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska nog korrektur läsa dina inlägg innan du postar så du ser vad det du egentligen skriver :)

För du skrev att det batteritiden INTE blivit bättre med iPhone 6 något som inte är sant.

Så Tre gör egna batteritester? Låter högst otroligt.

 

 

http://www.tomsguide.com/us/iphone-6-battery-life,news-19591.html

Finns ju andra internetsidor som har annan information.

http://www.android.gs/samsung-galaxy-s5-vs-iphone-6-specs-head-to-head/

 

3 testar telefonerna innan vi tar in dom för försäljning.

Just de  Iphone 6 som vi säljer har eget frekvens band som bara vi har.

Vi testar de i våra nät, vissa modeller även i konkurenters nät för att se jämförelser.

Vi testar täckning (optimering av telefonnätet) Byter en mobiltelefon bas stationer för ofta så drar det mycket ström. = batteriet tar slut, därav får vi en bra test.

 

 

//Robbanthai

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med att programmera?

Läs tråden från början

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du ärligt talat vet jag inte vad det är du svamlar om eller fattade du inte vad det jag ansåg vara nonsens?

 

Du påstod att det inte blivit bättre batteritid med iPhone 6/6+ och det är det som jag säger är nonsens.

 

battery-vs-Samsung-S5.jpg

Jo men, du får väl vänta tills det kommit några fler uppdateringar av IOS, innan du jämför, strax är 6an lika patetiskt dålig som alla andra iPhone.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae det är en sanning med modifikation för det är först med iPhone 6 man kan använda iPad-laddare.

Är en plattladdare inte kompatibel med någon telefon innan 6'an?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är en plattladdare inte kompatibel med någon telefon innan 6'an?

 

Jo, frugan använder en för att ladda sin 4s och jag jobbets 5s

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är löst!

 

Ja löst och löst, det var inte batteriet i sig även om det inte var helt friskt men det fanns bland annat något klabb med den interna kontakten som gjorde att det bland inte alls fördes över någon ström och ibland fördes det över som vanligt-därav problemet med att det fungerade ibland och ibland inte.

 

Skulle behövts en mer omfattande dissekering och inlödning av ny sync/charge kontakt-plus då ett nytt batteri. Så jag gjorde det enda vettiga-köpte en ny lur!

 

post-3473-0-86998300-1412914204_thumb.jp

 

Helt ny men ändå med lite retrokänsla, en Iphone 4S med 64 gb´s internminne. 11000 battingar inklusive skärmskydd och silikonfordral.

 

Men skulle ju så klart kunnat byta upp sig till en Iphone 6 men klämde lite på den "Dummy" som de hade inne på Istudio och tycker nog att den är i största laget. En kompis hade en Iphone 6 plus och den var ju gigantisk-som en aningen krympt Ipad mini.Skulle jag köpt en sådan skulle jag behövt byta ut hela min garderob till en med gigantiska byxfickor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt plötsligt verkar det va ok att va klickhora..

 

 

 

Jag letade upp ett test som visade att batteritiden på iPhone 6/6+ är bättre än vad Robbanthai säger att den är.

Sen ska du nog ta och fundera på vad termen klickhora betyder för det är tydligt att du har missförstått den. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju andra internetsidor som har annan information.

http://www.android.gs/samsung-galaxy-s5-vs-iphone-6-specs-head-to-head/

 

 

 

Så vad bevisar din länk att iPhone 6/6+ har sämre batteritid än tidigare modeller av iPhone?

För det var det du påstod tidigare i tråden.

 

 

 

Nonsens alla operatörer kör på samma frekvenser och dom iPhones som kommer till Sverige klarar dessa frekvenser.

Så dom telefoner ni får klarar inte bara era frekvenser utan allas.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs tråden från början

 

Tänk vad enkelt om du förklarar istället för att hänvisa till början av tråden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men, du får väl vänta tills det kommit några fler uppdateringar av IOS, innan du jämför, strax är 6an lika patetiskt dålig som alla andra iPhone.

 

 

MVH Tommy

 

Nope den är redan bättre ur kartong och kommer bli ändå bättre när iOS optimeras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk vad enkelt om du förklarar istället för att hänvisa till början av tråden :)

Det var någons som skrev att batterierna var programmerade att hålla i ca två år :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Volvo PV som jag tycker att bromsarna börjar ta dåligt på. Är det någon som vet vad jag ska göra? Jag har hört att det går att montera V60 bromsar på den men det blir ju ganska kostsamt? Eller kanske borde jag köpa en Amazon den bromsar ju bättre sägs det.

 

Svar till rådvill.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var någons som skrev att batterierna var programmerade att hålla i ca två år :wink:

 

Ibland så måste man prata klarspråk med mig ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Volvo PV som jag tycker att bromsarna börjar ta dåligt på. Är det någon som vet vad jag ska göra? Jag har hört att det går att montera V60 bromsar på den men det blir ju ganska kostsamt? Eller kanske borde jag köpa en Amazon den bromsar ju bättre sägs det.

 

Svar till rådvill.

 

Har hört att Nissan har en modell kallad Navarra som  stannar rätt bra

kanske en idè att byta till en sådan :huh:

Bromsprobem  löst ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att Nissan har en modell kallad Navarra som  stannar rätt bra

kanske en idè att byta till en sådan :huh:

Bromsprobem  löst ???

Bättre att köpa en bil som inte startar, så slipper man bromsproblemen.. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...