Jump to content
IGNORERAD

Iphone 4 batteriproblem?


MaiChai

Recommended Posts

Har en Iphone 4 som jag använder i Thailand men nu på sista tiden så har det ibland tagit extremt lång tid att ladda upp batteriet, 8-10 timmar har det tagit från tomt till fullt.

 

Provat med att byta laddare men märker ingen skillnad så jag tror laddaren är okej. Men ibland så laddas telefonen upp som normalt, typ 1 timme från tom till full.

 

Någon som känner till något knep för att få det att fungera igen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    14

  • MaiChai

    4

  • wavis

    4

  • Robbanthai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du en laddare till en platta så kan du prova med den, har lite mer kräm än medföljande telefonladdaren (har jag läst någonstans)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en laddare till en platta så kan du prova med den, har lite mer kräm än medföljande telefonladdaren (har jag läst någonstans)

 

Jo, det var "Platteladdaren" som jag bytte till men det blev inte bättre? Det kanske är dags att uppgradera till en 4S?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det var "Platteladdaren" som jag bytte till men det blev inte bättre? Det kanske är dags att uppgradera till en 4S?

 

Nej satsa på en i5 direkt.

Det är bra pris på dem nu.

På blocket.

 

 

Hälsar piggge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ett sista hopplöst försök att rädda den kan vara att fabriksåterställa den, annars vill det nog till ett batteribyte eller som du är inne på telefonbyte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck i ett nytt batteri, 199kr med montering om du sitter i Sverige på MBK/Tucom kanske Max 500 bath? Pruta o se.

Väl värda pengar för att få lite fart på en annars helt ok lur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla batterier brukar vara svåra att få igång laddning på om de är slut eller nästan slut.

Se till att du inte väntar för länge med att sätta den på laddning. Gör det direkt när du kommer ner till 30-40%

Link to comment
Dela på andra sajter

:good: Släng skiten är man så korkad så man köper apfån får man skylla sig själv ha ha

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte batteri i min och nu laddar den snabbt som bara den.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som känner till något knep för att få det att fungera igen?

 

Köp dig en Androidmobil t.ex en Samsung då kan du till och med byta batteri helt själv ifall problemet skulle uppstå igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryck i ett nytt batteri, 199kr med montering om du sitter i Sverige på MBK/Tucom kanske Max 500 bath? Pruta o se.

Väl värda pengar för att få lite fart på en annars helt ok lur.

500thb på Mbk i somras

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är programmerade för att fungera i ~2år och sen sjunker prestandan snabbt för att tvinga kunderna köpa en ny ifån.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Godkväll!!

 

 

Iphone har problem med batteri tiden. Det har den haft sedan iphone 4

Tyvärr så blir det inte så mycket bättre med Iphone 6

Vill man ha batteritid som är mer än 24 timmar så satsa på SONY Experia Z3, men vill man bara ha lite bättre så finns det fler andra android mobiler som har bättre batteritid än Iphone.  Tyvärr :-(

Jag säger inte detta bara för at vara märkvärdig, utan vi testar alla olika modeller på 3. 

 

 

Robbanthai

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är programmerade för att fungera i ~2år och sen sjunker prestandan snabbt för att tvinga kunderna köpa en ny ifån.

 

Nej ett batteri är gjord för att hålla 1000 laddningscykler och laddar man en gång per dag håller batteriet i runda slängar 3 år.

Sen så bryts batteriet ner av sig självt så den har en maxlivslängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Godkväll!!

 

 

Iphone har problem med batteri tiden. Det har den haft sedan iphone 4

Tyvärr så blir det inte så mycket bättre med Iphone 6

Vill man ha batteritid som är mer än 24 timmar så satsa på SONY Experia Z3, men vill man bara ha lite bättre så finns det fler andra android mobiler som har bättre batteritid än Iphone.  Tyvärr :-(

Jag säger inte detta bara för at vara märkvärdig, utan vi testar alla olika modeller på 3. 

 

 

Robbanthai

 

Nonsens och att du säger att du jobbar på Tre säger allt  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en laddare till en platta så kan du prova med den, har lite mer kräm än medföljande telefonladdaren (har jag läst någonstans)

 

Njae det är en sanning med modifikation för det är först med iPhone 6 man kan använda iPad-laddare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae det är en sanning med modifikation för det är först med iPhone 6 man kan använda iPad-laddare.

Tja . kör med ipad laddaren till min 4s , Funkar kanon o mycket snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt batteri som andra har sagt redan, en mycket billig och enkel lösning om du är nöjd med din lur.

De är inte konstruerade för att hålla si och så många cykler, de håller inte mer helt enkelt.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonsens och att du säger att du jobbar på Tre säger allt  :nono:

Är det?

Det är ju inte vi på 3 som gör tester åt andra. Se länkarna här under.

Vi säljer gärna Iphone 6 till så många som möjligt då det genererar mer pengar.

Jag själv jobbar som system ingenjör och det råkar vara 3 som betalar min lön så att jag är anställd på 3 har ju ingen betydelse.

Så våra tester bara för att jag jobbar på 3 spelar nog ingen roll.

Vi testar alla mobiler vi ska sälja för att se vilka som är bra, bättre eller bäst.

Men enligt andra mobil saiter så är det nog inte bara vi ingenjörer som tycker så på 3 utan andra också

 

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

http://www.mobilio.se/pryl/apple-byter-ut-iphone-5-batterier#xtor=AD-500-[mobilio_pryl]-[tf_Iphone5batterier_1408]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[24001]

http://macworld.idg.se/2.1038/1.410825/iphone-4s-batteritid-en-besvikelse

http://www.mobilio.se/pryl/mobilerna-som-utmanar-iphone-6

 

//Robbannthai

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur programmerar men ett batteri ??

 

För övrigt är inte frugan så glad över sin I-phone som hennes arbetsgivare tillhandahåller då det är taskig batteritid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det?

Det är ju inte vi på 3 som gör tester åt andra. Se länkarna här under.

Vi säljer gärna Iphone 6 till så många som möjligt då det genererar mer pengar.

Jag själv jobbar som system ingenjör och det råkar vara 3 som betalar min lön så att jag är anställd på 3 har ju ingen betydelse.

Så våra tester bara för att jag jobbar på 3 spelar nog ingen roll.

Vi testar alla mobiler vi ska sälja för att se vilka som är bra, bättre eller bäst.

Men enligt andra mobil saiter så är det nog inte bara vi ingenjörer som tycker så på 3 utan andra också

 

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

http://www.mobilio.se/pryl/apple-byter-ut-iphone-5-batterier#xtor=AD-500-[mobilio_pryl]-[tf_Iphone5batterier_1408]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[24001]

http://macworld.idg.se/2.1038/1.410825/iphone-4s-batteritid-en-besvikelse

http://www.mobilio.se/pryl/mobilerna-som-utmanar-iphone-6

 

//Robbannthai

 

Ja du ärligt talat vet jag inte vad det är du svamlar om eller fattade du inte vad det jag ansåg vara nonsens?

 

Du påstod att det inte blivit bättre batteritid med iPhone 6/6+ och det är det som jag säger är nonsens.

 

battery-vs-Samsung-S5.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur programmerar men ett batteri ??

 

För övrigt är inte frugan så glad över sin I-phone som hennes arbetsgivare tillhandahåller då det är taskig batteritid

 

Vad menar du med att programmera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...