Jump to content
IGNORERAD

Tourist visa two entries


Esspe

Recommended Posts

Har inte behövt ha visa på många år men nu är det dags igen. 

 

Anländer Thailand 1/12 och åker hem 30/1, alltså 61 dagar. Har lite planer på att sticka till Laos i mitten på december ett par dagar.

 

Antar att det bästa blir Tourist Visa two entries? Det ger mig väl 90 dagar men vad innebär den här formuleringen på ambassadens hemsida?

 

 6. PERIOD OF STAY

Travelers with this type of visa will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 60 day per each entry,

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte behövt ha visa på många år men nu är det dags igen. 

 

Anländer Thailand 1/12 och åker hem 30/1, alltså 61 dagar. Har lite planer på att sticka till Laos i mitten på december ett par dagar.

 

Antar att det bästa blir Tourist Visa two entries? Det ger mig väl 90 dagar men vad innebär den här formuleringen på ambassadens hemsida?

 

 6. PERIOD OF STAY

Travelers with this type of visa will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 60 day per each entry,

Tillats stanna i Thailand over en period av maximalt 60 dagar vid varje inresa! 

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tolkar jag det ju också men då är det ju inte 90 dagars? Eller är det utöver dom 30 dagarna man alltid har?

 

 5. VALIDITY OF A VISA

  • Validity: One/Single entry tourist visa is valid for 3 months.
  • Two/Three entries tourist visa is valid for 6 months.
  • The Embassy issued visa from the date you hand-in visa application.
 6. PERIOD OF STAY

Travelers with this type of visa will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 60 day per each entry

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tolkar jag det ju också men då är det ju inte 90 dagars? Eller är det utöver dom 30 dagarna man alltid har?

 

 5. VALIDITY OF A VISA

  • Validity: One/Single entry tourist visa is valid for 3 months.
  • Two/Three entries tourist visa is valid for 6 months.
  • The Embassy issued visa from the date you hand-in visa application.
 6. PERIOD OF STAY

Travelers with this type of visa will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 60 day per each entry

OK, da forstar jag din fraga,

Efter 60 dagar kan man ga till migrationspolisen och kopa till 30 dagar, da blir det 60+30=90, ut ur landet och nar man kommer in igen 60+30= 90 igen!

Har man val lamnat landet ryker visats aterstaende dagar oberoende hur manga du har kvar, du kan alltsa anvanda forsta 60 dagars innan du reser till Laos och dan andra nar du kommer darifran!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom 60 dagarna går att förlänga med 30 dagar till vid ett Immigrations Office för 1900bath.

 

90 dagar på ett Singel Entry och 2 gånger 90 dagar vid Double Entry

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom 60 dagarna går att förlänga med 30 dagar till vid ett Immigrations Office för 1900bath.

 

90 dagar på ett Singel Entry och 2 gånger 90 dagar vid Double Entry

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hamnar jag lite snett på en dag som kommer att kosta mig 1900 Baht om jag inte gör en avstickare till Laos. Alltså får det bli two entries.

 

Tack för hjälpen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får 15 nya dagar vid avstickaren till Laos landvägen, och 30 nya med flyg.

 

Åker du efter dag 46 till Laos så räcker ett singel entry.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hamnar jag lite snett på en dag som kommer att kosta mig 1900 Baht om jag inte gör en avstickare till Laos. Alltså får det bli two entries.

 

Tack för hjälpen.

Om du nu vill ansöka om visum räcker det med SINGLE entry där du får 60 dagar vid ankomst som du sedan åker till närmaste immigration och förlänger med 30 dagar senast en vecka innan dom första 60 dagarna har gått ut. 1900 baht för extradagarna. (detta funkar inte om du lämnar landet)

 

Fulalternativet är att du inte söker visum och då får du 30 dagar vid inresa och dessa kan du förlänga med 30 dagar vid immigration, 1900 baht för extradagarna och sedan när du flyger hem betalar 500 baht overstay för den 61:a dagen.

 

Trevlig resa......

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får 15 nya dagar vid avstickaren till Laos landvägen, och 30 nya med flyg.

 

Åker du efter dag 46 till Laos så räcker ett singel entry.

 

Kommer att bli med bil till gränsen och i mitten av december så då räcker det inte med single entry om jag fattat det hela rätt eftersom jag bara får 15 nya dagar när jag kommer tillbaka då.

 

Sen kan jag ju inte begripa varför man inte längre kan skicka visumansökan och inte ens få tillbaks det med post. Har dom inte tappat nog med turister? Rena idi*tin.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu vill ansöka om visum räcker det med SINGLE entry där du får 60 dagar vid ankomst som du sedan åker till närmaste immigration och förlänger med 30 dagar senast en vecka innan dom första 60 dagarna har gått ut. 1900 baht för extradagarna. (detta funkar inte om du lämnar landet)

 

Fulalternativet är att du inte söker visum och då får du 30 dagar vid inresa och dessa kan du förlänga med 30 dagar vid immigration, 1900 baht för extradagarna och sedan när du flyger hem betalar 500 baht overstay för den 61:a dagen.

 

Trevlig resa...

 

Nja overstay vill jag inte ha och det blir ju billigare att fixa two entries om jag nu ändå ska till Laos, kostar 520 isf 260 för single. Skulle Laos inte bli av så får jag väl gå till immigration och betala.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Checkar du in och passerar passkontrollen dag 61?

En dag overstay kostar inget alls.

 

Är hemresan efter midnatt så passerar man passkontrollen före midnatt och klarar sig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har jag räknat rätt så checkar jag in och åker dag 61. Ank BKK 1/12 och åker em flight med Thai 30/1. Tack för det tipset, sparar mig kanske 1900 Baht, ingen overstay markering i passet heller?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo har jag räknat rätt så checkar jag in och åker dag 61. Ank BKK 1/12 och åker em flight med Thai 30/1. Tack för det tipset, sparar mig kanske 1900 Baht, ingen overstay markering i passet heller?

Det far man inte med enstaka dagar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nån krumelur fick jag den 31:a dagen men behövde inte betala 500 bath. Inga problem för nästkommande resa

så det är lugnt med 1 dag

Link to comment
Dela på andra sajter

//... "betalar 500 baht overstay för den 61:a dagen."

Hallo söl! 1st day free...

 

 

 

Kan man visst få...

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo söl! 1st day free...

 

 

 

Kan man visst få...

:huh:

 

Ehhhh, vaaaaaa

 

Ändrades av 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får 15 nya dagar vid avstickaren till Laos landvägen, och 30 nya med flyg.

 

Åker du efter dag 46 till Laos så räcker ett singel entry.

 

 

14 dagar är det väl men hade dom inte tagit bort 14 dagars och gjort om det till 30 dagar???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det far man inte med enstaka dagar!

 

Åjo det får man,,,jag hade 2 dagar overstay och vart tagen till sidan å fick allt betala ur börsen min

Link to comment
Dela på andra sajter

Åjo det får man,,,jag hade 2 dagar overstay och vart tagen till sidan å fick allt betala ur börsen min

Jo det ar forvisso sant, betala far man, men ingen anmarkning i passer nar jag missade tva dagar, (senilvarning)!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...