Jump to content
IGNORERAD

Sex nya flygplatser planeras i Thailand för att länka med grannländer


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Transportdepartement kommer genomföra en studie i möjligheten att bygga sex nya flygplatser för att länka samman med grannländer inför Asean Economic Community, detta sade vice transportminister Arkhom Termpittayapaisit under ett seminarium på lördagen.
Han sade att de sex möjliga flygplatserna skulle vara Betong i Yala för att länka med Malaysia och Indonesien, Mae Sot i Tak för att länka med Myanmar, Muk Dahan för att länka med Laos och Vietnam, Uttaradit, Kanchanaburi för att länka med hamnprojektet Dawei i Myanmar samt Aranyaprathet i Sa Kaeo för att länka med Kambodja.
Studien kommer ta två månader och uppförandet av flygplatserna förväntas börja nästa år om regeringen godkänner projektet. Varje flygplats kommer ta runt fem år att bygga.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/transport-ministry-build-six-airports-preparation-aec/

 

post-8073-0-71248200-1412570664.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit, de glömde Korat för att länka till, hmm, Nyköping! 

//S

Inte behöver det byggas flygplats i Korat, finns ju flera redan varav en civil som ligger i malpåse.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Betong  Yala  Vilka jävla dumterer Haad yai som inte är långt bort och som allt är International flygplats duger väll bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte behöver det byggas flygplats i Korat, finns ju flera redan varav en civil som ligger i malpåse.

Ja, jag vet. Har råkat köpa en tomt inte långt från en av dem. 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet. Har råkat köpa en tomt inte långt från en av dem.

//S

Bygge på gång?

Kan bli en intressant tråd, dokumentation isof gissar jag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanlig taktik att bygga flygplatser i utkanten av landet för att hantera trafik från grannländerna. Det är som att bygga en flygplats i Strömstad för att hantera flygtrafiken till Norge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygge på gång?

Kan bli en intressant tråd, dokumentation isof gissar jag.

He he, vi får väl se! Vi köpte tomten för några år sedan precis innan bygget av det nya universitetet. Tomten ligger bara några hundra meter från universitetsområdet. Det var riktigt billigt då, nu har priserna på tomterna skjutit i höjden.

Vi har dock byggt ett litet hus i centrala Khon Buri, typ en förvuxen bungalow!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanlig taktik att bygga flygplatser i utkanten av landet för att hantera trafik från grannländerna. Det är som att bygga en flygplats i Strömstad för att hantera flygtrafiken till Norge.

 

Precis, och vid många av de föreslagna platserna ligger det redan flygplatser i närheten som skulle kunna byggas ut istället. Undrar om Thailändarna ha fattat att AEC innebär att gränserna försvinner? 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, och vid många av de föreslagna platserna ligger det redan flygplatser i närheten som skulle kunna byggas ut istället. Undrar om Thailändarna ha fattat att AEC innebär att gränserna försvinner? 

Tänk vad mycket pengar man kan tjäna om man får entreprenad på att bygga en flygplats. Sex stycken må väl bli ännu mer. Förmodligen kan även många andra än entreprenörerna tjäna pengar där. Flygtrafiken kanske är en sekundär effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk vad mycket pengar man kan tjäna om man får entreprenad på att bygga en flygplats. Sex stycken må väl bli ännu mer. Förmodligen kan även många andra än entreprenörerna tjäna pengar där. Flygtrafiken kanske är en sekundär effekt?

 

Går väl åt mycket betong när man gör flygplatser, vem äger det största betongföretaget :ok:

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...