Jump to content
IGNORERAD

Buri Ram,s F1 och superbike bana öppnad


janne_h

Recommended Posts

Burirams stora man Mr Newin har bestämt sig för att sätta staden på den internationella kartan.

Man invigde igår en ny Racerbana (CIC) av internationell klass i Buri Ram. Den är certifierad av FIA och FIM. Vilket i praktiken betyder att den kan vara värd för både F1 och MotoGP

 

http://www.bangkokpost.com/news/sports/435936/buri-ram-on-fast-track-for-f1-races

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • Jive

    5

  • janne_h

    4

  • frogfish

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Burirams stora man Mr Newin har bestämt sig för att sätta staden på den internationella kartan.

Man invigde igår en ny Racerbana (CIC) av internationell klass i Buri Ram. Den är certifierad av FIA och FIM. Vilket i praktiken betyder att den kan vara värd för både F1 och MotoGP

 

http://www.bangkokpost.com/news/sports/435936/buri-ram-on-fast-track-for-f1-races

Sag reportage pa Thai TV, dessvarre var det mesta pa Thai sa jag fattade bara en del, men det ska tydligen koras nagot super GT race dar i dagarna, 2000 THB for en laktarplats, billigt internationellt sett, men hur det kommer att tas emot av Thailandarna vet man ju aldrig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burirams stora man Mr Newin har bestämt sig för att sätta staden på den internationella kartan.

Man invigde igår en ny Racerbana (CIC) av internationell klass i Buri Ram. Den är certifierad av FIA och FIM. Vilket i praktiken betyder att den kan vara värd för både F1 och MotoGP

 

http://www.bangkokpost.com/news/sports/435936/buri-ram-on-fast-track-for-f1-races

 

Ja det händer verkligen saker i Buri Ram och familjen Newin har verkligen fått fart på expansionen här.

 

Det byggs nya shoppingmalls på löpande band och nu får staden även sitt första condo. Tomter med nya villor i ett nytt område såldes slut på en dag, osv, osv.

Man har börjat tala om undret i Buri Ram med omnejd och optimismen är påtaglig.

 

Härligt att se!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just veta att det ar i dag det ska koras invigningsrace med huvudnumret, GT 3000!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ja fått höra från Reine Wisell så är det inget klart med F1 på denna bana...

 

Nä, det skulle väl vara lite föör mycket att begära i dagsläget när banan just har invigts, men vänta bara, ambitionerna finns  och följ gärna vad som händer där uppe i stort.

 

Heja Newin och heja Buri Ram!!

 

Skulle jag investera någonstans i Thailand idag, så skulle det vara i Buri Ram.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ja fått höra från Reine Wisell så är det inget klart med F1 på denna bana...

 

Dom måste naturligtvis förhandla med F1 cirkusen först. Men den är än så länge certifierad att köra F1 på. Vilket gör det möjligt att köra F1 om vilja finns.

Detta  om uppgifterna i BP stämmer?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom måste naturligtvis förhandla med F1 cirkusen först. Men den är än så länge certifierad att köra F1 på. Vilket gör det möjligt att köra F1 om vilja finns.

Detta  om uppgifterna i BP stämmer?

Kan så vara, fått höra att banan ej godkänd för F1 enligt R.W....men han kan säkert ha fel.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara, fått höra att banan ej godkänd för F1 enligt R.W.men han kan säkert ha fel.

 

 

Citat från artikeln

 

"Motorsport and motorcycling governing bodies the FIA and FIM have certified the circuit in their highest grades. This means the two-billion-baht venue can hold the two organisations' top competitions , Formula One and MotoGP."

 

Slut citat

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara, fått höra att banan ej godkänd för F1 enligt R.W.men han kan säkert ha fel.

 

Det är nog så med dessa som var ett namn i forntiden, att de vill fortfarande verka intressanta och låtsas veta, trots att de inte har en susning.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det galler bara att ge mutkolven Ecclestone nagra mer miljoner sa han kan ha lite nice med Thaibrudarna sa loser det sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på väg dit idag, men planen ändrades.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det galler bara att ge mutkolven Ecclestone nagra mer miljoner sa han kan ha lite nice med Thaibrudarna sa loser det sig!

 

Tänk om du kunde skruva ner din negativa attityd om det mesta och skriva nåt som blir glad av.

 

Ett litet tips i samband med denna tråden:

Du som bor där uppe i inlandet kunde ju ta chansen nu att följa utvecklingen i Buri Ram och återge den på ett glatt och positivt sätt här på MPR. Många av oss skulle säkert vara intresserade att följa din positiva rapportering. Ett utmärkt alternativ till Pattayaskiten ( som du ser det).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att man skall starta från kurvan sett upp mot vänster, i så fall blir bakre rakan en riktig fartraka med + 300 km i timmen! Men det det syns inga 150 100 50 kurvskyltar där?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Nix!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det märktes redan i fredags att något var på gång här i Buriram. Mycket utlänningar på matställen och hotell. Hade tänkt käka farangmat men det blev till sist lite thaikäk på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har uppenbarligen inte samma syn pa ironisk humor, men om du gav fan i att skruva upp dig istallet och inte bli sa irriterad skulle du nog ma mycket battre, och betraffande Buriram sa ligger det alldeles for langt harifran for att vara mojligt att folja!

 

Var har jag skrivit Pattayaskiten, skarp dig nu Janne, jag har alltid varit arlig och sagt att inte varit dar och avstar fran att kommentera, daremot har jag alltid sagt att jag inte har nagon langtan dit, jag tror namnligen inte skillnaden ar sa stor pa Pattaya o Patong dar jag bodde innan det blev Udon!

 

Jag ber om ursäkt att jag reagerade så spontan och tog i, men jag menar att särskilt vi som bor i Thailand borde jubla åt vad som pågår i Buri Ram och vad familjen Newin har och kommer att åstadkomma i regionen.

Vi som gillar Thailand borde skrika ut i stora megafoner om det poitiva vi ser om vad som händer här - i kontrast till allt negativt.

 

Eftersom du vägrar att komma hit, så får väl jag försöka att pallra mej upp till dej nån gång så vi får stämma av. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tävlingskalender

Omgång Grand Prix                           Bana Datum 1 Australiens GP 23px-Flag_of_Australia.svg.png Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne 15 mars 2 Malaysias GP 23px-Flag_of_Malaysia.svg.png Sepang International Circuit, Kuala Lumpur 29 mars 3 Bahrains GP 23px-Flag_of_Bahrain.svg.png Bahrain International Circuit, Sakhir 5 april 4 Kinas GP 23px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_ Shanghai International Circuit, Shanghai 19 april 5 Spaniens GP 23px-Flag_of_Spain.svg.png Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona 10 maj 6 Monacos GP 19px-Flag_of_Monaco.svg.png Circuit de Monaco, Monte Carlo 24 maj 7 Canadas GP 23px-Flag_of_Canada.svg.png Circuit Gilles Villeneuve, Montreal 7 juni 8 Österrikes GP 23px-Flag_of_Austria.svg.png Red Bull Ring, Spielberg 21 juni 9 Storbritanniens GP 23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png Silverstone Circuit, Silverstone 5 juli 10 Tysklands GP 23px-Flag_of_Germany.svg.png Nürburgring, Nürburg 19 juli 11 Ungerns GP 23px-Flag_of_Hungary.svg.png Hungaroring, Budapest 26 juli 12 Belgiens GP 23px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot 23 augusti 13 Italiens GP 23px-Flag_of_Italy.svg.png Autodromo Nazionale Monza, Monza 6 september 14 Singapores GP 23px-Flag_of_Singapore.svg.png Marina Bay Street Circuit, Singapore 20 september 15 Japans GP 23px-Flag_of_Japan.svg.png Suzuka Circuit, Suzuka 27 september 16 Rysslands GP 23px-Flag_of_Russia.svg.png Sochi Autodrom, Sochi 11 oktober 17 USAs GP 23px-Flag_of_the_United_States.svg.png Circuit of the Americas, Austin, Texas 25 oktober 18 Mexikos GP 23px-Flag_of_Mexico.svg.png Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City 1 november 19 Brasiliens GP 22px-Flag_of_Brazil.svg.png Autódromo José Carlos Pace, São Paulo 15 november 20 Abu Dhabi GP 23px-Flag_of_the_United_Arab_Emirates.sv Yas Marina Circuit, Abu Dhabi

29 november

Hoppas att Thailand kan bli med i F1 cirkusen Mexico tillbaka igen 2015!

 

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket till F1 just nu, det REGNAR sa inihelvete i Japan att dom inte kan kora, fa se om det slutar snart!

Det enda som hande de tva varv man akte efter sakerhetsbilen va att Macus lyckades snurra fran sin 17:e starpossition, sedan blev det rodflagg sa han kanske, om det blir omstart. far sin 17:e ruta i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt, jag som stannade hemma i st Burriram delvis för detta idag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...