Jump to content
IGNORERAD

Ser ni på Asian Games?


janne_h

Recommended Posts

På TV varje dag så är det fullt med sport. Då man har Asian Games i Korea.

Såg precis på TV för en stund sen där en förbannad indisk(kvinnlig) bronspristagare i boxning går och lämnar över sin medalj till koreanskan som är silvermedaljör. Då hon hävdar att man fuskat. Lite grand som svenska brottaren som gjorde något liknande med sin medalj.

 

Ganska likt OS fast för asiatiska länder.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

På TV varje dag så är det fullt med sport. Då man har Asian Games i Korea.

Såg precis på TV för en stund sen där en förbannad indisk(kvinnlig) bronspristagare i boxning går och lämnar över sin medalj till koreanskan som är silvermedaljör. Då hon hävdar att man fuskat. Lite grand som svenska brottaren som gjorde något liknande med sin medalj.

 

Ganska likt OS fast för asiatiska länder.

Han blev så förbannad att han 2 år senare var ute och körde bil på fyllan! :crazy:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Asian games haller till skillnad fran VM o EM t.ex. valdigt varierande klass pa deltagarna, i boxningens lattare viktklasser vimlar det av topprankade boxare men i de tyngre finns det inte mycket att hamta utanfor exempelvis de forna sovjetstaterna. Friidrotten ar i stora delar ett skamt, i vissa grenar klarar inte 90% kvalgranserna sa aven finalerna ar helt ojamna,det som jag tycker om med Asiatiska spel ar de sporter som inte existerar i ovriga varlden (VM eller OS) typ Taakraew eller hur det stavas (fotvolleyboll).

Fotbollen haller hog klass (Japan Korea Iran Irak m.fl) och i ar har aven Thailand gatt bra, val att marka, det ar U 23 lag + 3 overariga och det har spelats manga bra matcher, Asien ar snart mycket narmare vastvarlden!

En nation som Bahrain visar med all tydlighet vad idrotten betyder, man ger medborgarskap till de som vill representera landet, har for mig att det inte fanns sa manga morkhyade lopare fran det landet for 5-6 ar sedan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat på Thailands fotbollsmatcher,de förlorade ju semin mot Syd-Korea och skall möta Irak idag 15.00 i en match om bronset,finalen spelas 18.00 mellan Nord- och Syd-Korea.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat på Thailands fotbollsmatcher,de förlorade ju semin mot Syd-Korea och skall möta Irak idag 15.00 i en match om bronset,finalen spelas 18.00 mellan Nord- och Syd-Korea.

Intressant final det, mycket känslor inblandade gissar jag?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat på Thailands fotbollsmatcher,de förlorade ju semin mot Syd-Korea och skall möta Irak idag 15.00 i en match om bronset,finalen spelas 18.00 mellan Nord- och Syd-Korea.  

 

Får hoppas att Nord-Korea vinner, annars avrättas väl hela fotbollstruppen eller skickas till slaveriarbete, inte skrivet med ironi.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boxningsfinalerna idag visade att det forna sovjetsamhallets avfallingar ar helt dominerande, av 10 viktklasser hade Kazakstan boxare i 8 av finalmatcherna och tog 7 SJU guld.

Korea fick ett, Mongoliet ett och HURRA Thailand ett. 

Lite lustigt, ju tyngre boxarna blev, ju battre var matcherna, det brukar ju vara tvartom!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

En nation som Bahrain visar med all tydlighet vad idrotten betyder, man ger medborgarskap till de som vill representera landet, har for mig att det inte fanns sa manga morkhyade lopare fran det landet for 5-6 ar sedan!

Är ju precis så som även Sverige gör men kanske inte lika många. http://friidrottslandslaget.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...