Jump to content
IGNORERAD

Försäkring för Thai barn


mooton

Recommended Posts

Ni som har köpt försäkring för era thai barn. Vilka använder ni er av?

Skall gälla för både accident och sjukdom.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

AIA, och det har funkat klockrent, har haft oturen att behova utnyttja sjukdelen 2 ggr och olycksfall en gang.

Kostar 25 000 om aret och da ingar en sparande del som broende pa omstandigheterna kommer att ge en natt summa nar han blir 18 ar. (fran 15 till 18 ar ar det ingen avgift for da betraktas han som vuxen och behover en annan typ av forsakring men pengarna ar lasta hos AIA).

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har i samma bolag som ovan för mina barn, men är osäker på villkoren.

Men eftersom vi betalar ungefär lika så förutsätter jag att villkoren är liknande.

Även min försäkring i samma bolag, men är betydligt dyrare, drygt 40k

2e7eturu.jpg%7Boption%7D

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte 30-bahts-reformen för samtliga thailändare eller hur är det ?  Tänker bl.a på Pop eller vad det nu var tjejen med dom hemska brännskadorna hette.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller inte 30-bahts-reformen för samtliga thailändare eller hur är det ?  Tänker bl.a på Pop eller vad det nu var tjejen med dom hemska brännskadorna hette.

 

Fritz..

I princip, men det finns formodligen ingen expertis pa omradet utan dom lappar nog ihop sa gott dom kan, men 30 THB reformen funkar aven for faranger som har bok i Thailand, sedan ar det upp till var o en att bedomma kvaliteten pa lokalsjukhusen.

Exempelvis L200 har ju bara gott att saga om sitt lokalhospital nar han rakade illa ut.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip, men det finns formodligen ingen expertis pa omradet utan dom lappar nog ihop sa gott dom kan, men 30 THB reformen funkar aven for faranger som har bok i Thailand, sedan ar det upp till var o en att bedomma kvaliteten pa lokalsjukhusen.

Exempelvis L200 har ju bara gott att saga om sitt lokalhospital nar han rakade illa ut.

Njaeä, är man med i 30 baht-systemet och det sjukhus som man är inskriven i inte har kompetens så ska läkaren

skriva en remiss till ett sjukhus där sådan finns, även om det ligger i ett annat distrikt. Samma pris skall gälla där naturligtvis, alltså 30 baht för vården och sen betala för rummet man ev övernattar i.

 

Här i Pattaya kommer man som falang inte in i det systemet även om man har husbok, man måste ha rätt nationalitet i passet helt enkelt. Tro mig, jag har provat några gånger.

Dom uppgifter jag har säger att möjligheten att som falang komma in i 30 bahts-systemet infördes som prov i en del distrikt men nu sen ca: 6 månader är det lagt på is för utvärdering. Med det menas att inga nya kan komma med men att dom falanger som redan är inne i systemet får vara kvar, än så länge i alla fall.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med 30-bahts joxet är väl om man befinner sig på nån semesterort och bor i Surin, så ska man alltså ta sitt olycksdrabbade barn tillbaka till Surin innan sjukvård fås på lokalt sjukhus.

Så nog är en extra försäkring bra att ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med 30-bahts joxet är väl om man befinner sig på nån semesterort och bor i Surin, så ska man alltså ta sitt olycksdrabbade barn tillbaka till Surin innan sjukvård fås på lokalt sjukhus.

Så nog är en extra försäkring bra att ha.

 

Har man inte rätt att en gång på annan ort för 30 baht?

Sedan måste man ha en remiss från sitt eget lokala sjukhus för att kunna få fortsatt vård för 30 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte rätt att en gång på annan ort för 30 baht?

Sedan måste man ha en remiss från sitt eget lokala sjukhus för att kunna få fortsatt vård för 30 bath.

Helt ärligt så vet jag inte, men tänker inte chansa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ärligt så vet jag inte, men tänker inte chansa.

same, same.

 

Har ni i eran forsakring aven invalid (rehab) o livforsakring?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

same, same.

 

Har ni i eran forsakring aven invalid (rehab) o livforsakring?

 

Nej, inte rehab, men liv.

 

Men det är kanske en idé att skaffa en sådan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...