Jump to content
IGNORERAD

Ny Asiatisk butik i Strömstad


Leksandstars

Recommended Posts

Tänkte bara tipsa om en ny Asiatisk matbutik i Strömstad som öppnar i mitten av Oktober.

Kanske kan det va en av Sveriges största för den är på 1000kvm .

Den kommer att ha allt som Thailand, Vietnam, Kina, Indien  och många övriga land i asien att erbjuda har att erbjuda.

Den kommer att ligga på Oslovägen 48 för gps info . Som bonus kan jag informera att min kära fru kommer att jobba där =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att de hoppas på Norska kunder, för allvarligt, Strömstad med omnejd kan ju knappast vara målgruppen?

Vet du om det är Saigon shop eller Hung Fat som ligger bakom? Båda två är ju väldigt stora importörer av Asiatisk mat.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 Blev tvungen och ge karma för att din fru jobbar där :good:

Blir för långt att åka för oss I Borås men Norrmännen  får ju handla lite mer.

Går säkert bra med rätt reklam så folk känner till den :im_happy:

Här fixar de småaffärer stup I kvarten typ garage och små butiker vilka går omkull innan man hunnit titta till.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

 Blev tvungen och ge karma för att din fru jobbar där :good:

Blir för långt att åka för oss I Borås men Norrmännen  får ju handla lite mer.

Går säkert bra med rätt reklam så folk känner till den :im_happy:

Här fixar de småaffärer stup I kvarten typ garage och små butiker vilka går omkull innan man hunnit titta till.

Finns den Asiatiska butiken längst ner på Gågatan till vänster kvar i Borås?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns den Asiatiska butiken längst ner på Gågatan till vänster kvar i Borås?

Den gamla vid stora brogatan finns kvar och den lite nyare vid södra torget.

Finns även ny norr om knalleland sedan har jag inte reda på hur många till det finns idag eller om det finns.

Den norr om Knalleland stötte vi på eftersom vi är där så ofta och bor bredvid.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Den gamla vid stora brogatan finns kvar och den lite nyare vid södra torget.

Finns även ny norr om knalleland sedan har jag inte reda på hur många till det finns idag eller om det finns.

Den norr om Knalleland stötte vi på eftersom vi är där så ofta och bor bredvid.

Vad är det för adress till till den nya vid Knalleland? I tidningen stod det Skaraborgsvägen men jag har letat och hittade ingen affär.

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för adress till till den nya vid Knalleland? I tidningen stod det Skaraborgsvägen men jag har letat och hittade ingen affär.

Skaraborgsvägen 80 andra våningen ingång baksidan.

Den är helt ny eller ett par månader.

Första  våningen säljer braskaminer så leta efter det så hittar du.

 

MVH

Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst är det så att norrmännen är huvudmålgruppen för att de kan erbjuda nötkött till 50% billigare, Fläskkött 30% billigare och kyckling  60% billigare. Sen kommer alla kolonialvaror vara ca 20 % mindre.

Jag själv jobbar i Sveriges näst största mataffär till omsättning som heter Maximat Nordby och 500m ner ligger Sveriges största matbutik som heter Supermarket . Men för oss med thaifruar har det inte funnits mer än topp 30 i våran butik som jag fick in i butiken med autentiska thaivaror men den lilla avdelningen säljer för 3 mille om året,

Det är mängder med asiater hos oss och handlar och Vietnam är nr 1, Indien, Thai ,Kina i den ordningen. Inte alls samma i Sverige faktiskt.

 

Det är 2 saker som är billigare i Norge och det är EU tullen på Ris och färska grönsaker.

 

Men vi Norr boende  Bohuslänningar  har inte haft några alternativ att handla färska grönsaker eller nästan fullsortiment utan vi har fått antingen åkt till Fredrikstad Norge eller ta en tur till Göteborg 

SEN har vi Gubbtricket , Alkoholen är också 40% billigare i Sverige än i Norge. Då har gubben också lust att ta sig en tur  =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...