Jump to content
IGNORERAD

Förbannad på Thai Airways


thai412

Recommended Posts

Tjena.....Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11....även anslutning till Udon med Thai kl 08.10....allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån......"Thai har gjort ändringar i er resplan"????????????????....sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang.....Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi ....där går flyget 12,35....väntan kanske 4 timmar.....+extra kostnad för taxi.......det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se......har nån hört om detta?.....kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta.....eller Lamaien?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • Sam sip sam

    6

  • Baa

    5

  • Kenneth4618

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor

 

Varför retar det dej mest ?

 

Du har jo fått info direkt från källan, din resebyrå som är Thai´s förlängda arm.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11.även anslutning till Udon med Thai kl 08.10.allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån..."Thai har gjort ändringar i er resplan"????????????????.sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang..Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi .där går flyget 12,35.väntan kanske 4 timmar..+extra kostnad för taxi....det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se...har nån hört om detta?..kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta..eller Lamaien?

Finns gratis transferbuss
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodu,, Khemmarat...det ska jag tala om för dig..när vi boka inrikes så var det från Suvarnabhumi o inte DM

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn dör av svält runtom i världen, men du får flyga från DM istället för Suvvan.

 

 

Stackare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är Norrbaggarnas fel, du skulle bokat från ARN givetvis!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodu,, Khemmarat...det ska jag tala om för dig..när vi boka inrikes så var det från Suvarnabhumi o inte DM

 

Förstår det, men det som retade dej mest (skrev du) var att det inte stod på deras hemsida,

 

inte bytet av flygplats. Det var vad jag undrade, själv skulle jag bli mest irriterad på

 

byte av plats inte av att bytet än så länge inte fanns på hemsidan

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Går ju gratisbussar emellan om du har bokat flyg, men visst kan det kännas surt att inte få reda på det.

Hoppas att det inte retar dig alltför länge, det är ju inte nåt du kan göra nåt åt. Men det kan vara skönt att få skriva av sig åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11.även anslutning till Udon med Thai kl 08.10.allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån..."Thai har gjort ändringar i er resplan"? :huh:? :huh:? :huh:? :huh:.sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang..Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi .där går flyget 12,35.väntan kanske 4 timmar..+extra kostnad för taxi.det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se...har nån hört om detta?..kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta..eller Lamaien?

 

Jo, jag skrev en liten notis här ang detta pajaseri som nåt smartass på planeringsavdelningen har kommit på.Sker väl i samband när vintertidtabellen går igång 26 Oktober(!?).

 

Och det är inte det enda denna fantastiska avdelning har kommit fram till inför vintern om man säger så.Det har varit(och är) ett beslut ena dagen, nytt beslut nästa dag för att lite senare gå tillbaka till ruta 1.

 

Styrande på Thai Airways är precis som landet Thailand

 

post-3290-0-65818300-1411148290.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11.även anslutning till Udon med Thai kl 08.10.allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån..."Thai har gjort ändringar i er resplan"? :huh:? :huh:? :huh:? :huh:.sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang..Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi .där går flyget 12,35.väntan kanske 4 timmar..+extra kostnad för taxi.det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se...har nån hört om detta?..kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta..eller Lamaien?

Ja här är en till som är förbannad vi ska åka ifrån 27/12 Udonthani - Kohsamui -Utapao och vårt flyg är inställt till Bkk.

så nu får man kolla igen.   :haha:

Ändrades av sunshine11281
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag måste erkänna att jag just bytte bort thai mot norwegian.

Thai alltid fullbokad i premium, Norwegians premium 1000 spänn dyrare än thais apklass.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu blir arg på detta vilket ja förstår skulle ja nog börjat titta på alt från suvvan till din destination.

Som l64 påpekar så verkar Thai ha det lite för mycket folk på planeringsavd.

Om du inte kan ändra biljetten, ta en sväng via bkk svep en stilla öl o skänk oss en tanke när vi är kvar i blåst kyla o ett jäkla vågrätt regnande

Skål cosmonauter

Ändrades av snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag måste erkänna att jag just bytte bort thai mot norwegian.

Thai alltid fullbokad i premium, Norwegians premium 1000 spänn dyrare än thais apklass.

Puss

Erkki

Thai premium, börjar bli väl magstarkt, 18-19 000KR.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai premium, börjar bli väl magstarkt, 18-19 000KR.

Tja,

Det är sant, jag har fortfarande gott om poäng så brukar köpa premium en väg och uppgradera en väg.

Det kostar ca 12000, men vad hjälper det när det alltid är fullbokat.

Norwegian premium blev 8000:-

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle uppgradera senast och ringde Thai 4 månader innan avfärd, blev nekad då uppgraderingskvoten redan var fylld.

 

Fast efter en del tjat så löste det sig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai premium, börjar bli väl magstarkt, 18-19 000KR.

sitter man då på 31d o faktiskt nästan kan vräka sig som skynket framför sig . så nja , då då sitter jag hellre där, Men lite sugen på de norska nästa resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11.även anslutning till Udon med Thai kl 08.10.allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån..."Thai har gjort ändringar i er resplan"? :huh:? :huh:? :huh:? :huh:.sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang..Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi .där går flyget 12,35.väntan kanske 4 timmar..+extra kostnad för taxi....det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se...har nån hört om detta?..kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta..eller Lamaien?

 

Be din resebyrå att boka om till Bangkok Airways

07,25, 12,40.

Så slipper du byta flygplats.

Bara checka in på nytt.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena..Boka resa med Thai Airways i söndags från Oslo 30/11.även anslutning till Udon med Thai kl 08.10.allt frid o fröjd till onsdag...sms o mail från resebyrån..."Thai har gjort ändringar i er resplan"? :huh:? :huh:? :huh:? :huh:.sen fick jag se att Thai Smile inte flyger från Subarnabhumi längre uten från Don Mueang..Jaha,,,landar 06,20 o sen vidare till DM med taxi .där går flyget 12,35.väntan kanske 4 timmar..+extra kostnad för taxi....det som retar mig mest är att det finns ingen info om flygplatsbyte på Thai Airways eller Thai Smiles hemsidor vad jag kan se...har nån hört om detta?..kanske Mr Thai "Pigge" har nåt svar på detta..eller Lamaien?

 

Tyvärr har inte juntan förstått att DMA (Don Mueang)

Bara duger som Övningsplats för militärt bombflyg!

 

Riv skiten!

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag måste erkänna att jag just bytte bort thai mot norwegian.

Thai alltid fullbokad i premium, Norwegians premium 1000 spänn dyrare än thais apklass.

Puss

Erkki

 

 

 

 

Ja det var inget bra med dom nya kärrorna var ju 50 pe platser i 747 an nu är det bara 18 och samma sängar som i bis så inte konstigt att pe platsena ryker snabbt så senast fick jag uppgradera från ekonomi till bis :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Det är sant, jag har fortfarande gott om poäng så brukar köpa premium en väg och uppgradera en väg.

Det kostar ca 12000, men vad hjälper det när det alltid är fullbokat.

Norwegian premium blev 8000:-

Puss

Erkki

Har åkt med baggarna från Hel-Cph, det får räcka minsann.- Jävla snålejudar, ente ens ett glas vatten gratis på planet  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

.- Jävla snålejudar, ente ens ett glas vatten gratis på planet

 

Det är väl du som är "snålejude" som inte pröjsar vad det kostar med ett reguljärflyg och får

 

ett glas vatten inbokat i priset.

 

Snåljåp, du får vad du inte pröjsar för

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dar pafundet med ThaiSmile har retat manga, inte har det blivit nagot att smila at hitills i alla fall!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...