Jump to content
IGNORERAD

Hockeyallsvenskan 2014


Soengsang

Recommended Posts

Riktigt kul serie i år med många " riktiga" lag.

Håkan Södergen, vad säger du nu . .hahahahahaha.

Hästen obesegrade, så fantastiskt!

Och dynglaget AIK sist, underbar tabell!

tuganeje.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    4

  • Soengsang

    3

  • MaiChai

    3

  • sundbom

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hästen obesegrade, så fantastiskt!

 

Vita Hästen :ahh:  Är det någon ridklubb som lirar hockey ???

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Heja Bik Karlskoga

Dom där vita hästen gubbarna har man inte hört ett ljud av på flera år.Nu när det går bra igen så håller dom helt plötsligt inte på Brynäs längre. heja BIK :good::wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där vita hästen gubbarna har man inte hört ett ljud av på flera år.Nu när det går bra igen så håller dom helt plötsligt inte på Brynäs längre. heja BIK :good::wink:

Brynäs-fan? Jag har nog blivit kallad värre saker (tror jag), men jag kan inte dra mig till minnes när... :heat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Brynäs-fan? Jag har nog blivit kallad värre saker (tror jag), men jag kan inte dra mig till minnes när... :heat:

Vem sa att det var du? :nono: jag menar han där som flashar med tabellen :lipa:

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Vita Hästen är ju ett klassiskt lag från Peking, spelar eller spelade i Himmelstalundshallen om jag inte missminner mig? Kommer ihåg bussresorna dit med AIA för att möta Hästen med Richard Rauge och Conny Gyllander i laget. Klassisk raggar hockey old school!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vita Hästen är ju ett klassiskt lag från Peking, spelar eller spelade i Himmelstalundshallen om jag inte missminner mig? Kommer ihåg bussresorna dit med AIA för att möta Hästen med Richard Rauge och Conny Gyllander i laget. Klassisk raggar hockey old school!

Laget kom till när IFK Norrköping (de vita) och IK Sleipner (hästen) slog ihop sina hockeylag 1967.

Link to comment
Dela på andra sajter

Laget kom till när IFK Norrköping (de vita) och IK Sleipner (hästen) slog ihop sina hockeylag 1967.

 

Ahhh, det var så namnet kom till, tackar för infon. Då för en drygt 25 år sedan var det riktigt stora drabbningar mellan Vita Hästen och Rögle BK. Jämnt, intensivt och med lite tur så bjöd Rauge och "Femman" Nilsson upp till en lite privat knytnävsdans. Those were the days my friend!

 

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa/1125

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh, det var så namnet kom till, tackar för infon. Då för en drygt 25 år sedan var det riktigt stora drabbningar mellan Vita Hästen och Rögle BK. Jämnt, intensivt och med lite tur så bjöd Rauge och "Femman" Nilsson upp till en lite privat knytnävsdans. Those were the days my friend!

 

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa/1125

Rickard Rauge tog med sig (och vidareutvecklade) alla fula tricks han lärde sig i Djurgården! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rickard Rauge tog med sig (och vidareutvecklade) alla fula tricks han lärde sig i Djurgården! :thumbsup:

 

Hann han verkligen med det på en säsong och 15 matcher hos kotlettfrillorna?

 

En spelare som Rauge är en man älskar att ha i sitt lag men hatar när han spelar i motsatt lag. Men i hemlighet beundrar. 110 kilo och 1.97 över marken så skulle man kunna tro att han bara var en slagskämpe men jag vill minnas att han gjorde mycket mål och hade ett utmärkt spelsinne?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vita Hästen är ju ett klassiskt lag från Peking, spelar eller spelade i Himmelstalundshallen om jag inte missminner mig? Kommer ihåg bussresorna dit med AIA för att möta Hästen med Richard Rauge och Conny Gyllander i laget. Klassisk raggar hockey old school!

Jag var också där och skrek mej hes när Hammarby mötte dom.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 7 mars 2014 hissades Conny Gyllanders namn tillsammans med hans tröjnummer 1 upp i taket i Himmelstalundshallen. Under ceremonin hissades även två andra Vita Hästen legendarers namn och nummer upp i taket, Rickard Rauge med nummer 17 och Peter "Firsov" Eriksson med nummer 4.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Viasat visas gratis 19-24 september, jag har com hem dom sänder,  men jag tror även andra gör det. Så det är bara att njuta från kl 18.55 idag av SSK sätter Hästen på plats 4 - 1 rekomenderar spel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag räknar med galopp på Hästen redan i morgon när de ska möta SSK.  :nyam:

Det är väl det hästen ska göra om den ska högprestera inte gå på halvfart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Viasat visas gratis 19-24 september, jag har com hem dom sänder,  men jag tror även andra gör det. Så det är bara att njuta från kl 18.55 idag av SSK sätter Hästen på plats 4 - 1 rekomenderar spel

 

Såg matchen här i obygden via hahasport.com på datorn, riktigt bra match och idag kan man se AIK - Timrå om man vill de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande i topp.

post-3210-1411175904,22_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Efter TIO omgångar fortfarande i topp, och ett mini ryck av Hästen och Mora, bara att inse att detta är inte någon tillfällighet, de har helt enkelt fått ihop ett grymt lag, framför allt två bra målvakter.

1-0 vinst, och tre pinnar igår mot Mora borta, är ett fantastiskt resultat!

aneje6u8.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...