Jump to content
IGNORERAD

Nya bestämmelser turistvisa ?


Guardian

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • leifen

    6

  • Kenneth4618

    4

  • Guardian

    4

Mest aktiva i denna tråd

Måste man personligen besöka Stockholm el.Göteborg nu eller.

 

Du kan skicka din visumansökan till Visumservice i Göteborg så ombesörjer de det åt dig för 400 kronor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom de har beslutat om att man kan förlänga 30 dagars turistvisa med ytterligare 30 dagar på plats borde de inte kunna stoppa någon som har återresa mellan 31 och 60 dagar efter utresa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom de har beslutat om att man kan förlänga 30 dagars turistvisa med ytterligare 30 dagar på plats borde de inte kunna stoppa någon som har återresa mellan 31 och 60 dagar efter utresa

 

Kan ju vara en viss skillnad på borde och vad de gör tyvärr. Inte så kul att stå på Arlanda och inte komma med planet :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara en viss skillnad på borde och vad de gör tyvärr. Inte så kul att stå på Arlanda och inte komma med planet :(

 

Fick utbilda en vid incheck om att mina 30 dagar räcker pga att Thaiplanet lyfter kl 00:55 eller vad det nu vad så jag passerar immigration före midnatt. Och vips så var det OK.

 

Men om det fungerar på alla med argument vet jag inte. Denna dam förstod i alla fall att jag hade 100% koll på reglerna. Eller det var vad jag lurade i henne i alla fall, inte ens immigration har 100% koll på vad som gäller. TiT

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom de har beslutat om att man kan förlänga 30 dagars turistvisa med ytterligare 30 dagar på plats borde de inte kunna stoppa någon som har återresa mellan 31 och 60 dagar efter utresa

Men det gick väl att förlänga förut också 7 dagar eller något liknade har jag för mig. Men det var väl ändå i praktigen 30 dagar som gällde

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det gick väl att förlänga förut också 7 dagar eller något liknade har jag för mig. Men det var väl ändå i praktigen 30 dagar som gällde

Visa on Arrival gick att förlänga 7 dagar förut, numera 30 dagar.

Inget att göra med visum av något slag.

Man måste skilja på visum och 30-dagars inresetillstånd, som är stämpeln man får om man inte har något visum alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några menar att flygbolaget kan stoppa resan om den är mer än 30 dagar och man inte har visa

 

Vi har bokat en resa på 35 dagar och jag tänkte då förlänga i Thailand

 

Måste  man skaffa visa ändå så är den nya regeln onödig om resan är max 60 dagar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa on Arrival gick att förlänga 7 dagar förut, numera 30 dagar.

Inget att göra med visum av något slag.

Man måste skilja på visum och 30-dagars inresetillstånd, som är stämpeln man får om man inte har något visum alls.

 

Man bör även skilja på Visa on Arrival och Visa exemption. Den förstnämnda gäller inte oss Svenskar och kostar dessutom pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några menar att flygbolaget kan stoppa resan om den är mer än 30 dagar och man inte har visa

 

Vi har bokat en resa på 35 dagar och jag tänkte då förlänga i Thailand

 

Måste  man skaffa visa ändå så är den nya regeln onödig om resan är max 60 dagar

 

Den nya regeln innebär ju bara egentligen att man kan förlänga/köpa 30 dager istället för som det var förut 7/10 dagar.

 

Jag hade inte chansat, sist jag åkte så kollade de noga på Arlanda/Thai i mitt pass om jag hade visering för den tid jag hade biljett.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok-- Stod i AB sid 40 längst ner den 13 sept att: Lättare stanna i Thailand

 

Därför ny länk

 

Thailand lättar nu på best över hur länge får stanna i landet.Det tidigare tillst att stanna i landet 30 dag utökas med 30 dagar från 48 länder utan visum. Kina Thaivan 90 dag utan visum.

Osv  Inget om krångel om att behöva åka till Bkk amb. övernatta hotell betala taxiresor stress avgaser o betala 1700 bath o sån s---t

Kan var missförstånd AB eller ofullständig artikel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok-- Stod i AB sid 40 längst ner den 13 sept att: Lättare stanna i Thailand

 

Därför ny länk

 

Thailand lättar nu på best över hur länge får stanna i landet.Det tidigare tillst att stanna i landet 30 dag utökas med 30 dagar från 48 länder utan visum. Kina Thaivan 90 dag utan visum.

Osv  Inget om krångel om att behöva åka till Bkk amb. övernatta hotell betala taxiresor stress avgaser o betala 1700 bath o sån s---t

Kan var missförstånd AB eller ofullständig artikel.

 

Aftonbladet har nog inte koll, söker bara bra rubriker tyvärr.

Och varför skulle någon behöva åka till Bkk menar du

 

Här är vad som gäller

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skickade ett mail till Thailändska ambassaden i Stockholm

Fick bekräftat att jag kan köpa 30 dagar på Immigration för 1900 bath

Svaret tog 1 dag

 

Skickade i går frågan vad jag behöver för document för att ansöka om dessa dagar.

Ännu inget svar

 

Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa on Arrival gick att förlänga 7 dagar förut, numera 30 dagar.

Inget att göra med visum av något slag.

Man måste skilja på visum och 30-dagars inresetillstånd, som är stämpeln man får om man inte har något visum alls.

Ja det var 30 dagars visa exeption jag syftade på att man förut kunde förlänga med 7 dagar eftersom jag förutsatte att det var det Kenneth syftade på. Eller menar du att det bara var visa on arrival som gick att förlänga och inte visa exeption?

 

Dock verkar det ju som om man måste kunna visa upp utresebevis inom 30 dagar oavsett om man kan förlänga med 7 eller 30 dagar vilket ju blir lite moment 22.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några menar att flygbolaget kan stoppa resan om den är mer än 30 dagar och man inte har visa

 

Vi har bokat en resa på 35 dagar och jag tänkte då förlänga i Thailand

 

Måste  man skaffa visa ändå så är den nya regeln onödig om resan är max 60 dagar

Är du osäker så är det väl bäst att ringa eller mejla det flygbolag du köpt biljetter hos och fråga. Själv är jag övertygad om att det är lugna puckar, du behöver inget visum för 35 dagar, men det är ju jag det. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skickade ett mail till Thailändska ambassaden i Stockholm

Fick bekräftat att jag kan köpa 30 dagar på Immigration för 1900 bath

Svaret tog 1 dag

 

Skickade i går frågan vad jag behöver för document för att ansöka om dessa dagar.

Ännu inget svar

 

Kjell

Vad som galler ar val det som mig.polisen skickade ut for ett tag sedan, sok pa migrationpolice.th dar finns allt mojligt att inhamta.

Vad jag kan paminna mig ar att det gar att kopa till 30 dagar om man vill for 1900 THB samt i vissa fall uppvisa att man har medel for uppehallet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan  är inte immigration i Bkk ? Kan man gå nånstans Pattaya eller Isan ? Mina fasta 2 vistelser bara nu efter att bilflackat runt vistats på diskoskräniga i närheten resorter med ideligen krångel wi fi och urkassa tv-program.

Verkar skitkrångligt så det blir nog årsvisa Göteborg mina 3 resor 1-2 månader som vanligt. Trodde i min enfald kortet i planet skulle räcka 60 dar nu.

 

Åter ett sätt att mjölka oss 19oo bath men nu inte till gränserna och grannländerna och turisterna stannar konsumerar i Thailand

 

En annan sak jag observerat : Statsanställda poliser lärare i Isan har efter förra röda regerings tillträde fått kraftiga löneökningar som jag tror (var mut)pengar för att sitta still i bänken. Min fru på 5 år gått från c:a 20000 till 45000 bath/månad. Höll på ramla ur stolen när min fru lärare berättade nyligen. Brodern polis flyttat sej o sin nya familj in i sitt hus som sätt tomt flera år. Frun slutat jobba Själv har mina inkomster här i Sverige minskat samma period 50% p.gr varav hälften av duktiga politikers intelligenta kompetenta åtgärder för att kunna skryta om hur bra allting nu blivit här.Köps  inte längre efter valet.Obs har inget emot minimilönerna Th m.m som kanske minskar kvinnobehovet (svarta hålet) av våra surt förvärvade inkomster o pensioner.

Finns trådar för detta ?

Saknar som ny Mpr en enkel översikt var jag kan kommentera eller infa så inte blir flera trådar samma sak. Men kan vara bra ta ny ibland då gamla inte aktuella och jobbiga att hitta i. Ska testa att länka min dator i Th till min dator  hemma här ett program gratis. Går nog inte. Vill se Netfilx bl.a som jag abonnerar på. Pattaya tv ok. Isan fria är s...t

Kollar inte Mpr hemma varje dag men i Th mera.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan är inte immigration i Bkk ? Kan man gå nånstans Pattaya eller Isan ?.

Finns i de flesta större städer, samt på flera turistorter, skulle tippa på ca 10-20 immigrationskontor, för visahandläggning i Thailand

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Immigrationskontor i Thailand

 
15 inlägg • Sida 1 av 1
 
Immigrationskontor i Thailand

icon_post_target.gifav stgrhe » 30 sep 2009 09:39

Nedan är en förteckning över de platser som nu har ett immigrationskontor. Alla av de nya kontoren kanske inte har full service så det kan nog vara en god idé att stämma av med dem innan besök.

Göran

Immigration Division 1

Bangkok (กรุงเทพฯ)

Immigration Division 3

1. Ayutthaya (พระนครศรีอยุธยา) - - - Ang Thong (อ่างทอง) Suphanburi (สุพรรณบุรี)

2. Chachoengsao (ฉะเชิงเทรา) - - - Nakhon Nayok (นครนายก) Prachinburi (ปราจีนบุรี)

3. Chanthaburi (จันทบุรี) - PongNamRon

4. Chonburi (ชลบุรี) - Jomtien & Sri Racha (det påstås att kontoret skall stängas)

5. Kanchanaburi (กาญจนบุรี)

6. Lopburi (ลพบุรี) - - - Saraburi (สระบุรี) Chainat (ชัยนาท) Sing Buri (สิงห์บุรี)

7. Nakhon Pathom (นครปฐม) - - - Ratchaburi (ราชบุรี)

8. Nonthaburi (นนทบุรี)

9. Pathumthani (ปทุมธานี)

10. Prachuap Khiri Khan (ประจวบคีรีขันธ์) - - - Phetchaburi (เพชรบุรี) - Hua Hin

11. Rayong (ระนอง) - Maptaphut

12. Samut Prakan (สมุทรปราการ)

13. Samut Sakhon (สมุทรสาคร) - - - Samut Songkhram (สมุทรสงคราม)

14. Srakaeo (สระแก้ว) - Aranyaprathet

15. Trat (ตราด) - Leam Ngop

Immigration Division 4

1. Amnat Charoen (อ านาจเจริญ) - - - Yasothon (ยโสธร) Roi Et (ร้อยเอ็ด)

2. Udon Thani (อุดรธานี) - - - Nongbua Lamphu (หนองบัวล าภู)

3. Sakhon Nakhon (สกลนคร) - - - Kalasin (กาฬสินธุ์)

4. Khon Kaen (ขอนแก่น) - - - Chaiyaphum (ชัยภูมิ) Maha Sarakham (มหาสารคาม)

5. Nakhon Ratchasima (นครราชสีมา) - - - Buriram (บุรีรัมย์) Surin (สุรินทร์)

6. Mukdahan (มุกดาหาร)

7. Nong Khai (หนองคาย) - Nong Khai

8. Ubon Ratchathani (อุบลราชธานี)

9. Nakhon Phanom (นครพนม)

10. Loei (เลย)

11. Sisaket (ศรีสะเกษ)

Immigration Division 5

1. Chiang Mai (เชียงใหม่) - - - Lamphun (ล าพูน) Lampang (ล าปาง)

2. Chiang Rai (เชียงราย) - - - Phayao (พะเยา)

3. Tak (ตาก) - - - Sukhothai (สุโขทัย)

4. Nan (น่าน) - - - Uttaradit (อุตรดิตถ์) Phrae (แพร่)

5. Phitsanulok (พิษณุโลก) - - - Phetchabun (เพชรบูรณ์) Phichit (พิจิตร)

6. Nakhon Sawan (นครสวรรค์) - - - Kamphaeng Phet (ก าแพงเพชร) Uthai Thani (อุทัยธานี)

7. Mae Hong Son (แม่ฮ่องสอน)

Immigration Division 6

1. Krabi (กระบี่)

2. Nakhon Si Thammarat (นครศรีธรรมราช)

3. Narathiwat (นราธิวาส)

4. Pattani (ปัตตานี)

5. Phang Nga (พังงา)

6. Phattalung (พัทลุง)

7. Phuket (ภูเก็ต)

8. Ranong (ระนอง) - - - Chumphon (ชุมพร)

9. Satun (สตูล) - - - Trang (ตรัง) Phattalung (พัทลุง)

10. Songkhla (สงขลา)

11. Surat Thani (สุราษฎร์ธานี)

12. Yala (ยะลา)

Favoritcitat: "I am easily satisfied with the very best", Sir Winston Churchill

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå, visum.

Jag ska lämna in pappren i Sthlm för nytt AO "family" multi entrance på fredag.

Men upptäcker just nu på morgonen att det bara är 17,5månader på mitt pass(felar 10 dagar), det krävs 18månader, skit jävla piss.

Får väl bli ett AO singel entrance, istället..fan!!!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå, visum.

Jag ska lämna in pappren i Sthlm för nytt AO "family" multi entrance på fredag.

Men upptäcker just nu på morgonen att det bara är 17,5månader på mitt pass(felar 10 dagar), det krävs 18månader, skit jävla piss.

Får väl bli ett AO singel entrance, istället..fan!!!

Kan du gora om det till multy pa mig. i Thailand?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du gora om det till multy pa mig. i Thailand?

Jo, det kanske är en möjlighet.

Men krävs det inte 18 månaders tid kvar på passet då?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det kanske är en möjlighet.

Men krävs det inte 18 månaders tid kvar på passet då?

Jag lyckades med bara 7 mander kvar, men som vanligt ar det ju personen bakom disken som bestammer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyckades med bara 7 mander kvar, men som vanligt ar det ju personen bakom disken som bestammer!

Jo så är det väl, tror jag först tar en sväng till hufudstaden och ambasaden och fixar ett nytt pass, så får vi se sen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag ska snart söka visa till Thailand, ska vara borta 40 dagar. Vanligtvis brukar jag köra på single entry, men i år ska vi upp en sväng till Laos i början av resan.

Vi kommer att ta oss ut/ in via landvägen med bil, förr fick man ju 30 dagar även via landvägen och då var det inga problem.

Jag funderar alltså på att söka ett double entry visa. Jag hittade följande på Thailänska ambasadens hemsida:

 

"6.  Evidence of travel to Thailand such as a copy of e-ticket showing arrival and departure dates for Thailand.

If you wish to apply 2 or 3 entries, please note that you must show all flight tickets/e-ticket/or confirmed travel arrangement entering Thailand for every entry.

We do not accept airlines staff card or stand by ticket."

 

Jag har ju varken flygbiljett eller något annat dokument som styrker att jag ska åka in i Laos några dagar?

 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...