Jump to content
IGNORERAD

Nya bestämmelser turistvisa ?


Guardian

Recommended Posts

Har läst i en kvällstidning att vi kan få 60 dagar nu utan visa i flygplanet till Thailand gäller 48 länder. :patsak:

 

Kina Thaivan  90 dagar. Ingen annan info detta Maipenrai eller annan media. Tacksam för info/kommentarer  om detta från Maipenrailäsare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • leifen

    6

  • Kenneth4618

    4

  • Guardian

    4

Mest aktiva i denna tråd

Du får 30 dagar som vanligt med möjlighet att förlänga på ett Immigrationskontor med ytterligare 30 dagar för 1900bath.

 

Finns redan trådar om det.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst i en kvällstidning att vi kan få 60 dagar nu utan visa i flygplanet till Thailand gäller 48 länder. :patsak:

 

Kina Thaivan  90 dagar. Ingen annan info detta Maipenrai eller annan media. Tacksam för info/kommentarer  om detta från Maipenrailäsare.

Det hade ju varit lämpligt med en länk till vart det står.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst i en kvällstidning att vi kan få 60 dagar nu utan visa i flygplanet till Thailand gäller 48 länder. :patsak:

 

Kina Thaivan  90 dagar. Ingen annan info detta Maipenrai eller annan media. Tacksam för info/kommentarer  om detta från Maipenrailäsare.

 

Tänk vad bra det var innan svenska myndigheter skärpte reglerna för Thailändare att komma i Sverige på 90-talet, då fick vi 90 dagar på flygplatsen i Bangkok men  det ändrades till 30 dagar när Sverige ändrade inresor för Thai till Sverige.

 

Kan ju hoppas på att Thailand börjar att lätta på sina visumregler.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men jag tänkte mer på kvällstidningar som skulle ha skrivit att man direkt skulle få 60 dagar. Av dessa länkar framgår väl bara att man numera kan söka 30 dagars förlängning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men jag tänkte mer på kvällstidningar som skulle ha skrivit att man direkt skulle få 60 dagar. Av dessa länkar framgår väl bara att man numera kan söka 30 dagars förlängning.

Läste inte riktigt vad "guardian" skrev, såg det nu, jo dom som jag länkade till handlar som du skrev om förlängning med 30 dagar hos immigration office.

 

länk till kvällstindningarna om detta har jag inte hittat eller läst om!

 

//M

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Stod en liten notis om detta i aftonbladets pappersupplaga för ett par dagar sen, minns dock inte ordagrant vad som stod eftersom jag bara bläddrade igenom den snabbt medan jag intog matlådan på jobbet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Man får som man fick innan 30 dagar som sen kan förlängas i landet med 30 dagar till.

No problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad behöves vid besöks hos polisen mer än 1900 battingar ?????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618, on 15 Sept 2014 - 16:59, said:

Vad behöves vid besöks hos polisen mer än 1900 battingar :huh:??

 

Kopia på passet.

 

Kopia på arrival kortet.

 

Foto.

 

Ifylld TM.7 blankett

 

Biljett ut ur landet för säkerhets skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur blir det när man kommer in i landet om man har en biljett tillbaka efter mer än 30 dagar?

 

In till Thailand tror jag du kommer, men om du får gå på planet är jag mer osäker på. Dom gånger jag har fått frågor så har det varit vid inchekningen i Sverige.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

In till Thailand tror jag du kommer, men om du får gå på planet är jag mer osäker på. Dom gånger jag har fått frågor så har det varit vid inchekningen i Sverige.

 

Det var väl närmsta det jag tänkte på. det är såeldes ingen bra idé att välja detta alternativ om man ska vara i Thailand mer än 30 dagar (men mindre är 60), det är i alla fall visum som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl närmsta det jag tänkte på. det är såeldes ingen bra idé att välja detta alternativ om man ska vara i Thailand mer än 30 dagar (men mindre är 60), det är i alla fall visum som gäller?

Jag är osäker då jag inte har testat, men har du en utersa bokad inom 60 dagar och skriver ut Royal police order nr 327/2557 så kanske dom åxå fattar det.

 

http://Bangkok.immigration.go.th/2notice/327_2557.pdf borde det vara, men jag kan inte öppna den just nu.

 

http://Bangkok.immigration.go.th/popup_anounce.html kanske duger... Månne det är min burk som inte gillar den första pdf:en eller om det är nån vajsing på filen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopia på passet.

 

Kopia på arrival kortet.

 

Foto.

 

Ifylld TM.7 blankett

 

Biljett ut ur landet för säkerhets skull.

För mig krävde dom även ett intyg om adress. Signerad av hotell eller hyresvärd.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopia på passet.

 

Kopia på arrival kortet.

 

Foto.

 

Ifylld TM.7 blankett

 

Biljett ut ur landet för säkerhets skull.

Vad menar du "Kopia på arrival kortet" det tar Imigation hand om när du kommer till Thailand.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du "Kopia på arrival kortet" det tar Imigation hand om när du kommer till Thailand.

/matz

Departure card, för där finns en streckkod så dom plockar fram ditt scannade arrival card online via det.

 

Den halva som du har kvar i passet skall dom ha en kopia på.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

In till Thailand tror jag du kommer, men om du får gå på planet är jag mer osäker på. Dom gånger jag har fått frågor så har det varit vid inchekningen i Sverige.

Jaha sådärja, säg den lycka som varar länge :)  verkar som jag iaf får trassla mig ner till ambassaden i stockholm  och ordna med visum då min flygbiljett visar ett hemdatum 50 dagar efter utresa,

 

Vill inte stå på incheckningen på arlanda och bli nekad av en nitisk kall tjänsteman/kvinna :not_i: är det nån som har provat att checka in på detta viset?

 

//M

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha sådärja, säg den lycka som varar länge :)  verkar som jag iaf får trassla mig ner till ambassaden i stockholm  och ordna med visum då min flygbiljett visar ett hemdatum 50 dagar efter utresa,

 

Vill inte stå på incheckningen på arlanda och bli nekad av en nitisk kall tjänsteman/kvinna :not_i: är det nån som har provat att checka in på detta viset?

 

//M

  Det  är väl konsulatet i Göteborg numera som gäller,om man ska ha visum.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Det  är väl konsulatet i Göteborg numera som gäller,om man ska ha visum.

Fattas bara det ochså :) ,  nä det går ochså alldeles utmärkt att söka personligen på ambassaden i Stockholm ochså.

 

//M

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattas bara det ochså :) ,  nä det går ochså alldeles utmärkt att söka personligen på ambassaden i Stockholm ochså.

 

//M

Jasså.Ett tag så hänvisade dom till Göteborg.Ok ordningen återställd.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma sak i Göteborg, det går inte att skicka visumhandlingar dit längre.

 

Visumservice i Göteborg fungerade mycket bra.

Skickade iväg min visumansökan på kvällen 4 Juni och fick tillbaka passet 10 Juni och det är väl okay, kostade 400 kronor plus visumavgift.

post-3132-0-31844200-1402670191.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma sak i Göteborg, det går inte att skicka visumhandlingar dit längre.

 

Visumservice i Göteborg fungerade mycket bra.

Skickade iväg min visumansökan på kvällen 4 Juni och fick tillbaka passet 10 Juni och det är väl okay, kostade 400 kronor plus visumavgift.

post-3132-0-31844200-1402670191.jpg

Måste man personligen besöka Stockholm el.Göteborg nu eller.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...