Jump to content
IGNORERAD

Thaimassage i Jönköping

Enis

Recommended Posts

Jag vet inte hur det är i Sverige men här tycker jag att de flesta träffas genom vänner i många olika sammanhang.

Jag har för mig att jag har läst att internet nu mer är nummer 1, men att bekanta och jobbet också ligger bra till. Tror även att internet är stort när det gäller att träffa en partner från annat land men där kommer ju både bekanta och jobbet efter av naturliga skäl.

Ska sticka ut hakan lite och säga att jag har fått för mig att det är just de som träffat sin fru i baren (inget fel med det) som misstror andra när de säger att de inte gjort det.

Dela på andra sajter

• Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• stefan5300

9

• Sangwal

5

• Muimatt

5

• micke isaan

5

Mest aktiva i denna tråd

Är ingen expert men jag tror att innan internet så var det nog vanligt att träffa någon i baren.Även om det inte gällde alla.

Nu är det nog vanligare att träffas genom internet och genom dom damerna som kom hit innan nätet fanns .

Sen är det ganska ointressant var man träffades bara man trivs och är lycklig .

Har dock full förståelse att man inte vill skylta med en bakgrund där man sålt sig.Människor är rätt fördömande.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Men visst jag kan ju ha helt fel, tycker dock att det är högst märkligt om thailändska kvinnor/tjejer hamnar på massageställen i Sverige med glatt slut om  de nu är varuhusbiträden, banktjänstekvinnor, andra högutbildade, risbytjejer, mm i grund och botten.

Exactemente, att ruska tupp är ju ett hantverk som kräven en gedigen yrkesutbildning.

Dela på andra sajter

Jag har för mig att jag har läst att internet nu mer är nummer 1, men att bekanta och jobbet också ligger bra till. Tror även att internet är stort när det gäller att träffa en partner från annat land men där kommer ju både bekanta och jobbet efter av naturliga skäl.

Ska sticka ut hakan lite och säga att jag har fått för mig att det är just de som träffat sin fru i baren (inget fel med det) som misstror andra när de säger att de inte gjort det.

Jag känner inte misstro mot någon, känner thailändskor i från båda lägren.  Har bott på Soi Honey när jag varit i Pattaya de senaste åren och där har det funnits flera internetcafeer, där har det suttit många tjejer och chattat med sina sponsorer innan de gått till"jobbet".

Finns mängder som träffats seriöst via internet men det finns ju även oseriösa möten via internet, det finns det ju ett lysande exempel här ifrån forumet på.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Före internets tid så är väl sannolikheten att man träffats utan för de byar och städer varifrån kvinnorna härstammar.

Några primära turistmål är sällan dessa byar och Isaanska städer.

Troligaste är väl ett första möte skett på turistorterna, där många från hela landet jobbar.

Hotellanställda, resturanganställda samt barer och massage dominerade nog.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

När jag besöker Thailand, händer det flera gånger i veckan, att en dam undrar om jag inte kan hjälpa henne att träffa en farang för att leva resten av sitt liv tillsammans med.

ingen av dom har, så vitt jag vet, varit i "turistindustrin"

Bland mina bekanta har killarna blivit presenterad för en thaidam och senare har tycke uppstått

.Jag tror att numer är det en väldigt låg procent som träffar kärasten i "turistindustrin"

Läste en artikel om att i Sverige så är internettdating det vanligaste sättet att unga träffas så varför förundras om så skulle vara fallet mellan sv-thai?

Blev litre av of topik mot trådens rubrik.

Born41

Dela på andra sajter

Och hur vet du det, har samtliga thaidamer basonerat ut vad de gjort i sitt liv. 

Så svårt är det väl inte att förstå om damen i Sverige har en bakgrund i baren eller inte?

För mig är det dock totalt ointressant och inget jag funderar på eller bryr mig om. Alla thailändskor som ger upp sitt liv i Thailand och kommer till Sverige är värda en "nystart" utan att de blir dömda p g a sin bakgrund.

/Krille

Dela på andra sajter

Så svårt är det väl inte att förstå om damen i Sverige har en bakgrund i baren eller inte?

För mig är det dock totalt ointressant och inget jag funderar på eller bryr mig om. Alla thailändskor som ger upp sitt liv i Thailand och kommer till Sverige är värda en "nystart" utan att de blir dömda p g a sin bakgrund.

/Krille

Ser man det eller men annars håller jag helt med dig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Jag startade ju en tråd för ett bra tag sedan. Där jag skrev att dom flesta jag känner som är ihop med en Asiatiska har träffat sin käresta i en bar. Sicket jävla ramaskri från en del.

Om de flesta du känner är ihop med f.d bartjejer antar jag att det är personer som tycker om att sitta i barerna?

Det är naturligtvis inget fel i det och det betyder inte att de är alkoholister eller sexistiska svin för det.

Dela på andra sajter

Men visst jag kan ju ha helt fel, tycker dock att det är högst märkligt om thailändska kvinnor/tjejer hamnar på massageställen i Sverige med glatt slut om  de nu är varuhusbiträden, banktjänstekvinnor, andra högutbildade, risbytjejer, mm i grund och botten.

Det ligger en hel del i det Stefan skriver här, jag känner ingen tjej som har gått från att vara revisor till att jobba i en bar och sedan gått tillbaka till att jobba som revisor igen.

Tragiken är ju att tjejerna som tvingas att sälja sina kroppar för småpengar gör det för att dom måste få ihop pengar.

Att många bartjejer står utan utbildning bidrar till mycket av den här förnedringen av Thai tjejer/kvinnor, man kan bara hoppas att Thailand förstår vikten av en bra skola för alla.

Dela på andra sajter

Före internets tid så är väl sannolikheten att man träffats utan för de byar och städer varifrån kvinnorna härstammar.

Några primära turistmål är sällan dessa byar och Isaanska städer.

Troligaste är väl ett första möte skett på turistorterna, där många från hela landet jobbar.

Hotellanställda, resturanganställda samt barer och massage dominerade nog.

Själv hamnade jag i Surin p.g.a mitt enorma intresse för elefanter,deras traditionella elefantshow är ju världsberömd.Frugan jobbade där som elefant och på den vägen är det.Numera har vi oxå ett boeende i närheten så längtan till Surin och mina kära elefanter är inte så stor.Den tid vi tilbringar tillsammans har gjort att vi numera prenumererar på alla Animal Planets kanaler,allt för att känna oss nära familjen.PS.vi har även varit på Kolmården för att stilla vår längtan.Chang på er.

Måne

Dela på andra sajter

Ser man det eller men annars håller jag helt med dig.

Vet inte om det räcker med att se men har man träffat en person några gånger är det inte svårt att förstå bakgrund om man nu är intresserad. För mig är det dock ointressant och jag bedömer personer utifrån deras agerande när de kommit till Sverige.

/Krille

Dela på andra sajter

Om de flesta du känner är ihop med f.d bartjejer antar jag att det är personer som tycker om att sitta i barerna?

Det är naturligtvis inget fel i det och det betyder inte att de är alkoholister eller sexistiska svin för det.

Om du läser mitt första inlägg. Så påstår jag att dom flesta singel-killar. Dvs skilda män i alla åldrar,yngre killar som åker med sina polare för att festa och ha kul hamnar i Pattaya,Pukhet eller liknande ställen. Jag har aldrig sagt att alla gör det.

Men det största flertalet av denna grupp. Nu pratar vi inte om familjer,backpackers,naturälskare,dykintresserade m.m

Inte fan träffar dessa herrar sin kärlek på banken,posten,universitetet eller kommunen.

En del blir blåsta andra träffar tjejer/kvinnor som är helt underbara.

Jag förstår inte varför en del förnekar varför många åker till Land of Smile.

Dela på andra sajter

Så du menar alltså att de flest falanger har träffat sina fruar/flickvänner i en girlie-bar?

Ja före Internet var det nog så hade väl ca ett 50 tal kompisar med thatjej och så gott som samtliga kom från nöjesindustrin. Men sedan kom Internet och jag gick med forumet Thaitjejer föregångaren till mpr och då fick jag lära mig att jag hade fel för så var det inte så nog har Internet förändrat världen
Dela på andra sajter

Ja före Internet var det nog så hade väl ca ett 50 tal kompisar med thatjej och så gott som samtliga kom från nöjesindustrin. Men sedan kom Internet och jag gick med forumet Thaitjejer föregångaren till mpr och då fick jag lära mig att jag hade fel för så var det inte så nog har Internet förändrat världen

Så den finns ingen risk att de här tjejerna på nätet knäcker lite extra i baren på kvällarna?

Sen spelar det väl för fasen ingen roll var man har funnit varandra, bara man är lyckliga tillsammans och planerar framtiden-inte forntiden-tillsammans.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

För de allra flesta thailändskor är steget att börja prostituera sig minst lika stort som det är för de flesta svenskor så med absolut största säkerhet så har tjejerna som erbjuder sexuella tjänster i Sverige givetvis också gjort det i Thailand. Jag tror inte någon 13-årig thailändsk tjej svarar "prostituerad" när mormor frågor vad hon vill bli när hon blir stor men redan några få år senare kan det vara det enda verkliga alternativet tjejen har pga ett par olyckliga omständigheter där fattiga föräldrar och tidig barnafödsel är de två vanligaste. Dessutom spelar det nog väldigt stor roll var tjejen växer upp; i vår by vimlar det av fattiga tjejer som får barn i 16-årsåldern men hankar sig fram på ströjobb och jag har nästan aldrig hört talats om att någon dragit till Pattaya trots att det bara är en och en halv timme bort och tro mig; sådan information sprider sig snabbare än flatlöss i en indisk bordell. I andra delar av Thailand verkar inte stigman vara lika tydlig och då är det givetvis enklare att falla för lockropen som givetvis uppstår när granntjejen kommer hem till Songkran med guldhalsband, typ den gamla svenska Amerikadrömmen om ett land av mjölk och honung istället för den vanliga misären.

Jag har inga problem med prostituerade eller tidigare prostituerade även om jag har vissa problem med prostitutionsindustrin vilken förmodligen, tillsammans med drog- och vapenindustrin, är världens allra smutsigaste och mest cyniska industrier; även i Thailand även om man inte ser det ute på de oftast väldigt trivsamma barerna.

Som vanligt är det intressant i denna typ av trådar att se hur vissa bestämt vill hävda att alla, eller väldigt nära alla, thailändskor som är tillsammans med västerlänningar givetvis måste ha varit prostituerade. Som stöd för sin sanning används alltid den egna bekantskapskretsen, dvs ens polare som gillar att sitta på barer där prostituerade jobbar. För mig är det som att stå i en Bajenklack och hävda "alla älskar Bajen för det gör alla mina polare" eller stå på en veteranbilsutställning och hävda att "givetvis gillar alla veteranbilar för det gör alla mina kompisar".

Det ena behöver inte vara bättre än det andra och visst kan man generalisera men man bör åtminstone veta om att det är en generalisering. 

Dela på andra sajter

Vad är det för fel på en glädjeflicka?, måste vara tvärtom eftersom många betalar för att umgås med en sådan.

Vad har folk emot fri företagsamhet?

Är det inte efterfrågan som styr tillgången och priset.

Funnes det inga torskar tror jag tillgången på glädjeflickor skulle minska drastiskt.

Vad  min fru gjorde INNAN hon träffade mig stannar emellan henne och mig.

Kaka söker maka är många ggr ett passande uttryck för faranger i glädjebranschen

Dela på andra sajter

Det är väl så att dom som äger massage shoppen tar hit tjejer från Thailand som får jobba med piss dåligt betalt,så ända chansen är väl att köra happy ending för att kunna överleva.

Dela på andra sajter

Vad är det för fel på en glädjeflicka?, måste vara tvärtom eftersom många betalar för att umgås med en sådan.

Vad har folk emot fri företagsamhet?

Är det inte efterfrågan som styr tillgången och priset.

Funnes det inga torskar tror jag tillgången på glädjeflickor skulle minska drastiskt.

Vad  min fru gjorde INNAN hon träffade mig stannar emellan henne och mig.

Kaka söker maka är många ggr ett passande uttryck för faranger i glädjebranschen

Det var det mest idi*tiska inlägg som jag har sett på länge.

Du har väl själv döttrar som skulle ta en sån anställning.'

Så länge det finns fattigt folk o kåta karlar så finns dom som säljer sig för pengar..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Det är väl så att dom som äger massage shoppen tar hit tjejer från Thailand som får jobba med piss dåligt betalt,så ända chansen är väl att köra happy ending för att kunna överleva.

Nja, det är nog i dom allra flesta fall tjejerna själva som startar upp 

en egen verksamhet i nån källarlokal.

Så gott som alltid finansierad av någon blåögd faranggubbe som tror att

det uteslutande erbjuds massage i dessa salonger.

Dela på andra sajter

Nja, det är nog i dom allra flesta fall tjejerna själva som startar upp 

en egen verksamhet i nån källarlokal.

Så gott som alltid finansierad av någon blåögd faranggubbe som tror att

det uteslutande erbjuds massage i dessa salonger.

Nu har vi iaf 2 olika förklaringar :)

Dela på andra sajter

Då de flesta thaitjejer jobbar med massage eller städar på hotell, så kan man säga att derar klättring i karriären, har dalat sen flytten till Sverige.

Dom måste verkligen älska sina män, med tanke på uppofringen från deras sociala status i Thailand.

Mellan tummen och pekfingret, kan jag garantera er att av tio massage ställen. Erbjuder åtta sexuella tjänster...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Då de flesta thaitjejer jobbar med massage eller städar på hotell, så kan man säga att derar klättring i karriären, har dalat sen flytten till Sverige.

Dom måste verkligen älska sina män, med tanke på uppofringen från deras sociala status i Thailand.

Mellan tummen och pekfingret, kan jag garantera er att av tio massage ställen. Erbjuder åtta sexuella tjänster...

Rock on!

Tack för du delar med dig av dina erfarenheter. :good:

Med vänlig hälsning jrk

Dela på andra sajter

de flesta thaitjejer jobbar med massage eller städar på hotell, så kan man säga att derar klättring i karriären, har dalat sen flytten till Sverige.

Var fick du det ifrån ?

Varken min fru eller någon av hennes kvinnliga thaivänner arbetar i några av dom yrken

du tillskriver flerparten av Thaitjejer i Sverige att inneha.

Så varför har du ett så starkt förakt för dom att du skriver detta ?

Rock on ?

Det enda du inte gör med ditt förakt är rockar

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...