Jompa Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Hej Alla på MPR. Jag (eller frugan) har ett flertal flyttkartonger som vi vill skicka till Thailand men frågan är om ni har några bra förslag på hur man kan skicka dessa. Har kollat med posten och kostnaden blir runt 1500-2000 kr beroende på vikten. Dessa kartonger ligger mellan 15-20kg. Några får vi med oss nu när vi åker ner men resterande vill vi skicka ner, men då det säkert kommer att kosta uppåt 10.000kr att skicka dessa så undrade jag om ni har andra förslag där kostnaden inte blir för hög. Skickas från Stockholm till Kamphaeng Phet. Mvh Jompa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 (ändrad) Åker man med Norwegian två personer får man ha 100 Kg bagage. Kostar inte många hundralappar extra för bagage. Annars är väl båtfrakt som tar en ca månad ett alternativ. Beror på hur bråttom man har har få grejerna. Om jag minns rätt så kostar fullt bagage 590 kr per person d.v.s. 50 kg. 11 timmar senare har ni grejerna i Thailand Ändrades September 1, 2014 av Burken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Kolla med DHL också. Risk att tullen vill ha pengar för införseln? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 X tra 20 kg på Baggarna 548sek mat väska platsres. 300 X blir 848 enkel väg Gumman har det 10kg handb ingår Offe Åker man med Norwegian två personer får man ha 100 Kg bagage. Kostar inte många hundralappar extra för bagage. Annars är väl båtfrakt som tar en ca månad ett alternativ. Beror på hur bråttom man har hatt få grejerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Tror det är 320kr per väska om 20kg dom tar nu, Norwegian. Max två väskor per person för 640kr. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Jaså priset har gått upp lite Det beror väl på den höga " kvaliteten" Alvarligt talat funkar tiderna nu flyger de över Ukraina & CCCP nuförtiden Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Jaså priset har gått upp lite Det beror väl på den höga " kvaliteten" Alvarligt talat funkar tiderna nu flyger de över Ukraina & CCCP nuförtiden Offe Baggarna har väl inte flugit över ryssland tidigare heller, det var väl nåt strul med tillstånd. Fast det är bara nåt jag har fått för mig, har inte kollat rutterna. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Kolla med thaiairways i Sverige dom har visst någon fraktgrej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rowa Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 https://www.facebook.com/sverigetillthailand Här kan man skicka via Göteborg i delad container. Har inte provat själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Baggarna har väl inte flugit över ryssland tidigare heller, det var väl nåt strul med tillstånd. Fast det är bara nåt jag har fått för mig, har inte kollat rutterna. Du har uppfattat det korrekt. Deras Longhaulplan registrerades först på Irland för att man skulle kunna kringå vissa regler. Det uppskattade inte ryssarna och sade njet, ni får flyga över Ukraina istället. Vilket man inte gör f.n. då det skjuts i luften en del där just nu. Numera är även dessa plan registrerade i moderbolaget Norwegian Air Shuttle och på så vis hoppas norrmännen att de skall komma att tas till nåder. Det är 50 min flygtid att tjäna in om man flyger över Ryssland. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Använde dessa för nåt år sen. http://aac.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Kolla även med Schencer, dessa har visat sig vara ganska prisvärda till Thailand, jämfört med DHL som är som ockrare mot privatpersoner Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Ingen erfarenhet, men det är väl värt att kolla några olika Hittade Travel Cargo och UPS http://www.travelcargo.se/ http://www.ups.com/europe/se/sweindex.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Här är en söktjänst, för privatfrakt till bla Thailandhttp://www.fraktjakt.se/fraktjakt/result?locale=sv Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jompa Inlagd September 2, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2014 Hej. Tack för alla svaren. Schenker skickar inte privatpaket utanför EU, men dom andra skall jag kolla upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Hej. Tack för alla svaren. Schenker skickar inte privatpaket utanför EU, men dom andra skall jag kolla upp. Billigast är absolut han på fb sidan, en riktigt bra kille som huserar mycket på ett annat thai forum och verkar ha nöjda kunder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Hej. Tack för alla svaren. Schenker skickar inte privatpaket utanför EU, men dom andra skall jag kolla upp. Berätta gärna sedan hur det gick och vilket pris det blev “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Det gäller också att få in det i Thailand utan allt för höga tullavgifter. Är det flyttgods så se till att det är thaifrun som är avsändare samt en tydlig och riktig deklarering av försändelserna. Är det bara små pengar i skillnad så skulle jag välja DHL som även opererar i Thailand för att bara ha en "mellanhand" och operatör. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 Gjorde en förfrågan på p3:s tips Hej, Alltid när man transporterar gods så finns det en relation mellan den verkliga vikten och volymvikten som innebär att flyg fraktskostnaden alltid beräknas på det högsta värdet. Så det man skall tänka på är att försöka packa sina saker med så lite luft som möjligt. För att kunna räkna ut ett exakt pris så behöver vi veta både måtten när godset är packat på alla lådor/paket/väskor man vill skicka samt den totala vikten. Att skicka från Stockholm/Arlanda till fritt ankommet flygplatserna i Bangkok eller Phuket som är dom två tullflygplatser man kan använda i Thailand (fritt ankommet innebär att den som står som mottagare måste tulla in/hämta ut godset själv eller genom eget ombud på plats efter ankomst och betala eventuella kostnader som tillkommer i tull/hantering/terminal på plats) är följande: Bangkok Om vikten är Upp till 30kg blir det ett MIN pris på 1500.00kr 31-44kg är raten 50.00kr/kg 45-99kg är raten 43.00kr/kg +100kg är raten 32.00kr/kg PHUKET Om vikten är Upp till 28kg blir det ett MIN pris på 1500.00kr 29-44kg är raten 53.00kr/kg 45-99kg är raten 46.00kr/kg +100kg är raten 35.00kr/kg Till detta kommer vår hanteringsavgift som är 650.00 oavsett vikt, i denna kostnaden ingår security kontroll (röntgen) för upp till 5 kolli/paket, om man har fler så tillkommer en kostnad på 45.00 extra kolli/paket. Godset kan packas i flyttkartonger/väskor som sedan ska vara ordentligt stängda och märkta med både namn och adress. Som godset är packat kommer det att skickas. Att skicka max 5 kolli 60 kg i antingen verklig vikt eller volymvikt skulle då kosta till: Bangkok = 60kg x 43.00/kg = 2 580.00 + 650.00 = SEK 3 230.00 Phuket = 60kg x 46.00/kg = 2 760.00 + 650.00 = SEK 3 410.00 Med Vänliga Hälsningar/With Kind Regards Active Air CArgo AB Besöksadress/visiting Address Rolsta Gård, Odensalavägen 82 195 43 Märsta Tel: +46 (0) 8 597 88980 Fax: +46 (0) 8 597 88985 Website: www.aac.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wargh Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Hade en polare som skickad en beg. gocart från Danmark till TH. Tullen ville 20k baht. Polaren sa: Skicka tillbaka den.Efter mycket bla bla bla fick han loss den för 15k bht. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu