Jump to content
IGNORERAD

Kan man slippa reklamen på internet ?


WAXO

Recommended Posts

Jag tycker att det minst sagt börjar bli jobbigt med all reklam på internet.

Klart jag förstår att ägaren till en sida tjänar sina pengar med hjälp av den.

Men här på MPR tex. visas just nu en massa gammal reklam hos mig från Bauhaus, Byggmax och bygghemma.se.

Och inte bara det, det är på artiklar jag googlat och sen redan köpt från någon av dessa leverantörer.

Inte nog med att jag får en negativ upplevelse förknippad med dessa företag, när jag har en tröttare lina undviker jag sidor med mycket grafik,

Hemma i risbyn tex. kör jag nästan bara SVT-text istället för tex Aftonbladet.se.

Alltså en förlorad intäkt för reklamskaparen pga. för stor belastning på nätet.

 

Jag provade för ett tag sedan med någon sorts AD-block plugin, men då gick det ännu trögare.

Troligen skulle väl sidan laddas ned, analyseras och skrivas om innan jag fick se den.

Kanske någon IT-nörd vet bättre hur det hela går till och rent av har en bra lösning för att slippa eländet?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade precis nu efter att ha läst ditt inlägg AdBlock till Google Chrome. Verkar fungera alldeles utmärkt

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade precis nu efter att ha läst ditt inlägg AdBlock till Google Chrome. Verkar fungera alldeles utmärkt

Funkar den även på IE 10/11, jag har valt det spåret eftersom vissa program kräver IE och då tycker jag det är enklare med en webläsare.

Eller kanske man måste ha Chrome eller Firefox parallellt på webben?

 

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du göra ett annat trick

- Klicka på kugghjulet uppe till höger

- Välj "Hantera Tillägg"

- Klicka på "Spårningsskydd"

- Välj "Hämta en spårningsskyddslista online"

- Välj "EasyList" överst

- Klicka på "Lägg till"

 

Nu har du blockat annonserna i IE10/11

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar den även på IE 10/11, jag har valt det spåret eftersom vissa program kräver IE och då tycker jag det är enklare med en webläsare.

Eller kanske man måste ha Chrome eller Firefox parallellt på webben?

 

 

WAXO

AdBlock och FF funkar fint, sen kan man ju lägga på lite ghostery om man nu vill att dom inte det skall vara så enkelt att spåra vad du tycker och tänker åxå.

IE har jag bara som nödlösning, kollar med den om min FF är lite för mycket spärrad på vissa sidor.

 

skall man länka till sidor med reklam men vill inte göra det så fungerar med unvis.it men det kanske är lite nördigt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

AdBlock och Ghostery fungerar som sagt fint.

 

Jag vill också rekommendera ClickToFlash som undertrycker all löjlig Flashreklam. Istället visas bara en grå ruta som man kan klicka på om man absolut vill se eländet.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja rörlig reklam på tidningar är inte så rolig, det ser ut som ett flipperspel ibland och är iriterande när man försöker läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gamalt trick men lite jobbigt Spärra bilder Mycket av rek. är ju det Men några bilder får man ju ej upp Vet inte om Funk. finns kvar men fanns på W 95 och nästa i utvecklingen

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

AdBlock och Clicktoflash är något jag kört med länge i Safari.

Vissa sidor som jag besöker ofta och som jag stöder aktivt har jag lagt in regler så att reklam syns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte bra för forumvärden om vi inte tittar på reklamen som finansierar saijten?

Var på väg och köpa fiskeflugor billigt men så försvann reklamen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...