Jump to content
IGNORERAD

Vad är detta för fågel?


stefan5300

Recommended Posts

Mycket konstigt men det här hände igår.

 

Den här fågeln kom inflygande i vårt kok vid skymningen igår och satte sig på en koksbänk när jag stod där och när jag forsiktigt sträckte fram handen satte fågeln på den. 

Är det någon "tam" vildfågel eller har den rymt från någon "ägare", har liknande fåglar på tomten de är mer brunaktiga

 

post-3132-0-31181800-1409266518.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som en "större tofsmajna", kanske en ungfågel då tofsen saknas?

 

152643466.gWj6EN6N.jpg

 

http://www.pbase.com/sundphoto/image/152643466

 

Thailändska namnet är tydligen som följer: นกเอั้ยงหงอนก้นลาย, นกเอี้ยงหงอน, นกเอี้ยงหงอนก้นลาย

enligt: http://avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?avibaseid=B483CC1C0B92013F

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ocksa besok av en liknande pippi for nagra ar sedan, kom o halsade pa nagra ganger, lika valkommet varje gang, var den tog vagen sedan vet jag inte men han hade sakert en familj nanstans!

 

post-3426-0-56412600-1409834998_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häftigt, nu i kväll kom fågeln och hälsade på igen.

attachicon.gif005.JPG

attachicon.gif006.JPG

attachicon.gif008.JPG

attachicon.gif009.JPG

Hej Stefan,helt klart en ungfågel eftersom den saknar rödaktig ögonring,mitt tips är att det är en ung Common Myna, är mörka som ung fåglar, vad som talar mot White Venedig Myna är att dom har tofs som ung fåglar men saknar den när dom ruggar, ung fåglar ruggar inte.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart måste den vara van vid människor eftersom den "hälsade på" på det där viset. Det skulle inte förundra mig om de vidskepliga thailändarna fick för sig att det var någon återfödd anhörig som ville meddela sig på något vis. Hörde du om snacket gick åt det hållet?

Livet är som en påse - tomt och innehållslöst tills man fyller det med något.

/Pastor Jansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart måste den vara van vid människor eftersom den "hälsade på" på det där viset. Det skulle inte förundra mig om de vidskepliga thailändarna fick för sig att det var någon återfödd anhörig som ville meddela sig på något vis. Hörde du om snacket gick åt det hållet?

Nja, inte direkt, men alla va valdigt forvanade over att "farangen" blev uppvaktad pa detta vis.an mer forundrade blev dom nar han hoppade upp pa huvudet. Det va visst nagot valdigt bra men annu har det inte ramlat ner nagon miljonvinst!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ocksa besok av en liknande pippi for nagra ar sedan, kom o halsade pa nagra ganger, lika valkommet varje gang, var den tog vagen sedan vet jag inte men han hade sakert en familj nanstans!

 

Den större av flygfäna ser ut att vara en muntergök.

Link to comment
Dela på andra sajter

själv så vart jag uppvaktad av en orangutang vid crocodilefarm

 

han hoppa upp i min famn och vägrade blankt att gå tillbaks till skötaren, han hade aldrig betett sig så tidigare sa han

 jag skojade och sa att det måste ju va nån släkting eller polare till mig som blivit återfödd som denna orangutang.. ;)  

Thaiarna gick igång i 180 o sa att så måste det vara! hehe

 

(själv så tror jag att det va mitt röda skägg samt mitt smeknamn, King Kong hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den flög iväg och kom tillbaka flera gånger och var nyfiken och närgången men ville inte sätta sig på handen denna gång.

 

post-3132-0-92318700-1409871496.jpg

post-3132-0-35941900-1409871535.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart måste den vara van vid människor eftersom den "hälsade på" på det där viset. Det skulle inte förundra mig om de vidskepliga thailändarna fick för sig att det var någon återfödd anhörig som ville meddela sig på något vis. Hörde du om snacket gick åt det hållet?

Inte något än om det, frun och hennes son är mycket hemlighetsfulla när det gäller thailändskt hokus pokus.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...