Jump to content
IGNORERAD

Trimchip vad ska man välja..?


borje222

Recommended Posts

Om jag minns rätt var merca med deras 5 cylindrar 3 L Diesel, var först att sälja i stor skala.

Jag har bara 300nm i 140 hk folkswagen, om bråttom kommer tar jag moppen, bara 98 nm i den o 103hk på slangen..

 

  FF

 

Så du drar inte så tunga husvagnar med moppen, om jag förstått dig rätt... :giggle:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    14

  • andrejsdenruskige

    8

  • stjp8729

    7

  • FF

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Drar man mycket tattarlåda, så finns det bara ett alternativ, En Turbodiesel.

Sen har blivit så jäkla lat så det blivit handikapplåda på båda 2.

Hämtade en trasig SAAB med kärra, den drog under 8l 100km hela resan hem, det gick inte i 80.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar man mycket tattarlåda, så finns det bara ett alternativ, En Turbodiesel.

Sen har blivit så jäkla lat så det blivit handikapplåda på båda 2.

Hämtade en trasig SAAB med kärra, den drog under 8l 100km hela resan hem, det gick inte i 80.

 

   FF

 

Så mycket dragande av tattarburken blir det ju inte, men jag äger ju faktiskt en, och alltid trevligt med skapligt vridmoment...Och en diesel känns inte aktuellt...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då för du nöja med draget från turbofemman.

Innan hade jag en 2,7 Audi med dubbla stressfläktar, kul var det tills man skulle tanka.

Kom aldrig längre än 60 mil på en 70 L tank, numera räcker samma mängd ca 110 mil..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så mycket dragande av tattarburken blir det ju inte, men jag äger ju faktiskt en, och alltid trevligt med skapligt vridmoment...Och en diesel känns inte aktuellt...

 

Mvh. borje222

 

En oljepanna är aldrig aktuellt i Sverige.

Dragkrok har jag inte haft på en bil sedan....äh, tror faktiskt jag hade det på en -04 A4 och dessutom 2,5Tdi. Vilken miss jag gjorde.

 

På bilen jag har idag så tror jag inte ens att det går att få dragkrok. Skönt som fan att slippa dra släp

Link to comment
Dela på andra sajter

En oljepanna är aldrig aktuellt i Sverige.

Dragkrok har jag inte haft på en bil sedan.äh, tror faktiskt jag hade det på en -04 A4 och dessutom 2,5Tdi. Vilken miss jag gjorde.

 

På bilen jag har idag så tror jag inte ens att det går att få dragkrok. Skönt som fan att slippa dra släp

Jo jag kan tänka mig det, men för oss övriga fattigjon, kan det vara bra att ha möjligheten...Men i ärlighetens namn sitter det inte någon dragkrok på denna heller, men ska nog skruva på en...( men jag har två andra bilar bilar med drag ), som jag ska avveckla så fort ungarna skärper sig, och tar den satans lappen, och uppgradera hela bilparken...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

En kollega till mig som heter Nils Smestad säljer chip i Norden, själv vet jag inget om chip tuning men jag vet att han är mycket kompetent och ansvarsfull i jobbet ombord och rekommenderar dig att ta kontakt med honom.

http://www.bestchip.no/kontakt-oss

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du en KCR box så är du lurad, det enda den gör är att öka på bränsletillförseln, och ja cat:en pajar och en hel del mer.

 

men om du fortfarande tycker du behöver mer kusar i traktorn, så kosta på den en riktigt optimering ca 6000;-, har en kompis här i stan som bara gör sånt, ökar prestanda från 100Hk till uppåt 150 hk på en mindre standardbil

 

 

Något som jag har svårt att tro på för söker man på nätet hittar jag inga rapporter om trasiga bilar.

Skulle detta vara så hur kan det komma sig att tex Bmw erbjuder denna möjlighet med bibehållen garanti?

http://www.bmw.se/se/sv/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_highlight_power_kit_diesel.html

Dessutom har jag lägre förbrukning med boxen vid normal körning med med extra kraft när den behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kollega till mig som heter Nils Smestad säljer chip i Norden, själv vet jag inget om chip tuning men jag vet att han är mycket kompetent och ansvarsfull i jobbet ombord och rekommenderar dig att ta kontakt med honom.

http://www.bestchip.no/kontakt-oss

 

Har sett hans annonser, och det verkar vara ett "utanpåliggande" chip, i den lägre prisklassen, ( runt 3000:- ), kanske funkar. Men hittar inget för just min modell...

Ska fundera vidare, men lutar åt BSR, och skulle jag skrota motor, drivlina, kat, och tusan vet allt...så får jag väl trösta mig med att det är en piss i Missishippi jämfört vad har lagt ner i läropengar i Asien...

( Och jag vill tacka alla för bra information. )

 

Mvh. borje222...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...