Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Översatt så att alla medlemmar förstår. 
Nu hinner man med 3 GT extra. 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev samet:

Flyger du "hela tiden" ?

Jag läser dina meddelanden som qtt du flyger max en gång per år. 

 

Jag har då aldrig några problem med att få både ett, två och sju glaser med alkohol ombord. Både mellan Göteborg och Helsingfors samt mellan Helsingfors och Bangkok har det serverats frikostigt. 

 

Men vad vet jag. Har ju bara flugit Finnair 6 gånger senaste 3 månaderna. Skall flyga 2 flighter till med dem på söndag. Kan kolla även då om jag får någon alkohol.

Flög senast till Bangkok för 2 veckor sedan. Då var det som jag skrev. Har annars dom senaste 10 åren flugit ner ungefär 2 ggr om året. Och det var tidigare fritt men sen några år tillbaka har dom tagit bort det. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Flyger du "hela tiden" ?

Jag läser dina meddelanden som qtt du flyger max en gång per år. 

 

Jag har då aldrig några problem med att få både ett, två och sju glaser med alkohol ombord. Både mellan Göteborg och Helsingfors samt mellan Helsingfors och Bangkok har det serverats frikostigt. 

 

Men vad vet jag. Har ju bara flugit Finnair 6 gånger senaste 3 månaderna. Skall flyga 2 flighter till med dem på söndag. Kan kolla även då om jag får någon alkohol.

Du flyger väl business, så då är nog allt fritt. Senast jag flög med Finnair, för 3-4 år sen, var måltidsdryck fritt på nerresan, allt annat fick vi betala för. På hemresan var inte ens alkoholhaltiga måltidsdrycker fria, endas läsk och vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl i vilken klass man åker eller?

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Flyger du "hela tiden" ?

Jag läser dina meddelanden som qtt du flyger max en gång per år. 

 

Jag har då aldrig några problem med att få både ett, två och sju glaser med alkohol ombord. Både mellan Göteborg och Helsingfors samt mellan Helsingfors och Bangkok har det serverats frikostigt. 

 

Men vad vet jag. Har ju bara flugit Finnair 6 gånger senaste 3 månaderna. Skall flyga 2 flighter till med dem på söndag. Kan kolla även då om jag får någon alkohol.

Den/de gångerna du tvingats åka med pöbeln har väl kanske Platinum spelat in..?

Längesedan jag åkte ekonomi med Finnair, men då var det upp med kortet efter middagen som gällde. Fan vad poäng man drog in.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

Den/de gångerna du tvingats åka med pöbeln har väl kanske Platinum spelat in..?

Längesedan jag åkte ekonomi med Finnair, men då var det upp med kortet efter middagen som gällde. Fan vad poäng man drog in.

Så det du säger är att det inte är Finnair som är snåla utan janne_h som snålat och köpt fel biljett? 

 

Lite som att gå till Ica och köpa folköl å sedan bli arg för man inte fick starköl. 

 

Man får precis det man betalar för. Billig biljett = låg service, ingen alkohol. 

 

Konstigt varför just flygbiljetter skall vara billiga men leverera till max. För inte funkar det så i övriga samhället, utan man får vad man betalar för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Så det du säger är att det inte är Finnair som är snåla utan janne_h som snålat och köpt fel biljett? 

 

Lite som att gå till Ica och köpa folköl å sedan bli arg för man inte fick starköl. 

 

Man får precis det man betalar för. Billig biljett = låg service, ingen alkohol. 

Konstigt varför just flygbiljetter skall vara billiga men leverera till max. För inte funkar det så i övriga samhället, utan man får vad man betalar för. 

Tror nog det är du som snurrat till det och varken är påläst eller kan läsa. 

Jag reser med hund. Vilket gör att jag inte kan resa business till att börja med. Jag har dessutom inte klagat ett skit över detta. Vilket du bevisligen inte förstått. 

Det är således inte en prisfråga för mig. Utan en praktisk fråga. 

Att jag sen tycker att resan, snarare än fri sprit är viktigare är en annan sak. Men om jag vill ha en gt. Så har jag inga problem med att ta fram kortet och betala för det. 

Ser dessutom det som mera viktigt att lägga pengar på bekvämlighet och roliga grejor på plats. Som dessa här Till exempel. Vad åker du själv för fordon i Thailand. Apropå snålhet. Och att man får vad man betalar för. 

 

20220225_132903.thumb.jpg.6bf72075a641bd7036e71b14772f3b0b.jpg

 

20220228_143450.thumb.jpg.14e69bd8d5f756c47d98ed3f5e77a885.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Tror nog det är du som snurrat till det och varken är påläst eller kan läsa. 

Jag reser med hund. Vilket gör att jag inte kan resa business till att börja med. Jag har dessutom inte klagat ett skit över detta. 

 

 

 

Hur funkar det med hunden? Har inte du stor jycke som typ åker i lastrummet?

 

Såg en ryska som hade katt i en bur med sig i kabinen en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev apknug:

Hur funkar det med hunden? Har inte du stor jycke som typ åker i lastrummet?

 

Såg en ryska som hade katt i en bur med sig i kabinen en gång.

Det är en toypudel som åker i en mjuk väska som man skjuter under sätet framför. Då det inte finns plats under framförvarande säte i business. Så är hundar inte tillåtna där. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev j43:

Nu blev mitt flyg med Finnair den 9 mars inställt . Väntar på nytt besked. 

Berätta mer när du vet, jag har biljett den 24:de

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev j43:

Nu blev mitt flyg med Finnair den 9 mars inställt . Väntar på nytt besked. 

Inte ombokad. 

 

Jag fick mitt flyg på söndag 6 mars inställt. Ombokad till ett senare istället. Så blir nästan ett dygn sen till Göteborg.

 

Har en flight 28 mars också, den har de inte gjort något med ännu. Men Finnair har i media flaggat för att ställa in, pga. det inte är ekonomiskt hållbart att flyga den "nya" långa vägen runt Ryssland. 

 

Vi får se hur det blir. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev j43:

Nu blev mitt flyg med Finnair den 9 mars inställt . Väntar på nytt besked. 

Hoppsan

jag är inbokad den 10 till Bkk hoppas inget händer med den flighten

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev husse:

Hoppsan

jag är inbokad den 10 till Bkk hoppas inget händer med den flighten

Landar du den 11 vid 7 tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Inte ombokad. 

 

Jag fick mitt flyg på söndag 6 mars inställt. Ombokad till ett senare istället. Så blir nästan ett dygn sen till Göteborg.

 

Har en flight 28 mars också, den har de inte gjort något med ännu. Men Finnair har i media flaggat för att ställa in, pga. det inte är ekonomiskt hållbart att flyga den "nya" långa vägen runt Ryssland. 

 

Vi får se hur det blir. 

Det dom flaggat för är Kina och Japan. Dock flyger dom till Bangkok som vanligt

 

We continue flying from Helsinki to Bangkok, Phuket, Singapore and Delhi and from Stockholm Arlanda to Phuket. We will avoid using the Russian airspace which lengthens the travel time by some hours depending on the route and for example the weather conditions. We have our normal meal service on these flights, and due to the longer travel time, we recommend you also take some snacks with you. 

 

https://www.finnair.com/se-sv/flyginformation/reseuppdateringar/changes-in-finnair-flights-to-asia-and-russia-2548074

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så typiskt, idag finns tjänsten köpa extra bagage och sittplats tillgänglig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev MickeN:

Så typiskt, idag finns tjänsten köpa extra bagage och sittplats tillgänglig. 

Så länge dom kör test & Go så kommer planet inte vara överbefolkat. Möjligen att dom fyller upp med folk som åker transit till China och japan. Men när jag åkte för 2 veckor sedan var planet inte ens halvfullt. Det var bara att sätta sig var man ville när planet lyft.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

dansa med siv
46 minutes ago, janne_h said:

Så länge dom kör test & Go så kommer planet inte vara överbefolkat. Möjligen att dom fyller upp med folk som åker transit till China och japan. Men när jag åkte för 2 veckor sedan var planet inte ens halvfullt. Det var bara att sätta sig var man ville när planet lyft.

Han du först fram till business class eller du kom enda fram till kapten med tanke på att man fick sätta sig var man ville.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev dansa med siv:

Han du först fram till business class eller du kom enda fram till kapten med tanke på att man fick sätta sig var man ville.

De har stenkoll på både business och econony Comfort. Så ingen snyltar sig en plats där. 

 

Brukar alltid vara någon som försöker med efterföljande tjafs om att platsen ändå är tom. 

 

Men att ta sig en egen 3-rad i eco går ju fint om det finns ledigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
42 minuter sedan, skrev samet:

De har stenkoll på både business och econony Comfort. Så ingen snyltar sig en plats där.

Var några från apklass som försökte både på vägen till Dominikanska samt hem, Air France-Apklass 2-0

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är en toypudel som åker i en mjuk väska som man skjuter under sätet framför. Då det inte finns plats under framförvarande säte i business. Så är hundar inte tillåtna där. 

Räknas verkligen pudel som hund?

Tycker mer att det borde klassas som hårfrisörskeattiralj...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

De har stenkoll på både business och econony Comfort. Så ingen snyltar sig en plats där. 

 

Brukar alltid vara någon som försöker med efterföljande tjafs om att platsen ändå är tom. 

 

Men att ta sig en egen 3-rad i eco går ju fint om det finns ledigt. 

Alltid någon snålis som försöker sig på en self upgrade. 

Champagnen smakar lite bättre när de blir avhysta tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Benriach:

Räknas verkligen pudel som hund?

Tycker mer att det borde klassas som hårfrisörskeattiralj...

Med tanke på pudelns klassning i intelligens. Så är det nog många på forumet som nog önskar att dom hade pudelns intelligens. 🤣😉

 

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Med tanke på pudelns klassning i intelligens. Så är det nog många på forumet som nog önskar att dom hade pudelns intelligens. 🤣😉

 

 

 

Så du har den för att höja medlet i hushållet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...