Jump to content
Oregistrerad

Hur är Finnair egentligen?

Recommended Posts

Oregistrerad

Finnair har dykt upp som ett alternativ för framtida Bangkokresa. Jag åkte med dom till Hong Kong år 2008, och var då nöjd.

Hur är dom nuförtiden? Kostar mat och dryck extra? Är 55 minuter mellan flygen i Helsingfors på tok för lite, eller är det något som finnarna själva tänkt ut att det ska gå?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
Är 55 minuter mellan flygen i Helsingfors på tok för lite, eller är det något som finnarna själva tänkt ut att det ska gå?

Jag har för mig at jag hade midre tid än så när jag flög med dem å det var inga problem. Det är väl Finnairs ansvar att det ska gå så vida du inte köper separata biljetter.

Ändrades av Mankan
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
swedenfarang

Mat och dryck ingår vid servering. Extra alkohol före och efter kostar dock extra.

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thainenne

jag åkte med Finnarna i förra veckan, alldeles utmärkt men små skärmar i ryggstöden  men det bekymrar inte mej. ganska ny Airbus 380-300. Jag betalade 5.350;. för ettårsbiljett

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pigge01

Finnair har dykt upp som ett alternativ för framtida Bangkokresa. Jag åkte med dom till Hong Kong år 2008, och var då nöjd.

Hur är dom nuförtiden? Kostar mat och dryck extra? Är 55 minuter mellan flygen i Helsingfors på tok för lite, eller är det något som finnarna själva tänkt ut att det ska gå?

Det finnes bättre flygbolag om du vill flyga med byte.

Emerates är mycket bra

Qatar ok

Turkarna mfl.

Flyga med byte i norra Europa är inte nödvändigt.

När man checkar in ligger ytterkläderna i bagagel.

Hälsar pigge01

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
leifen

Åkte med dom 2012 och det var helt ok, som vilket annat bolag.

Dom får förtroendet i oktober igen, då jag fick en halvårsbiljett för 5065kr.

Flygplatsen är liten så man hinner gott med kort transfertid.

Nästan som direktflyg

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Drivern

Jag är trogen Finnair sen några år tillbaka. Det är det absolut snabbaste alternativet om man flyger från Göteborg.

Det enda jag kan klaga på är att dom lagt ner nattflygen hem till Sverige. Flyget går på förmiddagen.

Själv dricker jag aldrig på planet så det kan jag inte uttala mig om. (bättre komma någorlunda utvilad till Thailand än bakfull)

Är det kort mellanlandning sätter dom på en lapp på väskan (short connection) och jag har alltid fått med mig mitt bagage.

Håller med PD där har flugit med Finnarna de senaste åren och det finns inget att klaga på,och vinterkläderna kan man ha i bagaget

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Drivern

Verkar dumt att ta med sig vinterkläder till Thailand oavsätt vilket bolag man flyger med. Personligen lämnar jag dom hemma.

En del skall ju åka norrut också,kan vara lite bistert på Landvetter vintertid :wink:    

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan

En del skall ju åka norrut också,kan vara lite bistert på Landvetter vintertid :wink:    

Då kanske det är dags att kosta på en tilläggsisolering då. På Arlanda fungerar dock värmen. :)

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
M33

Fick ett nyhetsbrev från Finnair idag, om jag inte läste helt fel så skall de börja med Airbus A350 på vissa destinationer, bland annat Bangkok. Tror det var under 2015 det börjar.

Skall även komma en economy comfort med 10cm mer benutrymme, comfort kit mm. Kostnad 45€, framgick inte om det gäller enkel väg eller t&r.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan

Fick ett nyhetsbrev från Finnair idag, om jag inte läste helt fel så skall de börja med Airbus A350 på vissa destinationer, bland annat Bangkok. Tror det var under 2015 det börjar.

Skall även komma en economy comfort med 10cm mer benutrymme, comfort kit mm. Kostnad 45€, framgick inte om det gäller enkel väg eller t&r.

45-65 euro enkelresa enligt artikeln

http://www.businessclass.se/finnair-introducerar-economy-comfort-pa-langflygningar-en-enklare-premium-economy/

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy