Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg.
Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Batting:

Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg.
Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak.

Oväntat att just du inte kommer överens med folk.....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev soi covboy:

kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg  bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser??

Långsiktig strategi kanske.

 

Thai Airways siktar på att Köpenhamn ska bli deras länk till Thailand. Norwegian har lagt ner. För mig blir valet då Finnair som dessutom kan startas från Bromma. Börjar Finnair flyga direkt till Thailand från Arlanda blir det ersättaren till Thai Airways och mitt val.

 

Låter i mina öron som Finnair tänker helt rätt. Covid19 kommer inte att ställa till det för evigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jed:

En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) 

Finnair 8 496 kr.  MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade)

Aeroflot  7 478 kr. 

Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen.

 

Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. 

 

Min princip är att aldrig flyga med muslimflyg eller mellanlanda i ett muslimskt land. Mitt val blir enkelt, Finnair. Lågprisvarianten får bli Air China.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Tack gode gud för Lufthansa 😁

Mycket bra bolag och korrekt service.

 

Tyvärr är det tydligen slut på gratisservering i ekonomiklass på kortdistans nu. Så inget gratis bubblande vin på vägen ner till Tyskland längre......

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
28 minuter sedan, skrev apknug:

Mycket bra bolag och korrekt service.

 

Tyvärr är det tydligen slut på gratisservering i ekonomiklass på kortdistans nu. Så inget gratis bubblande vin på vägen ner till Tyskland längre......

Det ända bolaget med konstant service.

oroad dig inte, efter covid kommer dom ställa upp med bubbel å ballonger, dom har redan aktiverat 340-600 från München pga att dom har first class.

perkele air är som ett skepp som tar in vatten men håller sig flytande pga stöd samt kreativt tänkande . Vill du åka fattigmans biz är finnair ditt bolag. Man tror SAS är på dekis, titta igen.

hoppas verkligen finnair håller ihop det, men det är verkligen ett trött bolag 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Det ända bolaget med konstant service.

oroad dig inte, efter covid kommer dom ställa upp med bubbel å ballonger, dom har redan aktiverat 340-600 från München pga att dom har first class.

perkele air är som ett skepp som tar in vatten men håller sig flytande pga stöd samt kreativt tänkande . Vill du åka fattigmans biz är finnair ditt bolag. Man tror SAS är på dekis, titta igen.

hoppas verkligen finnair håller ihop det, men det är verkligen ett trött bolag 

Långdistans är servicen oförändrad, men det blir att dra upp några eur i ekonomi klass på väg till munchen för att få sig lite sekt. Det får man iof göra hela tiden på perkele air. 

 

Blev uppgraderad till premium en gång med Hansan! 

 

Sist körde de med Eurowings från München till BKK..... Vart bra ändå för hade en två vid nödutgång och det var äkta Lufthansa service, inte charter.

 

Nu letar jag inte flyg nu iof, thai säljer nonstop stolar från ARN i oktober kommer högst troligen inte igång.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Skit i eurowings, vad du vill ha e Lufthansa.

Man förstår att din budget e taigt. Ta det billigaste du hittar o satsa på ett bättre hotel istället. Flyg är endast 10-11 timmar, hotel är minst 24h, kör all-in där istället.

 

bon Voyage 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wanchai:

Min princip är att aldrig flyga med muslimflyg eller mellanlanda i ett muslimskt land. Mitt val blir enkelt, Finnair. Lågprisvarianten får bli Air China.

Varför då?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Skit i eurowings, vad du vill ha e Lufthansa.

Man förstår att din budget e taigt. Ta det billigaste du hittar o satsa på ett bättre hotel istället. Flyg är endast 10-11 timmar, hotel är minst 24h, kör all-in där istället.

 

bon Voyage 

Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Benriach:

Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså...

De som ska strippa sin resa med flyget så mycket det går men f**n ta bofinken om det är med ett arab bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev frogfish:

Oväntat att just du inte kommer överens med folk.....

Tråkig flygplats dessutom tar dom inte kontanter fel på uttagsautomater men kanske var det bara tillfälligt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-03 at 11:53, skrev Abercrombie:

Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps?

 

Missat din fråga...

Finnair släpper bonusresor 331 dagar innan avgång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev frogfish:

Oväntat att just du inte kommer överens med folk.....

Det har fungerat bra på andra flygplatser.
Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Batting:

Det enda flygbolag som fått mig att missa ett anslutningsflyg.
Sedan har de synnerligen otrevlig flygplatspersonal i Helsingfors, men det är kanske en annan sak.

 

3 timmar sedan, skrev Batting:

Det har fungerat bra på andra flygplatser.
Nu har ju finnar en lite avog inställning till Svenskar, ja för övrigt verkar ju bara finnar duga åt finnar.

För drygt 10 år sedan klantade jag mig och kom en halv dag försent till avgången på suvan med Finnair. Hjälpsammare flygbolag har jag aldrig varit med om. För 25% av kostnaden fick jag, frugan och dottern  plats på nästa flyg. Planen var fulla så det var på gränsen att vi skulle komma med alla tre. Blev verkligen servad av en tant på HQ. 

Hur man blir bemöt har ofta samband med hur man bemöter andra.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-03 at 11:53, skrev Abercrombie:

Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps?

Uppgraderingar till businessklass med Finnair Plus-poäng och uppgraderingsförmåner

Alla Finnair Plus-medlemmar kan ställa sig på väntelista för uppgradering från 360 dagar till 40 timmar före avgång.  https://www.finnair.com/se-sv/info/villkor-för-uppgradering-till-businessklass

 

Vad jag läst på motsvarande forum på finska är det 40 timmar som gäller för det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
On 2021-07-11 at 00:51, skrev Benriach:

Vem tillbringar 24 h på hotellet? Ja, förutom karantänsresenärer då alltså...

Lite min tanke eftersom vi pratade i närtid. Tror inte dom kommer släppa på det iaf under 2021-Q1 2022

Lägger till att en biz biljett ligger runt 14k-uppåt, en ekonomi med modifikation kanske runt 10k det ger dig åtminstone 4k o göra vad du vill med. Det tycker ja e roligare än än ta ett par insta bilder på ett finskt mumintroll med bubbel i 

Ändrades av Efraim Barkbit
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-10 at 09:25, skrev soi covboy:

kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg  bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser??

Finnair kommer att bli det enda(?) bolaget som flyger non-stop mellan Arlanda och Bangkok/Phuket och då kan man ta lite mer än bolagen som mellanlandar. Moderna plan, svensktalande personal och non-stop flyg är värt en hel del

 

Thai Airways priser mellan Köpenhamn - Bangkok nu är inte billiga och lär inte bli billiga i framtiden heller. Tveksamt om de kommer at flyga regelbundet från ARN igen utan förlitar sig på transfer i Köpenhamn.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-11 at 14:45, skrev Wangthong:

 

För drygt 10 år sedan klantade jag mig och kom en halv dag försent till avgången på suvan med Finnair. Hjälpsammare flygbolag har jag aldrig varit med om. För 25% av kostnaden fick jag, frugan och dottern  plats på nästa flyg. Planen var fulla så det var på gränsen att vi skulle komma med alla tre. Blev verkligen servad av en tant på HQ. 

Hur man blir bemöt har ofta samband med hur man bemöter andra.

Grattis!

!

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Fick mejl från Finnair inatt att min utresa var flyttad från fredag 28 januari kl. 21.15 till 13.15. Kan det vara så att de har ställt in kvällsflyget för att frigöra flygplan till direktflyg?

 

Detta skapar förhoppningsvis inga problem för mig mer än att jag måste ta ledigt från jobbet en dag till. Visar mejlet från Finnair så ser hon att det ligger utanför min kontroll. Å andra sidan får jag nästan en dag till i Paradiset...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-10 at 15:53, skrev frogfish:

Oväntat att just du inte kommer överens med folk.....

Ja man undrar faktiskt 😅 Trevligare servicefolk får man leta efter. Tom dörrvakterna i barerna är otroligt trevliga varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Finland Air har drive nu till Phuket T/R för ca 5500.-sek! Från Stockholm dessutom! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev audirs2:

Finland Air har drive nu till Phuket T/R för ca 5500.-sek! Från Stockholm dessutom! 

Vilka datum ?  i mars -april eller ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...