Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-02-02 at 21:04, skrev Nilsson68:

Någon som vet vilken Lounge Qatar använder nu, om båda på F stängt? Ingen info på deras hemsida.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

Hej

Det är Norrsken som gäller. Åkte med Qatar i onsdags och blev hänvisad dit. Blev serverad lite potatissallad, rostbiff och prosecco. Annars inte mycket till lounge.

Mvh/NorLyxD5F379BC-85CD-4BD2-96D9-35A8F8F197B7.thumb.jpeg.d842a0cd48c2c10f564400e51835e83a.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev koppar55:

Trevligt att få information via MPR och inte direkt av Finnair.😀

Var så god. 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
Det är Norrsken som gäller. Åkte med Qatar i onsdags och blev hänvisad dit. Blev serverad lite potatissallad, rostbiff och prosecco. Annars inte mycket till lounge.
Mvh/NorLyxD5F379BC-85CD-4BD2-96D9-35A8F8F197B7.thumb.jpeg.d842a0cd48c2c10f564400e51835e83a.jpeg
Jo tack! Det var inget att ha.
Tur de levererar på Flygningen[emoji6]d7a6ccaa31262a4d9807e23f11156a88.jpge9ffb861ce3601924dd621b44cca6f05.jpg20d3ef1512383019b009aca437fbc66d.jpg55fe71d1738e6a0d0dfe52f970cfac8c.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
6 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Vad tror ni om detta erbjudande? Hade tänkt att boka nästa vinter snart men det kanske är bättre att köpa poäng först? 

När man sedan ska boka med poäng, är det samma utbud av resor eller är bonusresorna begränsade?

 

https://www.finnair.com/se/se/finnair-plus/points

Avstå. Köpa poäng är generellt dyrt. Bara intressant om du saknar lite för att få till det. 

 

Utbudet av bokningsbara resor är begränsat, speciellt i populära reseperioder som jul/nyår. 

 

Så om det inte är så att du bara saknar några tusen poäng, avstå. 

 

Några få gånger har det blivit fördelaktigt att köpa poäng att använda på så kallade sweet spots. Men har oftast handlat om hotellpoäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

@samet

 

Tack för värdefull info. Den resan i business jag tittar på kostar 15.700 kr. Lika mycket som 200.000 poäng i Finnairs kampanj kostar.

Med poäng kostar resan ARN-BKK 160.000 poäng. Känns som man liksom tjänar 40.000 poäng då?

Jag har för övrigt bara 38000 poäng just nu.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Abercrombie said:

@samet

 

Tack för värdefull info. Den resan i business jag tittar på kostar 15.700 kr. Lika mycket som 200.000 poäng i Finnairs kampanj kostar.

Med poäng kostar resan ARN-BKK 160.000 poäng. Känns som man liksom tjänar 40.000 poäng då?

Jag har för övrigt bara 38000 poäng just nu.

 

Ang poäng så brukar många bolag ha erbjudande då och då att man får köpa poäng billigt, jag själv jagar mina med SAS-kortet :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev 65Selander:

Ang poäng så brukar många bolag ha erbjudande då och då att man får köpa poäng billigt, jag själv jagar mina med SAS-kortet :-))

Ja, det är ju upp till 40 procent rabatt i erbjudandet ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Abercrombie:

@samet

 

Tack för värdefull info. Den resan i business jag tittar på kostar 15.700 kr. Lika mycket som 200.000 poäng i Finnairs kampanj kostar.

Med poäng kostar resan ARN-BKK 160.000 poäng. Känns som man liksom tjänar 40.000 poäng då?

Jag har för övrigt bara 38000 poäng just nu.

 

Ja, i just ditt fall ser det ju ut att vara prisvärt. 

 

Två saker, har du sett din resa på kampanj? Finnair har ibland kampanjer med priser neråt 13.500 men det kan man ju aldrig garantera. 

 

Som tidigare nämnt, tillgången på bonusresor är begränsad. 

 

Har du kollat med kundtjänst om det finns lediga bonusplatser på de datum dum vill resa? 

 

I övrigt är det lite andra villkor på bonusresor att ta hänsyn till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev 65Selander:

Ang poäng så brukar många bolag ha erbjudande då och då att man får köpa poäng billigt, jag själv jagar mina med SAS-kortet :-))

Som svensk är SAS det naturliga valet och bland de enklaste att samla hos då det finns massor av sätt att tjäna poäng... kreditkort, online, partners mm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Någon som vet hur långt innan avgång som bonusresor i business släpps?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
65Selander

Non stop Bangkok alla dagar från Arlanda är intressant. 

 

Och tre gånger i veckan till dyra Phuket, ja dit har man ju inte råd att åka lika ofta så det är rimligt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Non stop Bangkok alla dagar från Arlanda är intressant. 

 

Och tre gånger i veckan till dyra Phuket, ja dit har man ju inte råd att åka lika ofta så det är rimligt.

 

Sas la ner Thailand för många år sen, ett bolag på dekis. Finnair satsar mot framtiden.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wanchai:

Sas la ner Thailand för många år sen, ett bolag på dekis. Finnair satsar mot framtiden.

 

 

Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai.

Då SAS flygplan har fel inredning.

Samma gäller Singapore.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev pigge01:

Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai.

Då SAS flygplan har fel inredning.

Samma gäller Singapore.

Lika bra att vi gör en utredning om hur en inredning ska se ut för att kunna flyga till Thailand eller singapore 🤔

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev pigge01:

Nej/ja SAS flyger inte själva men köper flygstolar av Thai.

Då SAS flygplan har fel inredning.

Samma gäller Singapore.

Fel inredning?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg  bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser??

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev soi covboy:

kanon bra av finnair .smart att bara köra med 350an till bkk phuket och miami .som spar soppa men hur dom ska lyckas är frågan . thai drar ner på sina flyg  bästa norwiegen har hoppat av på sammma linjer.hur ska dom lyckas ordentligt sänkta priser??

Varför ska dom sänka priset?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Varför ska dom sänka priset?

En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) 

Finnair 8 496 kr.  MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade)

Aeroflot  7 478 kr. 

Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen.

 

Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Varför ska dom sänka priset?

Om dom vill ha passagerare så får dom inte vara för dyra. Många bolag har tillägg för bagage nu 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jed:

En snabbsökning på en resa med Finnar Stockholm - Phuket 26 december - 17 januari ger följande resultat ( snabb koll via momondo, priserna ändras ständigt som ni vet) 

Finnair 8 496 kr.  MEN vill du ha bagage så blir det 10 436 (en bluffbiljet som vissa kallar det, när slutpriset blir annorlunda än det annonserade)

Aeroflot  7 478 kr. 

Qatar 7 485 kr. själv gav jag 7 200 för någon månad sen.

 

Så vill du betala 2500 - 3 500 mer till Finnair får du göra det, jag gör det inte. 

 

Jag betalade 6200 med qatar 5 januari till 20 februari 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...